„BERNER Rally Elektrėnai 2024“ dalyvių sąrašo įdomybės

Vasaros pertraukai besibaigiant išskyrėme į kokias „BERNER Rally Elektrėnai 2024“ dalyvių sąrašo eilutės vertėtų atkreipti dėmėsį 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Naujas Martyno Samsono žvėris

Antraštėje panaudotas žodis „žvėris” yra visiškai tiesioginis reikalas, o ne koks marketinginis triukas. Tas automobilis išties kelia siaubą kai pravažiuoja pro tave ir Elektrėnų ralio fanai tą labai greitai pajaus. Taigi kas čia tokio?

Tai yra grynakraujis galu varomas BMW E36 M3, kuriame originalias BMW detales turbūt galima suskaičiuoti ant rankos pirštų. Čia yra sudėta 30 metų patirties. Visgi tai toli gražu nėra įprasta M’kė. Kodėl? Todėl, kad itin greitai ir agresyviai vairuojami BMW M3 lūžta. Visa galios apkrova tenka vos vienai ašiai ir anksčiau ar vėliau kažkas kažkur nulūžta, plius su šiais automobiliais negalima šokinėti nuo tramplynų, nes anksčiau minėtas procesas itin pagreitėja. Todėl Martynas Samsonas su komanda sugalvojo šią problemą išspręsti tokiu būdu, kur jis jau kuo puikiausiai veikia – N5. N5 pakaba yra itin patikima ir stipri, tad Samsonas Motorsport vyrai sugalvojo N5 pakabą sudėti į BMW E36 kėbulą. Ispanai iš RMC Motorsport, kurie tą kėbulą virindami saugos lankus pritaikė N5 pakabai taip turbūt ir nesuprato, kokį velnią jie čia daro. Taigi viską surinkus gavosi RWD BMW M3 su visiškai nestandartine, bet labai stipria N5 pakaba. Kaip Martynas minėjo, patikimumas turėtų išaugti kartais. Visgi yra ir kita visa to pusė – RWD automobilio pakabos veikimas ypač atsižvelgiant į priekinių ratų pasukamumą yra visiškai kitoks nei 4WD pakabos. O N5 pakaba buvo kurta būtent 4WD. Po pirmųjų kilometrų Martynas sakė, kad šitą „mustangą” dar reikės prajodinėti. Tai va. Nežinia ar tai bus greitesnė M’kė nei anksčiau buvusios, bet, kad patikimesnė tai faktas.

Šitas automobilis abejingų nepaliks // Vilius Šaltenis nuotr.

Vaidotas Žala

Neabejotinai, visų akys bus nustatytos į šį pilietį intrigoje dėl Elektrėnų ralio nugalėtojo titulo. Kaip žinia, netoli nuo gimtinės nutolę kraštai Vaidotui yra labai sėkmingi. Čia jis startavo 7 sykius, o pagrindinį ralio trofėjų į viršų kėlė net 5 sykius (2015, 2019, 2020, 2021 ir 2023 m.). Vaidotas ir toliau liks ištikimas naujausiai Škoda Fabia RS Rally2 versijai. Mažeikiuose vilnietis vis dar pratinosi prie naujojo automobilio valdymo ypatumų ir kiek kitokios filosofijos, todėl negalėjo atskleisti viso greičio potencialio. Akivaizdu, kad Vaidotas ir dabar šiek tiek rizikuoja priimdamas tokį sprendimą. Tačiau viską sudėjus į vienumą, galima teigti, kad Elektrėnų ralio meistras artėjantį savaitgalį visais įmanomais būdais ir priemonėmis bandys įsirašyti dar vieną pergalę į savo sąskaitą. Ralio savaitės žiniomis, 2020 ir 2021 m. Lietuvos ralio čempiono pirminis planas buvo važiuoti su Grabowski Motorsport komandos automobiliu, senesnės generacijos Škoda Fabia Rally2 evo. Deryboms nutrūkus, komanda nusprendė toliau žygiuoti po Sports Racing Technologies vėliava.

Vaidotas sieks pergalės Elektrėnuose jau su ketvirtu skirtingu automobiliu // Vilius Šaltenis nuotr.

