Praeitą savaitgalį startavo Suomijos ralio čempionatas. Kaip visuomet – ši garbė atitenka Rovaniemi regionui bei Arctic Lapland raliui
Arctic Lapland ralis yra kol kas vienintelis apie kurį rašau trečius metus iš eilės. Ir jis šios garbės tikrai yra nusipelnęs. Praeitą savaitgalį su Arctic konkuravo Norvegijoje vykęs Sigdals rally, atidaręs vakarų kaimynų čempionatą. Nors ir labai smagiai ir įtemptai norvegai pliekėsi tarpusavyje, Arctic’e įdomių reikalų vis tiek kur kas daugiau.
Pastaraisiais metais Arctic’ą buvo užvaldžius Toyota. 2020 buvo patikrintas Kalle Rovampera brandos lygis su ’17 WRC technika. Pernai – Toyota testavosi automobilį ir sąlygas WRC etapui, kuris po kiek laiko turėjo vykti beveik tuose pat keliuose, nes Švedija dingo iš Pasaulio ralio čempionato kalendoriaus. Šią užduotį sėkmingai atliko Juho Hanninen. Meluočiau, jei sakyčiau, kad Toyota šįmet dingo iš Arkties radarų. Šį kartą šiai gamyklai atstovavo pats Toyota WRC komandos vadovas Jari-Matti Latvala. Tai buvo net šiek tiek keista, nes dėl dalyvavimo šiame ralyje, jis praleido WRC sezono atidarymo renginį, kuriame kaip komandos vadovas turėtų dalyvauti. Bet kaip gerai Dirtfish’o antraštė rašo – Jari-Matti jau šešiolika metų itin niežti vieną spuogą. Tas spuogas kaip tik ir vadinasi Arctic Lapland Rally. Jau šešiolika metų praėjo nuo paskutinio suomio starto šiame legendiniame ralyje.
Įprastai Jari-Matti Latvala karts nuo karto išlekia į vieną iš istorinių ralių, pavaikyti savo turimą Toyota Celica ST165. Kalbama, jog viena iš Jarri-Mati sąlygų tampant Toyota WRC komandos vadovu buvo ta, kad Toyota jam nedraus dalyvauti ralio varžybose. Bet šį kartą Jarri-Matti į Rovaniemi atsivežė kiek greitesnę Toyota Celica ST185 versiją, kurią laikė savo muziejuje. ST185 turi didesnį maksimalų greitį, kuris itin aktualus Arctic Lapland ralyje, kurio greičio ruožai turi kilometrą siekiančias tiesiasias. Tačiau tai ne WRC technika, kuri dominavo pastaraisiais metais. Kitą vertus vienas WRC dalyvavo – Ford Fiesta RS WRC vairuojama Mikko Eskilenen. Prie šio automobilio turėjo prisijungti ir etatinis šio ralio dalyvis – F1 žvaigždė Valtteri Bottas su Citroen DS3 WRC. Bet deja šis suomis į šiaurę neatvyko.
Užtat tarp 129 dalyvių galima buvo rasti tikrai įdomių eksponatų. Arctic’e važiavo mums jau pažįstama N5 technika aprengta Ford Fiesta, Kia Rio ir Toyota Yaris kėbulais. Paragauti žiemiškos egzotikos iš Vokietijos bei Ispanijos atvyko du istoriniai Porsche 911 modeliai. Tarp dalyvių buvo galima išvysti Ken Block šturmaną Allesandro Gelsomino, kuris stenogramą skaitė JAV gyvenančiam britui Kyle Tilley. Suomiškoje taigoje lakstė netgi Lada VAZ 2107.
Kadangi Jari-Matti pasipriešinti modernesnei technikai negalėjo, o galų gale neatlaikė Toyota variklis – kova dėl pergalės buvo panaši į vykstančią įprastuose Suomijos čempionato etapuose. Vaikytis legendinį trofėjų ruošėsi E.Lindholm, T.Asunmaa, M.Heikkila, J.Salo, E.Pietarinen ir svečias iš Estijos E.Kaur. Kitaip tariant – kontingentas rimtas.
Dalyvių laukė dvi dienos bei 223 kilometrai greičio ruožų. Kartu su pervažiavimais tarp ruožų ralio maršrutas driekėsi įspūdingus 800 kilometrų. Vos dešimt greičio ruožų, iš kurių trys itin trumpi. Užtat likę septynini tokio ilgio, kad maža nepasirodo. Trumpiausias iš ilgųjų – 24 kilometrai, o šeštadienį vyrai bandė atsibusti 45 kilometrų Ahmavaara ruože.
Penktadienio užteko, kad atsisijotų dalis dalyvių ir išryškėtų, kas kovos dėl pergalės. Rimtų problemų turėjo J.Salo ir E.Pietarinen, jie po pirmos dienos buvo gerokai už dešimtuko ribų. Smagiausiai lėkė E.Lindholm, jam įkandin važiavo T.Asunmaa. Niekaip Rovaniemi žiemos kelių neprisijaukinantis M.Heikkila ir problemų su varikliu turėjęs E.Kaur kovojo dėl paskutinės podiumo pozicijos.
Šeštadienį kovos tęsėsi. Atrodė, jog E.Lindholm pabėgs, bet likus paskutiniam greičio ruožus jį ir Teemu Asunmaa skyrė vos 0,1 sekundės. Viskas spręndėsi paskutiniame 31 km greičio ruože. E.Lindholm sėkmingai pasiekus finišą visi laukė Teemu, bet šis ilgą laiką nepasirodė. Klaida greičio ruože mūsų pažįstamui suomiui kainavo virš 10 minučių ir šis krito iš rikiuotės priekio į 16 vietą, o E.Lindholm šiaurėje šventė pergalę. Paskutinį kart jis čia laimėjo 2019m. Dėl Teemu nesėkmės ir savo greičio – Egon Kaur liko antras aplenkęs M.Heikkila. Įspūdingą 8 vietą bendroje įskaitoje pelnė R.Korhoonen su šviežia Rally3 technika. Netoli už jo išsirikiavo ir kiti Ford Fiesta Rally3 modeliai, kas parodo jog šių automobilių potencialas padidinus restriktorių vienu milimetru gan stipriai išaugo. Šie automobiliai aplenkė krūva Rally2 technikos vienetų. Tarp dviem ratais varomų greičiausias buvo T.Herranen su Ford Fiesta Rally4. Bendroje įskaitoje jis liko 24.
Šiemet suomiai turės dar du žieminius etapus. Vieną Vasarį, o kitą – Kovą. Panašu, jog kova dėl įvairių įskaitų bus išties smagi.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Taneli Niinimäki Photography, Tonigraphs