Pokalbis su Martins apie pirmajį ERC etapą Portugalijoje
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Visų pirma, sveikinu radus būdą įgyvendinti planą A ir startuoti ERC geriausiomis įmanomomis sąlygomis su tokiais puikiais įrankiais bei komanda. Ar gali papasakoti apie visą procesą iki to momento? Tikiu, kad užkulisiuose buvo nudirbta daug darbo
Dėkoju. Mes įdėjome labai daug darbo į šį projektą ir jis vis dar dirbame toliau, kad gautume viso sezono biudžetą. Tačiau mums pavyko gauti geriausią turimą paketą su automobiliu, komanda, MRF padangomis ir t.t. Tai buvo keli mėnesiai įvairių galimybių paieškų, ilgos valandos generuojant mintis, daug skambučių bei susitikimų su rėmėjais. Tai tikrai priminė amerikietiškus kalnelius.
Šio ERC etapo laukimas buvo didžiulis. Kaip jauteisi tarp tokios konkurencijos ir pasaulinių ralio žvaigždžių? Kaip susidorojai su jauduliu?
Mes nesame naujokai Europos ralio čempionate, 2018 m. laimėjome Junior ERC. Šiaip ar taip, galimybė važiuoti kartu su WRC lygio pilotais, kurių karjera daug kartų ilgesnė nei mano, yra intriguojanti patirtis. Vairuoti tą pačią techniką yra gera proga palyginti, kur esame sovo greičio atžvilgiu. Nuostabu kartais finišuoti greičio ruožą greičiau nei jie. Tačiau galiausiai visi esame tik vairuotojai, žmonės. Taigi papildomo spaudimo nėra, tiesiog mėgaujamės ir dirbame savo darbą.
Šiuos kelius išbandei per pastarųjų dviejų metų laikotarpyje. Kaip ši patirtis jums padėjo praėjusį savaitgalį?
Tiesą sakant, jau trejus metus važinėju šiais keliais su trimis skirtingais automobiliais. Mes laimėjome JWRC Portugaliją 2021 m., kuri vyko tais pačiais keliais. Be abejo, tai padeda, kai turi patirties važiuojant tais pažystamais keliais, tačiau keičiasi automobiliai ir sąlygos, o bėgant metams keičiasi ir mūsų patirtis bei greitis. Negali pasikliauti savo ankstesne patirtimi, turi tobulėti.
Tokiomis sunkiomis sąlygomis turbūt sunku pajusti naują automobilį. Kaip sekėsi tą padaryti? Ar sugebėjai pamatyti automobilio potencialą?
Matėme, kad šis ralis bus didelis iššūkis, todėl dalyvavome žiemos ralyje Latvijoje, kad praleistume daugiau laiko naujajame „Sports Racing Technologies“ Fabia RS Rally2. Su kiekvienu kilometru priprantu vis labiau, bet vis tiek yra kur tobulėti. Automobilis turi itin daug potencialo važiuoti daug greičiau.
Žmonės kalba apie keleta ypatingų naujo Škoda Fabia RS Rally2 savybių – aerodinamika ir ilgesnę ratų bazė, kuri puikiai tinka greituose keliuose, tačiau apsunkina vairavimą techniškuose ruožuose. Ar pastebėjai kokių nors skirtumų, palyginti su ankstesne Škoda Fabia evoliucija?
Palyginus automobilius tarp evoliucijos, galiu pasakyti, kad jie visiškai skirtingi, nors skiriasi visų automobilių charakteristikos. Naujoji Fabia labai man tinka dėl mano vairavimo stiliaus, todėl esu patenkintas automobilio reakcija ir savo sugebėjimu ją valdyti. Naujasis RS nėra agresyvaus stiliaus automobilis, nes turi ilgesnę ratų bazę, o tai man labai tinka.
Šiamme ralyje buvo daug avarijų ir bei pasitraukimų iš varžybų. Ar buvo sunku pasiekti pusiausvyrą tarp greičio, kurio reikia rezultatams pasiekti, ir geros automobilio būklės?
Šis ralis buvo sudėtingas, juolab WRC varžybos vyksta beveik tais pačiais keliais. Tikrai nebuvo lengva važiuoti tiesiog lėčiau ir išlaikyti automobilį puikios būklės. Be to, mums nepasisekė su akmenimis, dėl kurių pradūrėme padangą ir iškritome iš Top 5. Sudėtingiausia buvo važiuojant greičio ruožus antrą kartą, nes keliai buvo tikrai prastos būklės, su giliomis provėžomis ir daugybe akmenų.
Ar dalyvausite tik ERC, ar šiemet bus ir kitų lenktynių?
Be jokios abejonės, pagrindinis mūsų tikslas yra ERC, bet ieškome variantų, kur galėtume važiuoti daugiau. Galbūt pasirodysime ir Lietuvoje. Su Pro Racing ir jų R4 Litus ralio automobiliu jau antrus metus iš eilės palaikome tikrai gerus santykius. Su jais nuveikėme tiek daug „užkulisinių“ darbų, ir abi pusės stipriai pažengė į priekį. Mes parodėme R4 Litus tempą visoje Europoje tobulindami tiek save, tiek automobilį. Manau, kad be šio sunkaus darbo pastaruoju metu negalėtume būti tokie greiti ERC1 klasėje.
Komandos gyvenmą galite sekti socialinių tinklų paskyrose: „Twitter“ @MSesks, „Facebook“ @MartinsSesksRallying, „Instagram“ @martins_sesks ir svetainėje https://www.martinssesks.com
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Martins Sesks Rallying Facebook