2025 m. Lietuvos ralio naujienos

Šią savaitę startuoja ralio sezonas ir mūsų tėviškėje. Ta proga, nusprendėme glaustai reziumuoti kas šiemet vyks ir keisis Lietuvos ralio padangėje.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


2025 m. Lietuvos automobilių ralio čempionatas (LARČ 2025)

Pokyčiai kalendoriuje:

  • Sutrumpintas daugelio etapų formatas – penktadienis (administraciniai ir techniniai patikrinimai, susipažinimas su trasomis), šeštadienis (pagrindinė lenktynių diena)
  • Naujas etapas – Jusema Rally Ukmergė (07.11-12). Po daugiau nei 20 metų pertraukos į šį Aukštaitijos regioną sugrįš aukščiausio lygio ralio varžybos. Renginio organizatoriai tikisi pakelti organizavimo kartelę į naują lygį: žada nustebinti net ir visko mačiusius dalyvius bei žiūrovus.
  • Tradiciškai paskutinį liepos savaitgalį vykstantis Rally Rokiškis bus surengtas dvejomis savaitėmis vėliau – rugpjūčio 8-9. Be to, 9-tą kartą rengiamas ralis turės FIA ERT kandidatinio etapo statusą.
  • Po 4 metų pertraukos LARČ pirmenybės bus vainikuotos Rally Aukštaitija (10.03-04) etape, kuris vyks Zarasų rajone

Pokyčiai reglamente:

  • Dalyvis, grįžtantis į varžybas pagal Rally 2 taisykles, pastatomas starto tvarkoje pagal realų greitį, tačiau ne aukščiau, nei toje pačioje įskaitoje važiuojantys tiesioginiai konkurentai
  • Paskutiniame etape čempionatai taškai bus skaičiuojami pritaikant 1,2 taškų koeficientą
  • Dalyviai, pilotuojantys R3, R2 ar R1 klasės automobilius, varžysis LARČ 8 įskaitoje
  • Atjauninta Historic įskaita – automobilių amžiaus riba padidinta iki 1998 m. gamybos

2025 m. Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas (LARSČ 2025)

Pokyčiai kalendoriuje:

  • 6 etapai, 5 iš jų vykstantys atskirai nuo LARČ statusą turinčių varžybų
  • Nauji etapai – pirmą kartą rengiami Biorina Winter Rally Rokiškis (01.24-25) ir Rally Tauragė (07.04-05), LARSČ kalendoriuje debiutuojantys Rally Plungė (08.29-30) bei Forest Rally Druskininkai (09.19-20)

Pokyčiai reglamente:

  • Nauja įskaita – Historic, padidintas SG-3 automobilių variklių maksimalus darbinis tūris (iki 2800 kubinių centimetrų), sumažintas SG-4 automobilių variklių minimalus darbinis tūris (iki 2801 kubinių centimetrų)
  • Organizatoriai, rengiantys LARSČ etapus Lietuvoje, privalės dalyvius bei oficialius asmenis aprūpinti GPS saugos ir kontrolės įrangą

2025 m. Lietuvos mini ralio čempionatas (LMRČ 2025)

Pokyčiai kalendoriuje:

  • Nauji etapai – pirmą kartą rengiami etapai Kupiškyje (06.06-07), Trakuose (06.28-29), Šilalėje (08.01-02) ir Mažeikiuose (09.26-27)

Pokyčiai reglamente:

  • OC klasės automobiliams tampa privalomi pilnos konfigūracijos saugos lankai
  • Rookie įskaita – įskaita, skirta vairuotojams ir šturmanams, kurie iki 2025 m. niekada nebuvo startavę ralio disciplinoje. Šios įskaitos dalyviai galės varžytis su automobiliais, kurių darbinis tūris yra iki 2500 kubinių centimetrų.

2025 m. Lietuvos Extreme ralio čempionatas (LXRČ 2025)

  • LASF Ralio komiteto rengiamas naujas čempionatas, skirtas dalyviams, kurie varžosi su ralio reido (Cross Country) disciplinai pritaikyta technika (visureigiais, motobagiais ir pan.)
  • Čempionato dalyviai varžysis pagal klasikinio ralio taisyklės ir principus
  • LXRČ dalyviai prisijungs prie LARČ, LARSČ ir LMRČ dalyvių šiuose etapuose: 7bet Rally Lazdijai (05.16-17), Battery mini rally Kupiškis (06.07-08), Rally Tauragė (07.04-05), Rally Rokiškis (08.08-09) ir Rally Aukštaitija (10.03-04)

Lithuanian Rally4 Trophy

Lietuvos automobilių sporto federacijos, Jusema, Eldorado ir Humbility iniciatyva, kuri jaunosios kartos atstovus skatina tobulėti nacionaliniame čempionate ir atveria jiems galimybę dalyvauti tarptautinėse FIA varžybose.

