Rally Elektrėnai ’21

Rally Elektrėnai

Priešpaskutinis sezono etapas, sujaukęs ir sulamdęs nemažai planų bei automobilių

Lietuvos Vėliava

Šįmet sezonas įdomus kaip niekad. Su didžiuliu trenksmu prasidėjęs Žemaitijos dulkėse, išbandęs maksimalius greičius bei optimalius stabdymo taškus Viekšniuose ir praūžęs pro suktuosius Rokiškio kelius. Atėjo eilė Elektrėnams, bet apie patį ralį – šiek tiek vėliau.

T.Asunmaa / M.Salminen - Škoda Fabia Rally2 Kit - Suomijos čempionai už lietuviško kūrinio vairo
T.Asunmaa / M.Salminen – Škoda Fabia Rally2 Kit – Suomijos čempionai už lietuviško kūrinio vairo

Sezonas pagaliau įsisuko tiek, kad pradėjo matytis tendencijos ir tapo aiškiau kas kur ir kaip. Rokiškyje išvydome, kad prie tam tikro spaudimo net V.Žala daro rimtesnes klaidas. Ten pat pamatėme, kad V.Gorban pakankamai gerai išstudijavęs to regiono kelių specifiką ir išnaudojęs Mini Cooper WRC privalumus sunkiai pagaunamas net mūsų greičiausiems. Bent man neaišku kodėl, bet Dominykui šįmet trūksta tų sekundės dalių, kurios timptelėtų jį ten, kur galbūt mes tikėjomės jį matyti. Martynas Samsonas labai arti to laiptelio, ant kurio pernai lipo sezono epiloge ir pagaliau jo automobilis važiuoja daugiau negu stovi apsuptas mechanikų. O Vladas Jurkevičius dideliais žingsniais artėja ne tik prie pergalių atskiruose greičio ruožuose. Ir dar gi Giedrius Notkus. Nelengvas jam kelias link visiškai kitos filosofijos meistrystės, bet dedamos pastangos ir pavieniai sužibėjimai žada rezultatą, prie kurio esame pripratę. Ir tai tik priekinių linijų batalijos. Žemiau ne ką liūdniau.

G.Notkus / G.Šileikis - Škoda Fabia R5
G.Notkus / G.Šileikis – Škoda Fabia R5 – dar vienas kupinas vertingų pamokų ralis

Ir štai atėjo eilė Elektrėnams. Įtampa išaugo iki tiek, kad neišvengiamai prasidėjo procesai, kurie galbūt ne visiems patinka. Tai lėmė mūsų čempionato reglamentas ir lyderiaujančių automobilių įvairovė. Kad ir kaip man patinka skirtingi, bet panašių parametrų ir klasių automobiliai, bet tai sukuria terpę, kurioje nėra visiškai aišku, kas kur ir kodėl greitesnis. Kas laimi tas sekundės dalis? V.Žalos ir V.Jurkevičiaus talentas, Fiesta N+ variklis, Mini Cooper WRC sukimo momentas ir pakabos eiga? Ir šito neįmanoma sužinoti, nes dešimtyse tūkstančių metrų kiekviena automobilio bei ekipažo silpnybė ar stiprybė duoda skirtingus rezultatus. Dėl to visų reglamentų siekiamybė yra suvienodinti tech. reikalavimus tam, kad rezultatuose atsispindėtų kuo mažesnė automobilio ir kuo didesnė ekipažo įtaka. Tą patį deklaruoja neretas lenktynininkas. Tik čia visą idilę sujaukia bendroji įskaita, kurioje vienaip ar kitaip tie automobiliai susipina ir lygybė dingsta. O kovojant dėl pirmų vietų neretai tenka pasiremti visomis įmanomomis priemonėmis, ką prieš Elektrėnus ir padarė Vaidotas Žala. Tik nesupraskit manęs klaidingai. Bendroji įskaita yra labai smagus reikalas ir ji man labai patinka. Tiek 4WD, tiek 2WD. Tai suteikia galimybes įvairiems ekipažams pasimatuoti rezultatus ne tik su savo klasės atstovais, o iš to išauga puikių dvikovų. Bet už šį šou tenka susimokėti ir tam tikrą kainą – lygybės ir aiškumo. Taip pat neišvengiamai atsiranda tūkstančiai skirtingų nuomonių, vertinimų ir kitų vertingų ar nelabai kalbų apie būtą ar nebūtą automobilio persvarą ar ekipažo talentą.

