Dar vienas nuokrypis nuo ralio. Tikiuosi nesupyksit ir pasidalinsit su tais, kuriems tai įdomu. Interviu su Speed Factory Racing vadovu – Daliumi Steponavičiumi
Įpusėjo šiais metais debiutavęs GT2 European Series čempionatas. Po lenktynių Monza ir Hochenheim trasose, serija sugrįžo į Italiją – Misano žiedą. Ten savo jėgas bando lietuvių Speed Factory Racing komanda su Aurelijumi Rusteika ir Michael Verges priešakyje. Jų vairuojamą Porsche 911 GT2, kaip ir Aurelijų bus galima išvysti ir 1006 kilometrų lenktynėse Palangoje.
Prie rytinio Italijos kranto įsikūrusioje trasoje veiksmo netruko. Šiltą Liepos 3 dieną, įvyko abejos lenktynės. Vienos – per vidudienį, o antrosios jau saulei leidžiantis už horizonto. Abiejų lenktynių eigą gan stipriai koregavo dalyvių klaidos ir pridėtos papildomos sekundės prie privalomų sustojimų. Įpatingai tai matėsi pirmose lenktynėse, kurių nugalėtojai High Class Racing startavo vos 8 pozicijoje, bet varžybų metu sugebėjo pakilti iki pirmosios vietos. Panašiai ėjosi ir lietuvių komandai, kuri turėjo realius šansus finišuoti antroje vietoje, nors startavo iš rikiuotės galo. Deja itin aukšti borteliai esantys už trasos apgadino automobilį ir Speed Factory Racing komanda krito į ketvirtą vietą. Šie geltoni „bananai” ar „dešrelės” tomis dienomis sugadino ne vieną automobilį. Tą patį savaitgalį vykusiose GT World Challenge Europe lenktynėse, pervažiavęs per tuos bortelius Porsche 911 GT3 automobilis beveik atsistojo ant priekinio bamperio, kai tuo metu duslintuvai jau žavėjosi Itališku dangumi. Nusileidimas baigėsi visiškai sugadintu automobiliu, bei stipriais sužalojimais vairuotojui. Antrosios lenktynės vakare taip pat baigėsi Audi R8 LMS GT2 automobilių dominavimu. Siūlau patiems pasižiūrėti lenktynes.
O apie dalyvavimą GT2 European series ir praeitą savaitgalį plačiau papasakojo Speed Factory Racing vadovas Dalius Steponavičius
Papasakokite, kodėl nusprendėte dalyvauti GT2 Europos serijoje?
Sprendimas brendo dalyvauti jau praeitais metais, kai vienas iš mano klientų nusprendė įsigyti GT2 klasės automobilį. Tai nauja serija, todėl buvo smalsu. Aš visada su komanda mėgstu būti pradininku 🙂 Taip buvo su Radical visais įmanomais modeliais Europos čempionate, su LMP3 Ginetta ir Ligier Prototipais European Le mans serijoje, su pirmuoju TCR Audi automobiliu Creventic 24h serijoje, ir dabar su Porsche GT2 Europos čempionate.
Įpusėjus sezonui Pro-Am klasėje esate treti. Kaip Jums toks rezultatas?
Kas liečia rezultatą, aš esu patenkintas, nors jis galėtų būti geresnis jei mes turėtumėme galimybes tarp varžybų bent po kelias dienas testuotis tose trasose kuriose mūsų laukia varžybos.
Panašu, kad lenktynėse Misano, Jus kamavo nepakankamo pasukamumo problema. Ar tai yra automobilio yda ar tiesiog nepavyko tinkamai susireguliuoti automobilio?
Visų konkurentinių gamintojų automobiliai yra kurti specialiai lenktynėms, kai Porsche keliams skirtą GT2 pritaikė sportui įdėdami saugos įrangą. Automobilio elektronika nepasiduoda “apgauta “ ir jo sureguliuoti taip kaip mums reikėtų nėra įmanoma. Pakabos ir aerodinamikos nustatymais kurie eliminuoja „understeer’a” to pasiekti neišeina, nes elektronika supranta tai kaip pavojų apsisukti ir įtakoja elektroninio diferencialo elgseną. Tačiau mes kaip vienintelė su Porsche automobiliu dalyvaujanti komanda glaustai dirbame su gamykla, dalinamės savo įžvalgomis, teikiame pasiūlymus pakeitimams ir tikimės, kad kitą sezoną automobilio valdomumas pasikeis i gerąją pusę. Misano labai specifinė trasa, turinti daugiau motociklams būdingą ritmą, todėl čia būdavo visada sunku ne tik su Porsche, bet ir su prototipais ar TCR klasės automobiliais.
Pasidalinkite įspūdžiais apie abejas lenktynes Misano trasoje
Bet kokia klaida tave priverčia už trasos ribų susitikti su taip vadinamais bananais, kurie šioje trasoje labai aukšti ir pražūtingi automobilio pakabai. Jie mums atėmė 2-ają vietą pirmose lenktynėse, kai likus keliems ratams smūgio neatlaikė vairo kolonėlės tvirtinimo varžtas, o antrose lenktynėse sugadino tiek galinę, tiek priekinę padangas.
Komanda ne kartą finišavo trečioje vietoje. Ko trūksta iki pirmos pergalės čempionate?
Kaip ir minėjau, kad būti ant aukščiausio podiumo laiptelio reikėtų daugiau testinio pobūdžio treniruočių, pakeitimų automobilio elektronikoje (kuriuos deja gali atlikti tik gamykla, pakeisdama automobilio homologacojoje numatytą programą) na ir sėkmės. Žinau, kad tai padaryti įmanoma, ką ir pabandysime įgyvendinti Spa ir Paul Ricard likusiuose etapuose.
Nuotraukos – GT Sports Club
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: