Interviu su Klaudu Bučinsku apie Lietuvos Mini Ralio sezono startą Lazdijuose
Papasakok kaip sekėsi „Gravel Fest“ ralyje?
Sekėsi įvairiai, pirmoji pusė buvo šiek tiek ne tokia kokios norėjau. Pirmajame greičio ruože sunkiai sekėsi susitvarkyti su savimi, dariau nemažai klaidų. Antrajame greičio ruože užrasojo stiklas ir buvo sunku matyti kelią, o paskutiniame pirmos sekcijos greičio ruože starte užsikirto stabdžiai ir teko šiek tiek pavažiuoti užsikirtusiais stabdžiais.
Antroji sekcija prasidėjo kur kas geriau, susikaupiau, nusiraminau ir radau savo tempą. Taigi 8-ame ir 9-ame greičio ruožuose pavyko parodyti geriausią laiką bendroje įskaitoje. Po šių greičio ruožų nežinojome bendrų rezultatų, bet prieš startuojant paskutinį greičio ruožą žinojome, kad jei pravažiuosime tokiu pat tempu, rezultatas turėtų būti tenkinantis. Deja… Pračiuožėme sankryžą, užgesome, trumpam užsikirto stabdžiai ir šį kartą išvažiavome. Finišavę sužinojome, kad pavyko iškovoti 2-ąją vietą „Gravel Fest Rally“ bendroje įskaitoje, nepaisant klaidų, treniruočių stygiaus. Rezultatu mes patenkinti!
Žinome, kad reikia dar daug daug kur tobulėti, kad būtume patenkinti ne tik rezultatu, bet ir savo vairavimu, tarpusavio susikalbėjimu ir kitais greičio faktoriais, tad šiame tarpe iki sekančio etapo turėsime daugiau susirašymo treniruočių, bei galbūt jau ir kokius testus ant žvyro.
Praeitais metais visus nustebinai Aukštaitijos ralyje įsibrovęs į „BMW Cup“ trejetuką. Iš kur pas Tave tiek greičio ir stabilumo, žinant, kad patirties neturėjai itin daug?
Hmm… Mano pagrindinis tikslas yra finišas. Stabilus finišas, kilometrų ir patirties rinkimas be jokių klaidų, visada išlaikant savo tempą ir nelipant per save. Taigi, tikrai negaliu teigti, kad turiu daug greičio, galbūt tiesiog išlaikant stabilumą gaunasi ganėtinai neblogas rezultatas. O patirties ralyje, taip, galbūt galime sakyti turiu mažai, bet teorines žinias jau semiuosi labai senai. Manau ralyje vienas iš svarbiausių ar net pats svarbiausias dalykas yra stenograma, tad pakankamai dažnai turiu stenogramos treniruotes su Justu Simaška, kurios tikriausiai ir padeda pasiekti stabilų finišą.
Kodėl „Mini Ralis“ ir kokius tikslus nori įgyvendinti jame?
Po pernai metų „Rally Aukštaitija“ įsiplieskė ugnis kitąmet važiuoti ralyje. Mini Ralio pasirinkimą nulėmė nemažai sudedamųjų dalių. Nuo nulio paruošti automobilį LARČ reikia labai daug laiko, žinių, ir dar daugiau finansų. Tad nusprendėme šį sezoną važiuoti visą Mini Ralio čempionatą, kadangi dar turiu tikrai įgauti daug daug patirties, kad būčiau patenkintas savo tempu ir galėčiau konkuruoti su „BMW Cup“ klasės lyderiais. Galbūt kitame sezone jau pavyks pasirodyti ir pačiame „BMW Cup“
Kol kas esi ištikimas BMW automobiliams. Kodėl? Ir ką vėliau norėtum juos iškeisti?
Visada stengiuosi dalyvauti ten, kur yra didžiausia konkurencija. Kai dalyvavau slalomo varžybose, važiavau su Mitsubishi Colt FWD klasėje, kadangi tuo metu tai buvo pati populiariausia klasė. Šiuo atveju, BMW Cup yra vienareikšmiškai populiariausia ir konkurencingiausia klasė mano akimis, visi automobiliai yra sąlyginai labai panašūs, tad tas ir žavi labiausiai – kai nugali meistriškumas.
Kažkaip nelabai svajoju apie greitesnius automobilius, kol dar toli gražu iki savo BMW išnaudojimo. Jei galėčiau tiesiog pasirinkti, kitas manau būtų R2/Rally4 klasės automobilis.
Esi sėdėjęs šturmano kėdėje. Ar ši patirtis padeda pačiam susirašyti greičio ruožą?
Tikrai taip, varžybose šturmano kėdėje esu sėdėjęs vos porą kartų, tačiau nekartą esu pagelbėjęs J. Simaškai susirašymo treniruotėse. Manau, kad skaitant taisyklingą stenogramą gali labai daug patirties pasisemti.
Esi Lietuviškos „Richard Burns Rally“ bendruomenės dalimi. Kiek šis simuliatorius svarbus tavo kaip vairuotojo tobulėjimui?
Mano manymu simuliatorius yra labai naudingas dalykas. Manau bet koks vairo sukiojimas duoda šiek tiek naudos. Galėčiau išskirti bent kelis pagrindinius dalykus kurie padeda tobulėti: stenograma, reakcija, psichologija, be abejo vairavimas ir taisyklingas stabdymas bei akseleravimas. RBR žaidime yra labai gera funkcija su kuria gali pats susirašyti stenogramą, tai automatiškai lavini savo klausą. Kitas dalykas – reakcija. Žaidime viskas vyksta šiek tiek greičiau nei realybėje. Kaip ir realybėje taip ir virtualiame ralyje turi susitvarkyti su savo psichologija, kad ralis nesibaigtų 1-ame greičio ruože. Pavyzdžiui, aš su kaire koja išmokau stabdyti tik simuliatoriaus dėka. Dar yra daug daug kitų reikšmingų dalykų kurie padeda tobulėti. Tad rekomenduočiau, ypač pradedančiajam daugiau laiko praleisti prie simuliatoriaus ir savo patirtį iš virtualaus ralio perkelti į realybę 😉
Nuotraukos – Fotodarius, LASF, K.Bučinskas