Apie savo nuotykius žiemiškiausiame Pasaulio ralyje pasakoja raudonosios Ford Fiesta N5 ekipažas
Kaip Jums sekėsi? Kas pavyko, kas ne, kokie buvo lūkesčiai?
Arctic Lapland Rally 2021 administracinė komisija prasidėjo nuo sekmadienio popietės. Į Rovaniemį atvykome šeštadienio vakarą. Prieš administracinę komisiją reikėjo pasidaryti korona viruso testus, gavus atsakymus galima buvo vykti į administracinę komisiją. Nuo pirmadienio ryto pradėjome susipažinimą su greičio ruožais. Susipažinimas vyko iki ketvirtadienio vakaro, tad susipažinimui laiko tikrai užteko. Susipažinimas su trasomis, techninė komisija ir visi kiti varžybų reikalai ėjosi puikiai.
Aukštų tikslų sau nekėlėme, apie jokias vietas negalvojome. Pagrindinis tikslas tai pravažiuoti ralį su kuo mažiau klaidų, surinkti visus sportinius kilometrus ir būti finiše, nes ralis tikrai ilgas ir sudėtingas. Abiems ekipažams mokytis tokiame sudėtingame ralyje. Prasidėjus antram greičio ruožui (1,5 SS ir 7SS nuimti buvo iki varžybų dar anksčiau dėl pandemijos, kadangi greičio ruožai turėjo vykti stadionuose kuriuose būtų didelis skaičius žiūrovų) nuvažiavus apie 5km nukrito generatoriaus dirželis, tad teko stoti, nes tas pats dirželis suka ir vandens siurblį – perkaitinti variklį būtų buvę mažiausiai neprotinga. Antrąja dieną startavome pagal super rally taisyklę, bet ir antroje dienoje neišvengėme nuotykių. Turėjome šiek tiek techninių problemų su automobiliu visuose greičio ruožuose, tad greitai važiuoti nepavyko, stengėmės finišuoti ir pravažiuoti sportinius kilometrus. Rezultatas nėra aukštas, bet pavyko finišuoti kas iš tiesų irgi yra svarbu, taip pat parsivežėme patirties ateičiai.
Taip pat turėjome ir kitą svarbų tikslą. Testavome naujausius 3Tube Piggyback technologijos amortizatorius, kuriais važiavome mes ir kiti du dalyviai su N5 automobiliais (Kia Rio N5 ir Ford Fiesta N5). Džiaugėmės tiek mes, tiek suomiai, kad su šios technologijos amortizatoriais pavyko padaryti didžiulę pažangą ir dar labiau priartėti prie R5 amortizatorių veikimo. Sekmadienį po varžybų Snow Rally Rings trasose išbandėme ir lyginome Ford Fiesta R5 su N5. Turėjome tikrai gerą savaitę iš kurios pasisėmę daug vertingos ir neįkainojamos patirties.
Kokia yra Laplandijos greičio ruožų specifika? Kuo jo skiriasi nuo mūsų Winter Ralio?
Greičio ruožai Arctic Lapland Rally yra labai ilgi. Trumpiausias GR buvo 23,55km ilgiausias – 42,64km. Tai vien tai yra esminis skirtumas nuo daugumos ralio varžybų. Greičio ruožai vietomis labai greiti, vietomis labai supinti – posūkis ant posūkio. Kelias vietomis lygus, vietomis kalniukas ant kalniuko. Kai kurie greičio ruožai yra šalia vienas kito, bet reljefas labai skirtingas. Dažniausiai vien siauros vietos, kur klaidos atveju pasitaisymui vietos būna labai mažai. Ir žinoma, temsta anksti. Startuojant maždaug nuo 14:30 jau reikalingi papildomi žibintai, didesnė dalis greičio ruožų vyksta tamsoje, kas dar labiau prideda sudėtingumo dalyviams. Tai yra sudėtingas ralis visuose aspektuose. Siaura, greita, ilgi greičio ruožai, naktis, šalta. Oro temperatūra keitėsi dažnai, ketvirtadienį buvo nuo -20 iki -30, penktadienį -10 / 12, šeštadienį -18.
Kokia atmosfera ir tvarka buvo Lapland ralyje visame pandeminiame kontekste?
Pandeminis kontekstas. Prieš išvykstant iš Lietuvos turėjome pasidaryti korona viruso testus Lietuvoje ir nuvykus į Rovaniemį atlikti testus pakartotinai prieš varžybas. Gavus neigiamus atsakymus, varžybų organizatoriai išduoda spec apyrankes su kuriomis galima patekti į dalyviams skirtas zonas. Šiemet neįvyko trys greičio ruožai kurie buvo numatyti Rovaniemio miestelyje. Renginys vyko be žiūrovų. Tradiciškai startas ir finišas būna Rovaniemio miesto centre, bet šį kartą dėl pandemijos apribojimų buvo nutarta, kad ralio starto ir finišo procedūros vyks serviso zonoje. Laiko kortelių žymėjimus atliko patys dalyviai, gaunat nurodymus iš teisėjų kurie sėdėdavo savo automobilyje, kad būtų sumažintas kontaktas tarp dalyvių ir teisėjų. Visa kita vyko įprastai.
Kokie Jūsų ekipažo 2021 sezono planai?
Šiais metais pasvajojame sudalyvauti kuo daugiau varžybų užsienyje. Daug kas priklausys nuo pandeminės situacijos. Planuose yra Airija, Kipras, Ispanija, JAV. Varžybų datos dar nėra aiškios. Kajui gaminama naujas RWD 2000 automobilis, nes gali būti, kad dabartinis BMW E36 M3 iškeliaus į Airiją.
Taip pat stengsimes padėti Rokiškio ir Zarasų raliams. Patirties ir organizavimo idėjų pasisėmę ir Arctic Lapland Rally, todėl savo patirtimi ir idėjomis stengsimės prisidėti. Organizatoriai paslaugus, malonus. Arctic Lapland Rally – tai ralis į kurį visada norisi sugrįžti.
Martynas Samsonas – Ervinas Snitkas
Nuotraukos – Fotodarius.lt
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
[…] M.Samsonas E.Snitkas – Arctic Lapland Rally […]