Prizas – stipendija dalyvauti 4-iuose 2026 m. FIA Junior ERC čempionato etapuose su Rally4 automobiliu.

Pagrindinės taisyklės:

  • Čempionatas vyksta kartu su 6 suplanuotais LARČ etapais
  • Gali dalyvauti tik I pilotai, gimę 1999 m. sausio 1 d. ir vėliau, tačiau ne vėliau kaip iki 2007 m. gruodžio 31 d. (imtinai)
  • Automobiliai – atitinkantys tarptautinius Rally4 ir R2 klasės reikalavimus
  • Padangos – Pirelli (identiškos kaip ir LARČ)
  • Kuras – parduodamas tik komercinėse degalinėse (organizatoriai privalo papildomuose nuostatuose nurodyti tikslią lokaciją, kurioje dalyviai galės įsigyti kuro)
  • Dalyviams bus privaloma naudoti čempionato organizatorių išskirtą atributiką spaudos konferencijose, interviu su media atstovais metu, starto podiumuose, iškilmingų apdovanojimų ceremonijose
  • Taškai bus skaičiuojami pagal LARČ taškų sistemą
  • Už kiekvieną laimėtą greičio ruožą dalyviui yra skiriamas papildomas 1 taškas. Jeigu dalyvių laikai yra identiški greičio ruože, dalyviams skiriamas vienodas taškų skaičius
  • Galutinė taškų suma bus nustatoma sumuojant visų dalyvautų etapų taškus ir minusuojant vieną blogiausią rezultatą (N-1 iš startuotų etapų)

Daugiau informacijos


Moterų ralio akademija „Aš – ralistė“

Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamas projektas Aš – ralistė, per kurį bus atrenkamos automobilių sportui neabejingos ir talentingos vairuotojos, bei šturmanės. Mokymų metu dalyvės bus supažindinamos su automobilių ralio užkulisiais.

Projekto metu bus siekiama:

  • Skatinti moterų įsitraukimą į automobilių sportą, kuris dažnai laikomas vyrišku, ir suteikti joms galimybę atskleisti savo talentą bei stiprybę;
  • Šiuo projektu siekiama ne tik sukurti sporto iššūkį moterims, bet ir prisidėti prie socialinio pokyčio, skatinant lyčių lygybę automobilių sporte.

Projekto eiga:

2025 m. – 12 dalių mokymų programa. Mokymus vykdys profesionalūs automobilių ralio pilotai, šturmanai, sportinius automobilius ruošiantys specialistai. Psichologinius ir socialinius testus atliks automobilių sporte besispecializuojantys ekspertai.

2026 m. – bus suformuoti 5 ekipažai (5 pilotės ir 5 šturmanės), kurie savo teorinius ir praktinius gebėjimus tobulins Lietuvos mini ralio čempionate.

2027 m. – didžiausią pažangą parodęs moteriškas ekipažas bus pakviestas startuoti visame Lietuvos automobilių ralio čempionate, kuriame bus suteikta galimybė varžytis su homologuotu Rally5 klasės automobiliu.

Projekte gali dalyvauti:

  • Lenktynininkės, kurios turi aukštesnės negu C kategorijos sportinę licenciją;
  • Šturmanės turinčios aukštesnės kategorijos licencijas, bet neturinčios ralio vairavimo patirties.

Daugiau informacijos


Saugumo inovacijos

  • Mažesnė tolerancija nedrausmingų žiūrovų atžvilgiu
  • Saugos darbuotojų reforma sukuriant kvalifikuotą personalą ir bendrą LASF sistemą
  • Atnaujinta saugos plano sudarymo sistema
  • Privalomi papildomi apšvietimo žibintai tamsoje vykstančiuose naktiniuose greičio ruožuose
  • Bus naudojami video registratoriai visuose SAF ir kituose automobiliuose saugos parengtyje ralio metu
  • Bendrų saugumo gairių privalomas viešinimas kiekvienam varžybų organizatoriui
  • Visi ralio renginiai taps mokami, siekiant žiūrovus supažindinti su saugumo taisyklėmis, rizikomis ir galimais pavojais
  • LASF Ralio komiteto patvirtinas nulinių ekipažų sąrašas
  • Įteisintos virtualios stabdymo zonos

Saugaus ralio stebėjimo taisykles nuolat primena projektas Saugumiečio Dienoraštis



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x