Apžvelgiame įdomesnius Rally Žemaitija dalyvių sąrašo kampus 🙂
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Tęsiame rubriką apie lietuviškų ralių dalyvių sąrašo įdomybes. Šį kartą Žemaitijos ralis atrodyt jog bus kuklesnis, dėl to, jog čia šįmet nevyks Lenkijos ralio čempionato etapas. Tačiau net jei Žemaitija ir neturi RSMP statuso, Lietuva jau yra pakankamai stipriai užsirekomendavusi vakarinių kaimynų tarpe ir į Kelmę atvyks net 8 ekipažai iš Lenkijos. Dalyvių sąrašą gerokai papildys Lietuvos ralio sprinto čempionato etapas, o itin įdomių prieskonių suteiks naujai suformuoto Baltijos jūros ralio čempionato etapo statusas, dėl kurio turėsime dar daugiau svečių iš įvairių šalių. Vėlgi – didelis ačiū Ignui Augustoniui už plačią atvykstančių svečių apžvalgą 🙂
Ford Fiesta VRT ir Teemu Asunmaa
Kai išvysite atlekiant šį automobilį, jums turbūt bus sunku suprasti, kas tai per kurinys. Išties tai ypatingas modelis. Nors šiame Ford Fiesta VRT įtaisytas iki kaulų smegenų pažįstamas Mitsubishi Lancer Evolution variklis, tačiau automobilio garsas nė kiek to neprimena. Gali būti, jog garsą gerokai pakeičia Mindaugo Varžos padaryta šventvagystė – prie Mitsubishi motoro prijungta Subaru Impreza pavarų dėžė. Akylesni ralio fanai pastebės, kad šis automobilis ant kelio, ypatingai nelygiose vietose juda bei visus nelygumus sugeria gerokai kitaip. Tą padaro unikali Mindaugo Varžos sukurta „double-wishbone” važiuoklė, kuri visą ratų geometriją išlaiko visiškai kitaip, nei įprastinė „McPherson” tipo pakaba. Šią važiuoklę testavę lenktynininkai minėjo, jog važiavimas su šia pakaba primena sėdėjimą minkštut minkštutėlėje sofoje. Ji sugeria viską. Taip pat ir kiti komponentai, nuo smulkiausių laidelių iki pačio kėbulo, nuo amortizatorių iki įvairioms dalims naudotų metalų yra sukurti bei gaminti Lietuvoje. Ant šio automobilio galima drąsiai klijuoti lipduką – „Rinkis prekę Lietuvišką”. Tik štai visas detales greičio ruožuose dėl automobilio važiavimo greičio bus sunku pastebėti, nes šį automobilį Žemaitijoje vairuos daugkartinis Suomijos čempionas Teemu Asunmaa, kuriam Lietuva yra tarsi antri ralio namai. Dar visai neseniai Visagine jis lyderiams ant kulnų mynė su lenkų gamintu Toyota Yaris GR. Teemu startas Žemaitijoje bus jubiliejinis – dešimtas. Stenogramą jam skaitys neišmatuojamą patirtį turintis suomių šturmanas Antti Linnaketo.
Emils Blūms
Šis 30-metis vyrukas iš Cesio šiemet stebina visus ralio fanus, besidominčius kas vyksta šiek toliau nei vietiniame fronte. Latvis šiemet jau spėjo sustartuoti penkiose varžybose. Kone visose jis itin atkakliai ir įnirtingai kovojo su visaverčiu savo konkurentu Timmu Korge, vairuojančiu kiek naujesnį 10 kartos Lancer Evo. Šių dviejų šiuo metu geriausių pabaltijo „valčių“ vadeliotojų nuolatinės dvikovos, matyt, dar ilgai išliks fanų atmintyse. Verta paminėti, kad sportininkas per paskutinius keturis ralius išlaikė intrigą iki pat paskutinių metrų kovodamas dėl pirmųjų bendrosios įskaitos vietų su jau minėtu Timmu Korge (Sarmos ir Alūksnės raliuose), Priit Koik su Škoda Fabia Rally2 evo (Rapla ralyje) bei Karl Peder Nordstrand su Škoda Fabia Proto (Vecpils rali-sprinte). Taigi, Emils su legendiniu Evo IX atvažiuoja į Kelmę kaip reikiant pasikaustęs ir užsigrūdinęs. Nors ir latvio pagrindiniu prioritetu turėtų būti mažai apdainuotas Baltijos šalių čempionatas (kad ir kaip būtų smagu jį matyti ir kituose LARČ etapuose), tačiau šį sportininką tikrai turėtume matyti tarp TOP 5 greičiausiąjų.
