Pirmasis rimtas ralis Europoje šiais metais įvyko Austrijoje
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Prieš kokius 4-5 metus buvau sukūręs du Facebook puslapius. Vienas vadinosi – „Už posūkio”, kitas – „Behind the corner”. Tai buvo dabartinės Ralio savaitės ir Rally Week prototipai. Tik tiek, kad abu turėjo tik po vieną, gan trumpą įrašą, kuriame buvo anonsuotas kažkelintų metų Jännerrallye. Keli sekėjai, keli „Like” ir tuo viskas pasibaigė, nes kitą įrašą norėjau daryti apie Henri Toivonen. Tik taip ir nepadariau, o tie puslapiai ilgainiui išnyko. Iki kol neatsirado Ralio savaitė ir Rally Week.
Nors niekada nesu stebėjęs šio ralio, visgi jis man yra kažkuo ypatingas. Galbūt dėl to, kad tai dažniausiai yra pats pirmas rimtesnis ralis naujais metais. Galbūt dėl to, kad tai austriškas Monte-Carlo. Galbūt dėl to, kad Austrijos raliai yra be galo įdomūs dėl savo kelių ir reljefo. Kitaip tariant – priežasčių nemažai.
Jannerrallye verčiasi labai paprastai – Sausio ralis. Pirmomis naujų metų dienomis apskritai veiksmo nėra daug – vos keletas sprinto tipo varžybų Skandinavijoje. Tad dėmesio šis Austrijos čempionato pirmasis etapas susilaukia iš ties nemažai. Vyksta šis renginys jau nuo 1969 metų, su įvairiomis ilgesnėmis ar trumpesnėmis pertraukomis. Šiuo metu, tai tik Austrijos čempionato etapas, bet anksčiau šis ralis būdavo įtraukiamas į Europos ir Čekijos čempionatus. Dėl datos ir geografinės pozicijos, Jannerrallye labai dažnai primena legendinį Monte Carlo. Veiksmas vyksta kalnuotose vietovėse ant asfalto dangos, bet dažnai tame pačiame ruože be asfalto galima sutikti sniego ir ledo. Tad padangų pasirinkimas ir paskaičiavimas kur važiuoti maksimaliai, o kur derėtų važiuoti atsargiau – lemia šio ralio nugalėtojus ir pralaimėtojus. Legendiniai ruožai Pierbach ir Liebenau jau įstrigę, tiek dalyvių, tiek žiūrovų atmintyje dėl nepamirštamų nuotykių ir vaizdų.
Pasaulinė pandemija atnešė šiam raliui dviejų metų pertrauką, tad šįmet į Freistad’ą sugūžėjo nemažai šio ralio išsiilgusių dalyvių. Privažiavo ir čekų, ir vokiečių, bei po vieną prancūzą ir liuksenburgietį. Pastarieji du susilaukė ypatingo dėmesio. Prancūzas – Adrian Fourmaux, kuris šiais metais vietoje Ford Puma Rally1 vairuos Ford Fiesta Rally2 automobilį. Tad, tai jam buvo puiki treniruotė prieš netrukus vyksiantį Monte Carlo. Su ta pačia užduotimi į Austriją atvyko ir liuksemburgietis Gregoire Munster. Šis šįmet bus po ta pačia M-Sport vėliava kaip ir Adrian. Abu jie vairavo iš įvairių komandų pasiskolintus Ford Fiesta Rally2 automobilius.
Tarp vietinių, kurie turėjo įsivelti į gamyklinių pilotų kovą – Herman Neubauer bei Simon Wagner. Šie du piliečiai ilgai plūkėsi Austrijos čempionate gan ilgą laiką. Į kovą dar įlįsdavo ir Simono brolis – Julian. Didžiausia naujiena – Simon Wagner gavo naujutėlę Škoda Fabia RS Rally2. Tokią pačią atsivežė ir Austrijos ralio legenda Raimund Baumschlager. Panašu, kad Škoda Motorsport savo įsipareigojimus vykdo greičiau negu visi tikėjomės.
