Šilta bei tolima Italija ir lietuvių nuotykiai ten
Kaip apskritai sekėsi praeitą sekmadienį?
Šeštadienį sekėsi geriau. Ta prasme testinis ruožas. Jis buvo stipriai greitesnis nei sekmadienio ruožai tad sugebėjome parodyti pirmą laiką tarp visų R5 ir kitų dalyvių. O sekmadienį – ralio dieną, greičio ruožai buvo visai kitokie. Sekėsi sunkiau. Greičio ruožai labiau kaip pakilimas į kalną, visą laiką pirma arba antra pavara, kartais trečia. Automobilis silpnesnis, o sudėtingų posūkių minimaliai, todėl padaryti stebuklą buvo sunku. Be to, turėjome bėdų su vairo stiprintuvu, jis tiesiog silpnai veikė arba neveikė, todėl išsilaikyti ant kelio buvo sunku.
Ar susidūrėte su kokiais nors netikėtais iššūkiais?
Netikėtumai prasidėjo nuo administracinio patikrinimo. Galime tik pasakyti, kad Lietuvos ralio lygis yra tikrai pats geriausias iš visų nacionalinių ralių, neskaitant WRC ir ERC, kiek esame dalyvavę svetur. Šiaip labai mažai informacijos orientuotos į svečius, angliškai nekalba beveik niekas, informacijos minimaliai. Susirašymo informacijos irgi beveik jokios. Gerai tik tiek, kad vienas kitą raminome, jog kuo sunkiau pasiruošime, tuo lengviau toliau 🙂
Kuo ypatingi vidurio Italijos žvyrkeliai?
Tai kaip ir minėjom, labiau panašus į slalomą, sunku net apibūdinti, labai daug apsisukimu, vadinamų „špilkų”, labai daug sankryžų.. Ir labai grubi danga, akmenuota, dviem greičio ruožams tiesiog sunaikindavom 4 vienetus padangų.
Kaip išsirenkate užsienio ralius, į kuriuos važiuosite?
Be abejo, derinamės darbus, derinamės su kokiu auto galime važiuoti. Šiaip norime pravažiuoti kuo daugiau sportinių kilometrų, taip pat norime kiek įmanoma dažniau lankyti mūsų atstovus, jiems padėti, palaikyti. Šiaip žiūrime, kokius atstovus galim aplankyti, ir kokiuose raliuose galime dalyvauti kartu su jų pagalba. Privalumas, kad deriname darbus ir sportą, patys testuojam savo gaminius ir daug informacijos duodam atstovams.
Ar pingantys R5 klasės automobiliai daro įtaką N5 klasės populiarumui?
Gal kažkiek daro, bet tai nėra esminis momentas. Tai yra skirtingos klasės, skirtingi automobiliai, skirtingi sportininkai. Tik Lietuvoje N5 ir R5 lyginamos bendroje įskaitoje. Italijoje, Ispanijoje, Suomijoje, jau greitai ir
Airijoje (jau yra 2 ir suplanuotos naujos 3) yra atskira klasė, kuri labai panaši į R5, suteikia tokias pat emocijas, tik yra atskira klasė. Todėl mes nei kovojam su R5, nei yra toks tikslas. Tokių automobilių Europoje yra jau beveik 70, o mūsų darbas yra juos tobulinti ir daryt greitesniais, nes jie naudoja mūsų pavarų dėžes ir amortizatorius. Čia tik mes vieni Lietuvoje bandome kovoti su R5 🙂
Kokia atmosfera tvyro Itališkame ralyje?
Na nustebino automobilių parkas – tikrai didelis. Patys dalyviai malonūs. Daug naujų automobilių. Daug žmonių buvo atėję ir pas mus. Tik kaip ir minėjome, tvyro lengvas chaosas, jausmas, jog jie patys daug ko nežino, bet ir galvos dėl to nesuka 🙂
Kuriame ralyje žadate startuoti artimiausiu metu?
Dabar sekantis ralis suplanuotas vėl Italijoje, Kovo mėnesio pabaigoje ir testai prieš ralį. Dar kitas Balandžio pabaigoje Ispanijoje, taip pat su testais. Toliau matysime kokia bus bendra situacija pasaulyje. Tikėtina, kad bus Airija, JAV.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: