Ką žinote apie pirmąjį Hyundai bandymą patekti į WRC olimpą? Prieš i20 tampant automobiliu kovojančiu dėl WRC titulų, Hyundai anksčiau tą patį bandė padaryti su Accent WRC.
Ką žinote apie pirmąjį Hyundai bandymą patekti į WRC olimpą? Prieš i20 tampant automobiliu kovojančiu dėl WRC titulų, Hyundai anksčiau tą patį bandė padaryti su Accent WRC.
Iš pradžių dalyvauta FIA F2 varžybose, kurios etapai vykdavo su WRC. Ant Hyundai Tiburon bazės buvo padaryta Coupe Kit Car versija, o 1999 Hyundai F2 čempionate liko antri. Po sėkmingo pasirodymo buvo nuspręsta startuoti WRC. Tais pačiais buvo sukurta antroji Hyundai Accent modelio karta. Hyundai rinkodaros požiūriu pasirinko sukurti WRC automobilį Accent pagrindu. Vėliau Hyundai Accent WRC Pasauliui buvo pristatytas 1999 metų Frankfurto automobilių parodoje.
Hyundai Accent WRC pagal techninius duomenis buvo panaši į Subaru Impreza WRC todėl, kad Accent WRC stilių bei aerodinamika kūrė Peteris Stevensas, kuris anksčiau dirbo su Subaru Impreza WRC dizainu. Accent WRC turėjo kaip ir visi konkurentai turėjo I4, turbo variklį bei 4 varomų ratų sistema.
Hyundai Accent WRC projektui buvo pasirinkta Davido Whitehead’o vadovauta Didžiosios Britanijos „Motor Sport Developments” komanda, turėjusi patirties Didžiosios Britanijos ralio ir kėbulinių automobilių čempionatuose. Projektavimui vadovavo vyriausiasis inžinierius Nicolas Clipsonas kartu su kolegomis Bobu Beilu ir Marku Way. Hyundai Accent WRC buvo paruoštas labai greitai – visas automobilio paruošimas trūko vos 9 mėnesius.
2000 metų Švedijos ralyje su nauju Hyundai Accent WRC startavo švedas Kenneth Eriksson ir britas Alister McRae, kurio brolis Colin McRae to metu buvo „M-Sport” komandos lyderis. Šiuos pilotus Hyundai pasirinko ne atsitiktinai. Jie prieš tai lenktyniavo su Hyundai Coupe Kit Car automobilių FIA F2 čempionate. Sezono pradžioje Hyundai sekėsi visai geri, nors ir buvo daug techninių problemų dėl kurių Hyundai Accent WRC ne baigdavo ralių. Vėliau reikalai įsivažiavo, buvo sumažintas buvo automobilio svoris, o Naujosios Zelandijos ir Australijos raliuose Kenneth Eriksson užimė aukštas 5 ir 4 vietas bei laimėjo net du greičio ruožus. 2000 metais pasibaigus WRC sezonui Hyundai darė testus kuriose pakvietė tuo metu greičiausius rytų Europos ralio meistrus. Vienas iš jų buvo ir tuometinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas, kuriam Hyundai Accent WRC labai patiko. Lietuvis buvo greičiausias iš rytų Europos sportininkų. Tiesa kontrakto su gamykline WRC komanda Saulius Girdauskas negavo.
Kitą sezoną Hyundai Accent WRC sulaukė patobulinimų ir taip buvo sukurta antroji automobilio evoliucija. Automobilyje buvo patobulinta aerodinamika, padidinta pakabos eiga, sutvirtinti pakabos tvirtinimai kurie užtikrino automobilių patikimumą, kurio trūko pirmajame sezone. Taip pat prieš priekinius ratus, buvo įrengtos dvi šoninės ventiliacijos angos panašiai kaip Peugeot 206 WRC.
Antrajame sezone Hyundai gamyklinė komanda pasikvietė ne vieną WRC ralį laimėjusi italą Piero Liatti. Tiesa jis baigė tik vienintelį Tour De Course ralį, kitų ralių nefinišavo dėl variklio bei stabdžių gedimų. Antrą sezoną su Hyundai Accent WRC važiavo Alister McRae ir Kenneth Eriksonas kurie buvo jau buvo pripratę prie automobilio ir visų jo funkcijų važiavo greitai ir bandė kovoti dėl prizinių vietų, tačiau po sezono geriausias rezultatas buvo tik 4 vieta, kurią Alister McRae iškovojo Didžiosios Britanijos ralyje. Hyundai Accent WRC dominuodavo žvyriniuose greičio ruožuose kur nedaug atsilikdavo nuo Subaru Impreza WRC ar Mitsubishi Lancer Evolution WRC automobilių.
Trečiam sezonui Hyundai vėl patobulino Accent WRC ir sukūrė trečią automobilio evoliucija. Buvo pagerintas variklio aušinimas, dėl kurio kilo problemų 2001 sezone, taip pat turbina, patobulinta pakabos geometrija. 2002 metais korėjiečiai į komandą pakvietė Škoda komandos lyderi Armin Schwarz ir Mitsubishi komandoje važiavusį Freddy Loix. Sezonas Hyundai buvo nesėkmingas dėl įvairių avarijų, variklio gedimų ir kitų priežasčių.
Prieš 2003 sezoną Hyundai susidūrė su finansinėmis problemomis. Pagrindinis komandos rėmėjas bei degalų milžinas Castrol pranešė nutraukianti rėmimą Hyundai gamyklinė komandai. Naujo pagrindinio rėmėjo Hyundai nerado, dėlto nedarė tęstų prieš WRC etapus. Tai pat vyriausiasis inžinierius Grahamas Moore’as paliko komandą. Net ir su finansininėmis problemomis susidūrusi Hyundai komanda dalyvavo čempionate, o geriausias pasirodymas – Armin Schwarz 7 vietą Kipro ralyje.
Po 2003 Australijos ralio Hyundai paskelbė, jog traukiasi iš WRC. Žinoma daugeliui ralio fanų buvo gaila dėl šio sprendimo, nes Hyundai kovojo Subaru ir Mitsubishi komandomis. Kaip daugelis pamename, Hyundai grįžo į Pasaulinę ralio areną 2014 metais su i20 WRC modeliu.
Hyundai Accent WRC dalyvavo 49 WRC etapuose aukščiausia vieta 4. Buvo sukurta 27 Hyundai Accent WRC automobiliai, o 3 Hyundai Accent WRC vis dar aktyvūs ir juos galima išvysti greičio ruožuos. Visai neseniai ralyje skirtame Colin McRae atminimui su Hyundai Accent WRC startavo Alister McRae.
WRC Programa 2000-2004
Pagaminta vienetų – 27
Aukščiausia vieta WRC – 4 (2001, Didžioji Britanija, Alister McRae)
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Petr Lusk, Petr Fitz, Jan Šmerda, Hyundai Tech