Kokius automobilius lenktynėms renkasi Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato dalyviai?

Liepos 4-5 dienomis, Tauragėje įvyks trečiasis Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato (LARSČ) etapas, į kurį žada susirinkti apie 40 čempionato dalyvių kovojančių dėl pergalės 7 įskaitose. Kadangi šis čempionatas yra laipteliu žemiau negu pagrindinės šalies ralio pirmenybės, tad ir technika čia šiek tiek paprastesnė bei dažnu atveju finansine išraiška telpanti į keturių nulių zoną. Taigi ką ir kodėl renkasi sportininkai, norintys lenktyniauti Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionate?


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


„Rally Tauragė“ yra net tik naujas ralis Lietuvos ralio kalendoriuje, bet ir visiškai naujas regionas šalies ralių geografijoje. Po to kai varžybų saugumą patvirtins trasas su „Dacia Duster“ automobiliais pravažiavę teisėjai, į nežinomybę su savo „Subaru Impreza GT“ automobiliu pirmasis ners čempionato lyderis Mindaugas Grikienis. „Subaru“ yra populiariausias gamintojas LARSČ varžybose tarp keturiais ratais varomų automobilių. „Subaru“ greitis ir eksplotacijos kaštai puikiai atitinka šio čempionato lygį ir leidžia kovoti dėl pergalių. Pirmame etape Rokiškyje dalyvavo 4, o Visagine pasirodė net 9 „Subaru Impreza“ automobiliais lenktyniaujantys ekipažai. Daugiausiai taškų LARSČ po dviejų etapų surinkęs panevėžietis Mindaugas Grikienis su japonų markės automobiliais lenktyniauja pastaruosius keturis metus.

Subaru automobilio specialiai neieškojome. Tiesiog vieną dieną paskambino bičiulis iš Panevėžio ir pasiūlė du Subarikus. Žinoma neatsilaikiau ir nupirkau. Nuo 2022 metų važiavome su raudona Subaru Impreza, kuri buvo visiškas standartas. Po to nuo 2024 sezono, jau su nauju Subaru Impreza projektu pasirodėme, tik šis yra jau arčiau tikro sportinio automobilio. Kadangi važiuojame LARSČ-e, tai mūsų automobilis tikrai konkurencingas, bet LARČ-e, manau reiktų kito bolido. Bet kol kas, mes džiaugiamės savuoju Subariku, o po šio sezono bus matyti 😉

M.Grikienis / D.Gaidelis – Subaru Impreza GT

Subaru išsiskiria savo ypatingu garsu, o tai kai kuriems yra pakankama priežastis sėsti būtent į šiuos automobilius. Šiuo išskirtinumu susižavėjo jau penktą sezoną su „Subaru Impreza“ važiuojantis Liudas Šimkus.

Aš manau, kad visi automobiliai yra konkurencingi, tik priklauso nuo to kiek į jį investuosi ir kaip jį paruoši. Viskas remiasi į finansus. Ar Subaru konkurencingas – aš manau, kad taip. O pasirinkau Subaru todėl, kad jo variklio garsas išskirtinis, malonu jo klausytis. Subaru pirmas automobilis su kuriuo pradėjau sportininko karjerą ir vis dar ją tesiu 🙂

L.Šimkus / G.Kinderis – Subaru Impreza

Norint kovoti dėl aukščiausių pozicijų nebūtina vairuoti 4WD automobilį, kartais užtenka turėti gerai paruoštą „BMW“, o tokių mūsų krašte devynios galybės. Tą rodo ir skaičiai pirmuose LARSČ etapuose Rokiškyje bei Visagine startavo atitinkamai 10 ir 15, o Tauragėje taip pat žada būti apie 15 „BMW“ automobilių. Lietuviškuose greičio ruožuose populiariausi E36 – E46 – E90 – E30 kėbulus turintys „BMW“ automobiliai kurie turbūt nebeturi problemos, kuri nebūtų išspręsta. Viskas čia jau išbandyta bei „išgaudyta”, o ir kainos visa to nesikandžioja – užtenka tik išsirinkti kokios automobilio komplektacijos norima. Kitas dalykas – su galu varomu „BMW“ tikrai smagu lėkti lietuviškais žvyrkeliais. Savo pasirinkimu neabejojo trečią sezoną važiuojantis Mantas Dilys, suderinantis vairavimą bei media darbą varžybose.