M.Samsonas / E.Snitkas - Ford Fiesta N5+
M.Samsonas / E.Snitkas – Ford Fiesta N5+

Bet ne pas mus vienus tokia situacija. JAV ramiai dominavo Subaru, kol airiai nepradėjo vežti R5 automobilių. Galų gale ten net šiuolaikinis WRC atsirado, o K.Block trumpam irgi buvo užturbinęs Škoda Fabia tiek, kad prie R5 ženklelio atsirado + ženklas. Subaru buvo priversta irgi tobulinti savo Impreza, kad jų neužgožtų nelaukti svečiai. Anksčiau Didžiojoje Britanijoje M-Sport savai rinkai irgi buvo pasiūlęs įdomių variantų kaip Ford Fiesta R5+ ar Ford Fiesta S2000 Turbo tiems, kuriems neužteko galinėtis tik klasėje, bet WRC technika buvo per brangi.

V.Gorban / S.Larens - BMW-Mini John Cooper Works WRC
V.Gorban / S.Larens – BMW-Mini John Cooper Works WRC – ką jau ką, bet šokinėti šis Mini tai moka

Elektrėnų ralis yra jau tapęs klasika. Siauri ir greiti krašto keliukai su žolės skiautere per vidurį kartais pereina į platesnius vingius, iš pievų į miškus, nuo provėžuoto žvyro ant apkramtyto asfalto. Iš tiesaus keliuko lyg skradžiai žemėn žemyn, o po to link dangaus aukštyn. Kartais viename greičio ruože gali paragauti visko, o tai pakankamai gerai atsijoja ekipažų profesionalumą. Todėl privaloma būti tiksliems kaip laikrodžiams, nes kitu atveju originalių formų automobilių skardos bus perlankstytos pagal vietinę florą ir geomorfologiją. Kas daugeliui ir nutiko. Plius šiais laikais, kai daugelio mūsų gyvenimai skrieja nelėčiau nei 200 km/h, šis rudeninis etapas leidžia šiek tiek nusiraminti ir neskubėti. Su prielaidą, kad pats reikalų neprisidarai.

Šiame ralyje žiūrovams darbo netruko
Šiame ralyje žiūrovams darbo netruko

Tai kas gi nutiko Elektrėnuose? Vaidotas Žala su papildomu būriu eikliųjų žirgų bei nemenku kiekiu sportinio pykčio po Rokiškio nelaimių priminė visiems, kas čia greičiausias jau eilę metų iš eilės. Persvara buvo tokia, kad ir be restriktoriaus pakeitimų galutinė rikiuotė kaži ar būtų pasikeitusi. Pilietis nutolo nuo visų ir tik paskutiniuose ruožuose svečiai iš Ukrainos sugebėjo pasistumdyti dėl pergalių greičio ruožuose. Kalbant apie V.Gorban, ukrainietis Elektrėnuose tik ant garsiųjų tramplynų priminė apie savo šlovę Rokiškyje, tačiau siauruose Elektrėnų keliukuose prieš mėnesį rodyto greičio jau buvo nelikę. Ir tiesą pasakius nežinau dėl ko. Gal Jūs, brangieji skaitytojai, pakomentuosite. Vienaip ar kitaip, ryškusis Mini Cooper vistiek užsilipo ant podiumo ir susirinko šūsnį taškų – paskutiniame ruože greičio pakako aplenkti svečius iš šiaurės, o kitą vietą padavanojo M.Samsono Ford Fiesta N5+ vairo stiprintuvas. Pastarasis buvo berods pirmasis rimtesnis gedimas Martynui Lietuvoje šį sezoną. Prisimenant visas Martyno automobilių gedimų virtines, labai smagu Uteniškį matyti finišuose lekiant natūraliu beprotišku greičiu. Ir štai ši trijulė jau netrukus Aukštaitijoje susikaus dėl absoliutaus čempiono titulo.

J.Simaška / T.Simaška - Ford Fiesta Rally4
J.Simaška / T.Simaška – Ford Fiesta Rally4 – greičiausi tarp FWD ekipažų

Ir vistik smagiausia vėl stebėti Dominyko Butvilo grįžimą į kovą dėl aukščiausių pozicijų. Lenkijos ir Europos ralio čempionatuose išsiugdytas tikslumas itin gerai veikė Elektrėnų greičio ruožuose. Tad nors iki Vaidoto ir trūko, bet su kitais vilnietis susitvarkė ir lipo vienu laipteliu žemiau, nei ralio nugalėtojas. Tik kaži kaip visa tai būtų pasibaigę, jei ne Vlado Jurkevičiaus skrydis nuo kelio ketvirtame ralio greičio ruože. Tai jau antras rimtas incidentas iš eilės, bet kitą vertus ši fazė kurią priėjo Vladas ir Aisvydas yra neišvengiama. Kilometrai jau surinkti, dabar jiems telieka išsigaudyti sekundžių dalis iš tų vietų ir situacijų, kuriose riba tarp sveiko ir suniokoto automobilio labai plonytė ir sunkiai matoma. Bet žinant ekipažo nusiteikimą, analitinius sugebėjimus ir komandą – tos sekundės bus išgaudytos, o to rezultatą mes regėsime išpūtę akis.