Dėl žemesnių pozicijų kovojo labai įvairialypis automobilių parkas. Galima buvo suskaičiuoti beveik visas Mitsubishi Lancer Evoliucijas nuo trečios iki dešimtos. Lancer viduriai buvo sukrauti į 6 „Proto” automobilius, tarp kurių buvo Opel Corsa Proto vairuojama talentingo čeko Jan Černy. Viena Mazda Proto testiniame greičio ruože baigė savo egzistavimą. Negana to su savimi nusinešė gyvatvorę ir gerokai išmurzino ir apibraižė gražaus balto namo fasadą. Pasirodė ir tokie reti egzemplioriai kaip Škoda Fabia S2000, VW Golf 1 ir 3, Lancia Delta, Opel Ascona B, Audi Quattro ar net dyzelinė Subaru Impreza. Automobilių sąrašas kiekvieno skoniui.
Deja šis Sausis pagailėjo gan įprasto kalnams atributo – šalčio, sniego, ledo. Žaliai rudi tonai maišėsi su tamsia asfalto danga, ant kurios vietoje ledo ar sniego vairuotojai slidinėjo ant žvyro ir balų. Tam tikrose vietose to žvyro buvo tiek, kad automobilių trajektorijos toli gražu neatrodė „asfaltinės”. Ypatingai sunku buvo gale važiuojantiems sportininkams. Be kita ko dar karts nuo karto atslinkdavo rūkas.
Pretendentų į ralio nugalėtojus jau pirmuose greičio ruožuose sumažėjo. G.Munster išsinuomavo senesnės generacijos Ford Fiesta Rally2 automobilį, kuris labai greit sugedo. Tai tas pats egzempliorius, kuris sugedo ir Pierre-Louis Loubet prieš pora mėnesių Prancuzijoje. Neitin sėkmingas automobilis. Užtat naujesnės generacijos Ford Fiesta Rally2 su A.Fourmaux už vairo problemų neturėjo ir po antro greičio ralio lyderio pozicijų niekam kitam nebeužleido. Tiesa, Adrian atsipalaiduoti negalėjo, nes visą laiką itin panašius laikus greičio ruožuose rodė Simon Wagner su naująją Škoda Fabia RS Rally2. Simon prikaupęs patirties užsienyje ir planuojantis dalyvauti Europos ralio čempionate visą ralį vaikėsi Adrianą, tačiau aplenkti jo nepajėgė. Užtat senas jo konkurentas H.Neubauer nebesugebėjo palaikyti naujo Simono tempo ir liko atsilikęs daugiau nei minute. Paskutiniame greičio ruože apie save priminė G.Munster, laimėjęs paskutinę ralio atkarpą. Gregoire testavo įvairias padangas ruošdamasis Monte – Carlo raliui. Tik galimai šiek tiek persistengė, nes nors ir važiavo pagal „Superrally” taisyklę antrą dieną, galutiniuose rezultatuose jis diskvalifikuotas dėl… padangų. O su padangomis žaidė daugelis. Vieni nepaisant to, kad šalčio nebuvo vistiek dėjosi dalinai dygliuotas padangas, kiti pjaustė griovelius slikuose, treti ėmėsi dar kitų metodų, kurie padėtų tvarkytis su šlapiu asfaltu bei žvyru ant jo.
Tarp krūvos R5 / Rally2 automobilių 11 vietoje įmaišė čekas Filip Kohn su Ford Fiesta Rally3. O kiek žemiau – įvariausių Mitsubishi Lancer Evolution, įvairių Proto bei kitų įdomesnių automobilių mišrainė. Greičiausias FWD automobilis – Lucca Waldher su Opel Corsa Rally4, kuris bendroje įskaitoje liko 18-as. Aukščiausiai finišavęs galu varomas automobilis – Opel Ascona B iš Čekijos su Jiří Petrášek už vairo.
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Ivo Nesrovnal, Jan Šmerda, Thomas Polt, Vit Bezdekovsky