Aron Domżała

Ko gero, tai labiausiai intriguojanti eilutė dalyvių saraše prieš artėjančią kovą dėl aukščiausių bendrosios įskaitos pozicijų. 35-erių kaimynas iš Lenkijos yra dažnas svečias ant mūsų svieto. Aron’ą paskutiniu metu galėjome matyti su savadarbiu BMW M3 E36. Visgi, automobilį kamuodavo įvairios techninės bėdos, kurios neleisdavo įveikti visų sportinių kilometrų. Galiausiai, pilotas priėmė namų techniką iškeisti į gamyklinę bei mesti iššūkį greičiausiems mūsų ralio meistrams. Lenkas užsimojo labai stipriai – pagal planą A lenkas turėjo pasirodyti su naujausiu Rally2 kategorijos bolidu Toyota GR Yaris Rally2. Deja, bet šio automobilio debiuto mūsų žvyrkeliuose dar turėsime palaukti. Netikėtai pasikeitus planams, svečias nusprendė išsinuomoti Škoda Fabia RS Rally2 iš brolių latvių Sports Racing Technologies. Su šiuo automobiliu Aron’as jau spėjo apsiprasti prieš 2 savaites vykusiame Paidės ralyje, Estijoje. Tiesa, ten sportininkas nedemonstravo ypatingo greičio, nuolat ieškojo sukibimo su keliu permainingose sąlygose. Visgi, svečio iš Lenkijos nuvertinti tikrai negalima: stabilios kelio ir oro sąlygos bei ankstesnė patirtis šio regiono žvyrkeliuose turėtų leisti kaimynui kovoti dėl vietos greičiausiąjų trejetuke. Juo labiau, Aron’ą jau matėmė prieš kelis metus Žemaitijoje su Škoda Fabia R5 – tą kart jis finišavo antras. Negana to, jis šalia savęs pasisodins nuolatinį Miko Marczyk šturmaną Szymon Gospodarczyk. Šeštadienio vakare bus, išties, labai įdomu pamatyti kurioje pozicijoje lenkas finišuos šį kartą.

Šiemet turėsime galimybę išvysti Škoda Fabia RS Rally2 mūsų trasose jau antrą sykį // Sports Racing Technologies nuotr.

LARČ lentelių intrigos

Iki sezono pabaigos lieka vos 2 etapai, tad natūralu, jog pretendentai į metinius apdovanojimus po truputį „skaičiuojasi viščiukus”. Didžiausio dėmesio sulaukia kova dėl pagrindinio čempionato trofėjaus, į kurį pretenduoja Vladas Jurkevičius ir Giedrius Notkus. Juos skiria 9 taškai (atmetus abiejų sportininkų blogiausius rezultatus). Nereikia nuvertinti ir Roko Steponavičiaus, kuris dar gali įsivelti į minėtą dvikovą. Tuo tarpu, kovoje dėl 2WD čempionato yra dar mažiau konkretumo, tačiau čia pirmaisais smuikais griežia estas Markus Tammoja, kuriam ant kulnų lipa Markas Buteikis, Klaudas Bučinskas, Renaldas Šeinauskas ir kt.

Situacija, ko gero, dar įdomesnė atskirose įskaitose. Jau dabar aišku, kad santykius trasoje aiškinsis LARČ3 favoritai iki finalinio etapo Utenoje pabaigos: Tymoteusz Abramowski, Adrian Rzeznik ir Petrą Šiaučiūną skiria labai nedideli taškų kiekiai. LARČ 6 (dar geriau žinomoje kaip „valčių” klasėje) titulo klausimas spręsis tarp Ramūno Čapkausko ir Vaidoto Paškevičiaus. Įdomiai reikalai turėtų klostytis ir tarp LARČ 8 įskaitos lyderių – Manto Kutkos ir Mariaus Dainio. Be abejo, labai didelė intriga ir kova iki pat paskutinio šio sezono metro nusimato tarp Marko Buteikio ir Klaudo Bučinsko. Pastarieji kovos ne tik dėl LARČ 9 čempiono titulo, bet ir dėl išskirtinio skatinamojo prizo, kurį įsteigė Vladas Jurkevičius.