V.Jurkevičius / A.Paliukėnas - Škoda Fabia R5 Evo
V.Jurkevičius / A.Paliukėnas – Škoda Fabia R5 Evo – avarija GR4 ganėtinai sukomplikavo ekipažo reikalus įskaitose

G.Firantui pagrindinio ralio smagybes iškeitus į Rally Taxi, dėl LARČ5 arba įvairių pavidalų Mitsubishi Lancer Evolution klasės nugalėtojo vardo liko kovoti tik R.Čapkauskas ir V.Švedas. Ir pastarasis eilinį kartą buvo greičiausias. Panašu, kad Neikšans komanda sukūrė puikų įrankį Vytautui siekti rezultatų. Už Ramūno ir Vytauto nugarų taip pat netruko intrigos. Trijulė sudaryta iš A.Eidžiūno, L.Vaškio ir E.Sladkevičiaus visą ralį tarpusavyje maišėsi, kol galų gale mažiausiai gedęs ir klaidų daręs Linas Vaškys atsistojo ant trečiojo LARČ5 podiumo laiptelio.

V.Švedas / Ž.Sakalauskas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
V.Švedas / Ž.Sakalauskas – Mitsubishi Lancer Evolution IX – greičiauias LARČ5 ir Mitsubishi atstovas

Kalbant apie dviem ratais varomus automobilius viskas susidėliojo gan logiškai. Sugedus favorito J.Tamašausko BMW, į kovą dėl pirmų vietų kilo kiti galingiausi BMW automobiliai. GSR komandos atstovas M.Jurgaitis pelnė pirmąją šiais metais LARČ6 ir bendros 2WD įskaitos pergalę. Gerokai nuo jo atsilikę, paskutines podiumo pozicijas užėmė šį sezoną sugrįžęs S.Trapuila ir kiek neįprastą jėgainę valdantis R.Šeinauskas. Už šių galingųjų BMW trijulės išsirikiavo priekiu varomi automobiliai – J.Simaška nutolęs per dvi minutes nuo praeitų metų 2WD čempiono D.Gezevičiaus, o už jų jaunasis Lenkijos talentas H.Laskowski.

M.Jurgaitis / M.Drūlia - BMW E90
M.Jurgaitis / M.Drūlia – BMW E90 – Greičiausias 2WD ekipažas

Gausiausioje BMW Cup įskaitoje reikalai buvo tokie. Įskaitos lyderiams M.Vėgelei ir T.Pupeikiui susidūrus su problemomis, pagrindinė kova dėl pergalės įskaitoje persikėlė į M.Žiūkelio ir V.Kaziukonio rankas. Kol naujų spalvų Kaziukonio BMW skriejo link finišo, M.Žiūkelio kelias link languotos vėliavos buvo ne itin sklandus. Kuriozai Elektrėnų miesto gatvėse, miške automobilio galą suknežinęs medelis nesutrukdė Mariui sekundė į sekundę varžytis su Vytautu, bet štai paskutiniuose ruožuose nulūžęs reduktoriaus varžtas stipriai sulėtino svečią iš Rokiškio. Žiukelio problemomis norėjo pasinaudoti D.Zamokas, bet šiam pritrūko 0,2 sekundės ir šis visgi liko trečias.

V.Kaziukonis / A.Pranckūnas - BMW 316 Ti Compact E46
V.Kaziukonis / A.Pranckūnas – BMW 316 Ti Compact E46 – BMW Cup nugalėtojas

Taigi prieš paskutinį etapą Aukštaitijoje lieka dar daug klaustukų ties klausimu – kas kurioje įskaitoje laimės? Elektrėnai gan stipriai pakoregavo taškų lenteles, o padidintas koeficentas paskutiniame etape suteiks dar daugiau galimybių vieniems pasistiebti, o kitiems įtvirtinti savo pranašumą. Ten bus labai įdomu. Ir lai nepykit tie, kurie čia nebuvo paminėti. Pradedant Škoda Fabia Rally2 Kit baigiant ralio sprintu. Po tokių varžybų ir knygą gali parašyti.



Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė

www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos – Vilius Šaltenis

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x