Tikriausiai nieko nenustebinsiu, o ir didžioji bendruomenės dalis tam tikriausiai galėtų pritarti – BMW markės automobilio pasirinkimas yra racionaliausias ir turintis geriausią kainos/kokybės ir suteikiamų emocijų santykį, žvelgiant į automobilius kuriuos gali pasigaminti savo jėgomis ir už sąlyginai nedidelius pinigus.

Prisimenant visą automobilio pasirinkimo, pirkimo ir ruošimo procesą, apie FWD ar AWD techniką mums minčių net nebuvo.

FWD technika atkrito dėl to, jog nėra modelio kuris galėtų būti patikimas, sąlyginai pigus eksplotuoti ir būtų gerai pažįstamas dažnam mechanikui.

AWD technika (Subaru) atkrito dėl savo eksplotacijos ir pradinių investicijų kaštų.

BMW siūlo ypač plačią variklių gamą, detalės gali būti labai lengvai pritaikomos nuo galingesnių versijų silpnesnėms versijoms. Kitaip sakant nusipirkęs patį pigiausią BMW 316i, jį labai lengvai galima konvertuoti į 325, 328 ar net M3 versijas. Viskas tinka praktiškai bolt-on, detalių kainos vaikiškos lyginant su kitais ralyje naudojamais modeliais, o ir jų yra apstu rinkoje. Varikliai gali būti naudojami net iš aukštesnių klasių BMW, tokių kaip 5-os, 7-os serijos, ar net X3 ar X5.

Pavyzdžiui mūsų automobilyje galima rasti detalių iš senesnio, E36 kėbulo. Reduktoriaus blokiruotė (LSD) yra iš minėto kėbulo, netgi reduktoriaus pora (4.10 perdavimu) yra iš gana reto BMW X5 (E53) su 3.0 benzininiu varikliu.

Žodžiu BMW yra lyg didelis LEGO, kurio tobulinimas yra pakankamai paprastas, visiems gerai suprantamas ir palyginus nebrangus.

“Tiesiomis” rankomis sutvertas ir teisingai eksplotuojamas BMW ralio automobilis yra neįtikėtinai patikimas. Mūsų automobilio surinkimo procese buvo įdėta daug meilės ir panaudoti patikimi ir laiko patikrinti sprendimai. Dėka to, per du su puse sezono nesame susidūrę su jokiais technikos kaprizais. Už tai tariam didelį AČIŪ mūsų komandos technikui Karoliui.

Labai įdomu kas bus kai dabar naudojami, populiariausi E46 kėbulai sulauks pensijos ir pradės nykti. Jau dabar galime matyti vieną kitą BMW pirmuką ar trečiuką su E90 kėbulu ralio trasose. Tad galbūt BMW markės dominavimas lietuviškame ralyje nesibaigs ties E36/46 kėbulais ir šios markės vaizdai ir keliamos emocijos dar ilgai džiugins ralio gerbėjus.

M.Dilys / L.Matonis – BMW 325 E46

Tuo tarpu tarp priekiu varomų automobilių, sprinto čempionate dominuoja „Honda Civic“ egzemplioriai, kurių pastaruoju metu startuoja bent penki. Šis modelis sau vietą išsikovojo su savo nebrangiu išlaikymu, potencialu jį tobulinti, patikimumu bei žinoma itin smagiai besisukančiu varikliu. Būtent su „Honda Civic Type-R EP3“ automobiliu Vilmantas Karalius laimėjo 2024m. Lietuvos mini ralio čempionatą ir žengė žingsnį pirmyn į LARSČ.