Nauji LARČ 4 žaidėjai
Jau pirmajame etape Mažeikiuose galėjome įsitikinti, kad šioje įskaitoje vyks labai įdomios kovos viso 2023 m. sezono metu. GR rezultatų lentelėse intensyviai stumdėsi Tymoteusz Jocz, Pranko Korgessar, Thomas Martens, nuo jų stengėsi neatsilikti lietuviai Justinas Brokorius ir Irmantas Buivydas. Nuo šio ralio LARČ 4 atstovų gretas papildys dar du lietuviai – Irmantas Ačas ir Mantas Bartkuvėnas.
Irmantą pastaruosius du sezonus galėjome matyti sprinto (LARSČ) čempionate su baltu Ford Focus. Pernai užimta 2-oji vieta metinėje SG-2 klasės rikiuotėje paskatino 30-metį sportininką dėti žingsnį į priekį. Buvo priimtas sprendimas kopti į LARČ seriją su nauju automobiliu. Irmantas pasirinko dėvėtą pirmosios kartos turbininį Ford Fiesta R2T, kurį įsigijo iš estų. Fun fact – nuostabiojo eWRC puslapio duomenimis, su tuo pačiu automobiliu Jonas Pipiras 2016 metais raižė Žemaitijos ir Elektrėnų žvyrkelius.
Manto vardas yra sąlyginai naujas ralio padangėje. Ko gero, ralio bendruomenė Mantą Bartkuvėną geriausiai žino kaip pirmojo lietuviško ekipažo, dalyvavusio Rally Legends festivalyje, šturmaną. Tačiau vilnietis visada teikė pirmenybę sedėti pačiam už ralio automobilio vairo. Pirmoji jo pažintis su šia disciplina, kaip vairuotojui, įvyko pernai, mini ralio etapuose Vaiguvoje, Plungėje ir sprinto etape Utenoje vairuojant BMW E46 Compact’ą. Šiemet Mantas užsimojo kaip reikiant – tiesiai iš M-Sport gamyklos nusipirko naujausios specifikacijos Ford Fiesta Rally4. Šis automobilis turi visus 2023 m. joker’ius (atnaujinimus), įskaitant ir atnaujintus pusašius, kurie senesnėse šio M-Sport kūrinio specifikacijose buvo kone pagrindinis „Achilo kulnas“. Ralio karjerą pradedantis sportininkas prieš artėjantį pirmą LARČ startą jau spėjo apšilti poroje testų, kuriuose dalyvavo ir treneris Jonas Dereškevičius.
Jari Valtaala ir jo egzotiškoji Toyota Altezza RS 200
Į Kelmės apylinkes atvažiuoja, ko gero, vienas iš egzotiškiausių kada nors Lietuvoje matytų raliui paruoštų automobilių – Toyota Altezza RS 200. Šis Lexus IS200 dvynys yra varomas galine ašimi, turi 5 pavarų sekvencinę dežę. Pats Jari Valtaala ralio varžybose dalyvauja dar nuo praėjusio amžiaus pabaigos. Per daugiau nei 20 metų trunkančią karjerą suomis dalyvavo 114 įvairaus lygio vietinėse ir užsienio varžybose daugiausiai su įvairiais egzotiniais Toyota modeliais (Starlet, Corolla KE10B, Corolla 1600 GT, Altezza RS 200). Pastarasis modelis tapo pagrindiniu šio entuziasto ralio automobiliu. Nuo 2009 m. su šiuo automobiliu suomis yra startavęs jau 44 varžybose. Nenuostabu, kad Suomijoje yra tiek daug entuziastų, važiuojančių su pačia įvairiausia egzotiška technika. Suomių ekipažas čia atvažiuoja ne tik smagiai praleisti laiko, bet ir susirinkti kiek įmanoma daugiau Baltijos čempionato taškų.
Ford Fiesta Rally3 keturkovė
Tokią kovą galėjome matyti prieš 2 metus tame pačiame ralyje, kada kaimynai lenkai atsivežė net 4 neseniai jų gimtinėje iškeptas 8 kartos Fiestas, paruoštas Rally3 kategorijai. Taigi, po dviejų metų šių automobilių desantas sugrįžta su 4 vairuotojais iš Lenkijos bei Estijos.
Pagrindinis pretendentas laimėti šią keturkovę – puikiai Viekšniuose pasirodęs Adrian Rzeznik. Talentingas 17-metis lenkas ne juokais kibo į atlapus Lietuvos vyrukams, vairuojantiems mūsų keliams gerokai labiau tinkamus Mitsubishi ir N5 klasės automobilius. Sportininkui Žemaitijos greičio ruožai nėra svetimi – pernai čia jis pirmą kartą startavo kaip visavertis dalyvis. Tiesa, jo debiutą aptemdė varžybų pradžioje išlindęs pavarų dėžės gedimas. Bus labai įdomu stebėti kiek šis jaunuolis, šiemet palaikomas 2017 m. Lenkijos čempiono Filip Nivette, bus pajėgus pasivaržyti su LARČ 3 lyderiais labiau techniškesniuose Žemaitijos greičio ruožuose.
