Šioks toks įvykis Lietuviškame ralyje po 10 metų pertraukos – pas mus varžysis amerikietis Mark Piatkowski. Šiek tiek plačiau apie tai 🙂
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

Istoriškai pasižiūrėjus atgal, tai MV Sport dirbtuvėms reikia pasakyti nemažą ačiū už tai, kad jie sugeba atsivežti į Lietuvą tikrai nuostabių bei garsių užsienio vardų. Su jų gamybos Hyundai i20 automobiliais Lietuvos greičio ruožais lakstė Teemu Asunmaa, Egon Kaur, Emils Blūms. Tai ką su šiuo automobiliu išdarinėjo Visagine išdarinėjo Martynas Samsonas verta atskiro paminėjimo. Na, ok, tiek Egonas, tiek Teemu šiaip jau yra kažkiek susiję su Lietuvos raliu kitais kampais, tad gal čia labai didelės sensacijos ir nėra, bet amerikietis Mark Piatkowski – yra.
Taip, įsivaizduoju, kad turbūt kokie 99,769846721 % jūsų apie Šiaurės Amerikos ralį turi savotišką nuomonę, kaip ir likusi Europa. Ir jūs turite visiškai neblogą pagrindą taip manyti. Bet jeigu kam nors amerikietiška ralio scena nėra pajuokos objektas, tai džiaugiuosi. Vadinasi yra daugiau baltų varnų. Taip, ten viskas kitaip nei pas mus. Automobiliai, lygis, organizavimo kultūra ir t.t. Tiesa patys raliai ten labai stiprūs – ilgi, ruožų visokių visokiausių. Taip, ten Vermonte įsikūrusi Subaru komanda uždėjusi tokią didelę leteną, kad kol kas niekas jos neatkelia, bet ten įdomybių tikrai netrūksta šiek tiek žemiau pirmos vietos.

Tai jeigu nors kiek pavyko jums sušvelninti širdį dėl šios šalies, tai džiugu. Jei ne – gal pavyks Markui. Kaip ir įprasta Šiaurės Amerikos ralio scenoje, Marko šaknys yra iš Europos. Šiuo atveju netgi visai šalia Lietuvos. Marko tėvukas Andrzej raliavo Lenkijoje, o išvykęs į JAV tęsė šį pomėgį. Šį hobį perėmė ir sūnus, kuris nuo 2010 metų realiai neišlipa iš Subaru automobilio. Buvo tik dvi išimtys – po laimėto garsiojo „Sno* Drift Rally”, jam buvo suteikta galimybė kitame ARA čempionato etape „Rally in the 100 Acre Wood” startuoti su Ford Fiesta R5. Na, o kita įvyko visai neseniai – 2023 Rally della Val D’Orcia ralyje Italijoje jis pasirodė su Volkswagen Polo N5. Deja ten jį sustabdė generatoriaus dirželio nukritimas. Trečiasis kartas įvyks Lietuvoje, nors techniškai, galima sakyti, kad jis važiuos beveik Subaru automobiliu. Mat MV Sport Hyundai i20 kėbulas yra ant Subaru dugno, plius ten įdėta Samsonas Motorsport Subaru Impreza sekvencinė pavarų dėžė. Taip, kad 50/50.
Žinoma, jums turbūt įdomiausia ar pavažiuoja tas amerikietis. Amerikos standartais jis tikrai pavažiuoja. Kaip bus pas mus – sunku pasakyti. Visgi Žemaitija turbūt blogiausias etapas užsieniečiui, nes mūsiškiai Kelmės ruožų stenogramas galėtų atmintinai padeklamuoti pabudinti trečią valandą nakties. Na ir patys ruožai, tokie, kad bet kiek atleistas pedalas kainuoja labai daug. Stebuklo turbūt nebus, bet gėdos irgi nepridarys. Na, o pats Markas labai fainas ir draugiškas vyrukas, tad nepasididžiuokit, prieikit ir pakalbinkit svečią. Jei viskas klosis palankiai, galbūt jį ir dažniau pamatysime.
Ir dar ta proga, galite pasikaityti trumpą interviu su pačiu Marku.

Papasakok, kaip patekai į situaciją, kurioje keliauji į Lietuvą ralio tikslais?
„MV Sport“ siekia plėstis ir reklamuoti savo gaminius JAV rinkoje. Su „MV Sport“ susisiekiau per bendrą draugą ir prieš kelis mėnesius pradėjome diskusijas. Tiek „MV Sport“ komanda, tiek aš manėme, kad būtų labai naudinga atvykti apžiūrėti jų produkciją bei atlikti bandymus su jų automobiliais. Na, jei jau atvykstu atlikti bandymų, galbūt galėčiau ir pilname ralyje sudalyvauti! 😎 Jei Žemaitijoje seksis gerai, norėčiau važiuoti ir Ukmergėje.

Prieš keletą metų Italijoje, „Rally della Val D’Orcia“ lenktynėse, dalyvavai su gana panašiu – N5 klasės automobiliu. Kokius lūkesčius puoselėji dėl „MV Sport“ Hyundai i20 ir Lietuvos ralio?
„MV Sport“ Hyundai i20 jau yra labai puikiai pasiteisinęs automobilis. Jo istorijoje yra daug pergalių. Taigi neturiu jokių pasiteisinimų! Lietuvoje, regis, gausu labai greitų greičio ruožų su gan smėlėta danga. Visa tai man bus labai nauja, todėl manau, kad geriausia neturėti jokių lūkesčių. Į tai žiūrėsiu atvirai ir stengsiuosi smagiai praleisti laiką. Paprastai, kai man smagu, greičio ruožų laikai irgi būna geri.

Papasakok apie ralio sceną Šiaurės Amerikoje? Kuo ji tokia ypatinga?
Amerikos ralio scena gerokai skiriasi nuo bet kurios pasaulio vietos. Dėl daugelio priežasčių ralis vis dar yra labai mėgėjiškas. Iš tiesų, tam tikra prasme tai gana gaivu bei įdomu. Čempionatas apima visas Jungtines Valstijas, todėl jame yra labai daug skirtingų charakteristikų varžybų, tai nuostabu! Dauguma dalyvių turi namuose sukonstruotus ir paprastus automobilius. Taisyklės yra gana atviros, todėl galima sukurti įdomius ralio automobilius. Taip, yra keletas labai stiprių automobilių ir komandų, bet nieko panašaus į tai, ką matome Europoje. Manau, pavyzdžiui, „MV Sport“ Hyundai i20 galėtų būti pretendentas kovoje dėl aukščiausių vietų Amerikoje.

O galbūt galėtumėte prisistatyti Lietuvos ralio gerbėjams ir palinkėti jiems ko nors?
Labas! Ralyje dalyvauju jau 15 metų, o mano tėvas buvo ralio lenktynininkas Lenkijoje, o vėliau JAV. Taigi, ralis man labai įaugęs į kraują. Esu didelis „Subaru“ gerbėjas ir savo garaže turiu GC8 ralio automobilį, kurį surinkau. Man pasisekė laimėti šešis čempionatus ir netgi vieną pergalę ralyje absoliučioje įskaitoje, kuria labai didžiuojuosi. Lietuvos ralio bendruomenė atrodo labai stipri, atsižvelgiant į nedidelį šalies gyventojų skaičių. Tikiuosi susirasti naujų draugų iš Lietuvos ir, jei pavyks pasiekti konkurencingus greičio ruožų laikus, būsiu labai laimingas skrisdamas namo 😎

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