Kodėl pasirinkau ralyje Honda? Visų pirma, tai emocija. Su ja važiuoti ir laikyti akseleratoriaus pedalą ties 9000 RPM yra kažkas tokio, ko kiti automobiliai neturi…

Pagrindinis dalykas kodėl Honda – manau, dėl biudžeto. Jei biudžetas būtų neribotas, tuomet rinkčiausi kitokį automobilį. Visgi paprastas palyginimas – pirkti šios kategorijos gamyklinį automobilį už 60,000 Eu ar garaže susikonstruoti Honda už 20,000-30,000 Eu, kuris manau, kad gali būti trasoje pakankamai konkurencingas tos pačios kategorijos net gamykliniui automobiliui, kaip R2 ar Rally4. Nors tai ir senas automobilis, dėl to gal priežiūros jam reikia daugiau, bet tai tikrai greitas, patikimas ir manau pakankamai konkurencingas automobilis savo kategorijoje su daug mažesniu biudžetu. Žinoma, kad jis taptų greitu ir konkurencingu, reikia įdėti darbo, žinių bei pastangų. Negauni jokių gamintojo nustatymų, reguliavimų – viską turi surasti, susireguliuoti ir pereiti pats, bet Honda lengvai pasiduoda modifikacijoms, ko apie kitas markes nepasakyčiau. Taip pat ir pačiam konstruoti patinka, tai nematau tai kaip didelio minuso ir žinoma viską atperka ta emocija važiuoti su senute Honda beprotiškuose sūkiuose.

Puikiai pažįstu šios markės automobilius, jų techninius parametrus, tai mano jau ne pirma Honda. Esu važiavęs 2 sezonus, o taip pat ir žiedinėse lenktynėse su Honda. labai jos man patinka. Žinoma ne visi modeliai yra geri, bet kai kurie jau iš gamyklos išleisti tiek labai geromis važiuoklėmis, tiek labai kantriais ir patikimais varikliais. Įdėjus minimaliai darbo jis jau gali būti greitas, patikimas ir konkurencingas automobilis. Minusas sakyčiau tik vienas – galėtų būti šiek tiek galingesni.

V.Karalius / E.Kucka – Honda Civic Type-R

Net 6 sezonus tokiam pačiam „Honda Civic Type-R EP3“ automobiliui yra ištikimas Lukas Vajinskis, puikiai pažįstantis geriausias šio automobilio savybes, kurias bandys atskleisti aplink Tauragę išsidėsčiusiuose greičio ruožuose.

„Pasirinkome Honda Civic Type-R EP3 automobilį, nes dar tik pradėję domėtis raliu, gana aiškiai žinojome, kad norime startuoti ralio sprinto čempionate SG-2 klasėje. Šios klasės techniniai reikalavimai apibrėžia, jog automobilis turi būti viena ašimi varomas, su atmosferiniu ir ne didesniu kaip 2 litrų darbinio tūrio varikliu. Vertinant šiuos kriterijus, Honda Civic pasirodė kaip itin tinkamas pasirinkimas – jis jau standartiškai turi daug gerų savybių, kurios konkurencingos šiai klasei.

Šis modelis pasižymi puikiu svorio ir galios santykiu, tiksliu ir sportišku valdymu, aukštų apsukų K20 varikliu. Be to, ralyje šį modelį anksčiau naudojo jau puikiai žinomų ralio meistrų, tad jau turėjome gerų pavyzdžių ir žinojome, kad tai yra patikrintas variantas.

Galime drąsiai teigti, kad šis automobilis yra puikus pasirinkimas ralio sporto pradžiai – jis leidžia susipažinti su raliu, augti kaip sportininkui ir kartu konkuruoti SG-2 klasėje tikrai konkurencingai.“

L.Vajinskis / V.Vajinskis – Honda Civic Type-R

„Rally Tauragė 2025“ vyks liepos 4-5 dienomis, Tauragėje. Liepos 4d. numatoma įvadinė ralio diena su administracine, technine komisijomis bei greičio ruožų susirašymu. Liepos 5 dieną, 9.00 Pilies Aikštėje, Tauragėje bus surengtas iškilmingas ralio startas, po kurio dalyviai pajudės į aplink Tauragę išsidėsčiusius greičio ruožus. Varžyboms pasibaigus, 20.30 renginį vainikuos apdovanojimų ceremonija bei muzikinė programa. Renginys bus mokamas, o bilieto kaina 10Eu. Bilietus bus galima įsigyti įvažiavimuose į greičio ruožus bei ralio štabe įsikūrusiame „Tauragė Hotel“, Vytauto g. 83, Tauragė.


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x