Praleidęs Mažeikių ralį, į Lietuvą visam likusiam sezonui sugrįžta Tymoteusz Abramowski. Kaimyną iš Lenkijos mūsų šalyje galėjome matyti jau ne vieną kartą. Paskutinį sykį jį galėjome išvysti Visagino ralyje, kuriame, GR’uose važiuodamas tarp N5 ir Mitsubishi „bernų“, užėmė 12-ąją bendrosios įskaitos vietą. Žemaitijos ralis šiam 17-mečiui taip pat nesvetimas – pernai čia jis atliko nulinio ekipažo funkcija. Tiesa, neilgai. Belieka ekipažui palinkėti sėkmingo finišo be panašių pernykščių triukų.
Taip pat, į Lietuvą ketina atvykti ir Kristjan Kajakas. Šis verslo pasaulyje žinomas asmuo pradėjo dalyvauti ralio varžybose tik pernai. Tiesa, iki šiol estas teikė pirmenybę tik Suomijoje vykusiems raliams ant snieguotos dangos. Jo sąskaitoje 6 startai, tarp kurių 2 pasiekti finišai legendiniame Arctic Lapland ralyje. Taigi, Žemaitijos ralis Kristjanui bus pirmoji patirtis ant žvyrinės dangos. Jis akylai bus prižiūrimas savo šturmano-trenerio Jussi Lindberg.
Turėtume išvysti ir kitą estą – Esmar-Arnold Unt. Šio 16-mečio ralio karjera prasidėjo tik praėjusiais metais, kada jis dalyvavo Estijos rahvaralli serijoje (panašioje į mūsiškį mini-ralį). Šiemet sportininkas nusprendė žengti į pagrindinį nacionalinį šalies čempionatą. Pirmieji etapai ant sniego su Honda Civic sekėsi ne itin gerai, nes viename iš jų patyrė stogą. Vasaros sezonui estas nusprendė pasiimti naują Ford Fiesta Rally3, su kuria jau spėjo pasirodyti Rapla ralyje. Pirmuosius žingsnius ralio pasaulyje žengiančiam estui Žemaitijos ralis bus 4-asis karjeros startas profesionaliame lygyje
Karolis Kairys
Mažeikių ralio paskutiniai ruožai įnešė ne tik įvairių rokiruočių galutinėje ralio įskaitoje, bet ir gerokai aptalžė Karolio Kairio Mitsubishi Lancer Evolution automobilį, dar žinomą Evelinos vardu. Įspūdingi kūlversčiai sugadino ne tik Evelinos, bet ir vairuotojo”kėbulą”. Karolio pirštui prireikė nemenko remonto, tačiau nepaisant to, lenktynininkas jau pasiruošęs startuoti šį savaitgalį vyksiančiame Žemaitijos ralyje. Apie tai bei naujo automobilio reikalus kalba jis pats:
Avarijoje nukentėjo Evelinos kėbulas, praktiškai neliko sveikos vietos, todėl jos atstatymas užtruktų labai ilgai ir nespėtume bent į du ralius, o tai reikštų, kad prarandame sezoną. Svarsčiau apie kitą automobilį, bet patikrinus visus mazgus paaiškėjo, kad viskas veikia, todėl reikia tik kėbulo. Galvojau gal darytis proto, bet „ASRT” pasigyrė, kad turi lengvą bei paruoštą Evolution RS kėbulą. Pasitaręs su mechanikais nusprendžiau visus agregatus perdėti iš Evelinos į naują kėbulą. Tuo pačiu atliksime ir porą patobulinimų, kurie Eveliną2 padarys dar greitesne negu jos pirmtakė. Prie Evolution likau, nes tai buvo finansiškai pigiausias sprendimas, o kaip parodė „Orlen Rally” rezultatai, šis automobilis tikrai gali pasistumdyti su N5 klasės mašiniukais. Evelina2 tikimės prikelti Lazdijų etapui, o Kelmėje važiuosime su nuomuotu automobiliu. Dar esu su gipsu, bet trečiadienį prieš rally Žemaitiją jį nusiimsiu ir treniruosiu ranką, kad iki ralio būtų vėl judri ir nejausčiau diskomforto vairuoti. Gazas dugnas !
Karolis Kairys
Ralio informacija
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
[…] sąlygomis išbandytų Ford Fiesta VRT automobilį. Apie jį daugiau galite paskaityti čia – Rally Žemaitija dalyvių sąrašo įdomybės. Užbėgant įvykiams už akių, šis eksperimentas deja nepavyko. Jau pirmame greičio ruože […]