Tiesa, šį savaitgalį galime turėti jau pirmąjį 2024 m. Lietuvos ralio čempioną. Tą gali padaryti šių metų vienvaldis LARČ 5 lyderis Irmantas Buivydas. 20-metis šiemet finišavo visuose etapuose ir šiuo metu čempionate pirmauja 49 taškų persvara prieš artimiausią persekiotoją Paulių Beniušį. Elektrėnuose Irmantui tereikia surinkti 2 taškais didesnį kraitį negu artimiausias konkurentas čempionate – to pakaktų jaunuoliui dar kartą tapti Lietuvos čempionu.

Irmantas Buivydas gali užsitikrinti LARČ5 titulą dar prieš čempionato finalą Utenoje // Vilius Šaltenis nuotr.

Sugrįžęs Aurimas Eidžiūnas

Vienas iš sportininkų, kuris po praeito sezono itin profesionaliai pradėjo žiūrėti į tai ką daro greičio ruožuose buvo Aurimas Eidžiūnas. Jis dar žiemos metu šalia savęs sodinosi Deividą Gezevičių kaip trenerį, šturmano pareigas perėmė Ugnius Vainevičius, buvo dalyvauta nemažai testų. Ir visa tai davė itin akivaizdų rezultatą – tamsioji Ford Fiesta N5 su Aurimu už vairo stipriai pagreitėjo. Tačiau visa tai turi ir kainą – kuo greičiau važiuoji, tuo mažiau vietos klaidoms. Žemaitijos ralyje ta klaida buvo padaryta, ko pasekoje Ford Fiesta N5 kažkiek kartų vertėsi. Tai visiškai natūralus procesas, bet yra ir ūkinė to dalis. Gerokai sulamdytą kėbulą reikia sutvarkyti, o garaže visą dėmesį pasiėmęs kitas N5 projektas, tad buvo ilgai neaišku ar Aurimą dar išvysime šiais metais. Nes arba tvarkai seną, arba skiri dėmesį naujam. Nežinia kaip resursus paskirstė 8000 RPM kolektyvas, tačiau Ford Fiesta N5 buvo prikelta ir jau trečiadienio popietę skraidė netoli Ukmergės vykusiuose testuose. Kadangi Ugnius turi kitų įsipareigojimų, į šturmano sėdynę sugrįš ilgametis Aurimo šturmanas Justas Barysas.

Smagu matyti sugrįžtantį A.Eidžiūną bei jo Fiesta N5. Bet bus dar įdomiau išvysti naują projektą // Vilius Šaltenis nuotr.

Dar daugiau sugrįžimų

Ne tik Aurimas Eidžiūnas būtent Elektrėnuose sugrįž į LARČ ar apskritai bet kokius greičio ruožus. Tokių yra gerokai daugiau. Pavyzdžiui į LARČ po netrumpos pertraukos grįžta buvęs Aurimo „klasiokas” Vilmantas Padegimas. Vilmantą šįmet buvo galima sutikti Lietuvos Mini ralio varžybose, kur jis važinėja su Toyota Celica ST185. Būtent su šiuo automobiliu dzūką išvysime ir Elektrėnuose. Dar vienu istoriniu automobiliu renginį papuoš Ignas Taletavičius, kuris atsiveš savo žaliąjį VW Golf II, kuriuo paskutinį kart važiavo žiemą Alūksnės ralyje. Po šiokios tokios pertraukos į LARČ sugrįžta ir Aras Kalėda, tačiau ne už sportinio vairo, o kaip dabar įprasčiau – su stenogramos sąsiuviniu. Aras šį kartą save išbandys su Giedriumi Firantu ir VW Polo N5. Po trejetos metų pertraukos greičio ruožuose išvysime Daumantą Zamoką už įprasto – BMW E36 automobilio vairo. Jau tradicija tampa ir Ernestos Globytės vienetinis iššokimas į ralio kėdę su BMW E46 bei Rimantu Mioduševskiu.

Vilmantas prieš startą savo apylinkių ralyje Dzūkijoje gerokai pasitreniruos Elektrėnuose

Retas svečias LARČ etapuose – I.Taletavičius ir jo VW Golf II

Copy-paste nuo praeitų metų – vienintelis E.Globytės startas su E46 ralio sprinto įskaitoje

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x