M.Samsonas / E.Snitkas – Rali Vieira do Minho ’22

M.Samsonas / E.Snitkas - Rali Vieira do Minho

Pokalbis su Martynu Samsonu apie antrą kartą aplankytą Rali Vieira do Minho

Martynas Samsonas
Ervinas Snitkas

Kaip įprasta, papasakok apie savaitgalį Portugalijoje

Kaip M.Gronholm sakė, „not very good, today” 😊
Nuskridau pirmadienį. Tikslas buvo kuo geriau pasiruošti, neskubant, be klaidų. Gavosi kaip visada 😊
Antradienį ir trečiadienį bazėje ruošėme automobilį. Ketvirtadienį nuo pietų turėjome turėti pora valandų testų ir važiuoti susirašinėti ruožų. Testuose šiek tiek pastrigome, taigi visai nedaug pavažiavome. Bet iki šeštadienio ryto automobilis manau buvo 100% toks kokio norėjome. Tik kad ir šeštadienį pastrigome pirmame ruože. Tempas buvo labai neblogas, jausmas taip pat. Tačiau viename „L2 fast” posūkio išėjime kliudžiau akmenį išorėje. Tai buvo mano susirašymo klaida, akivaizdžiai išvažiavau per greit. Nuo smūgio sutrupėjo stabdžių diskas, iškrito stūmokliukai, o kol pasiekėme finišą, visiškai išbėgo skystis, tai net ir užblokavus šlangutę, stabdžiai neatsirado. Teko baigti tos savaitės cirkus 😊

Po smūgio „išgaravęs” stabdžių diskas

Savo įraše minėjote, kad sunkiai dirbote, kad automobilis veiktų taip, kaip norite. Kokie būtent pakeitimai buvo atliekami?

Na kaip žinome, ypač iš Giedriaus Notkaus ir kitų važiavusių su Mitsubishi Lancer Evolution IX, kad tai yra labiau sportinė valtis, nei sportinis ralio automobilis 😊 Čia turima mintyje, kad ji sunkiau valdoma, daugiau inercijos veikiamas sunkus automobilis, nei tikras sportinis R5 automobilis. Tai mes norėjome jį padaryti labiau klausančiu, greičiau reaguojančiu į vairą. Ruožų specifika buvo tokia, kad praktiškai viskas važiuojama antra – trečia pavaromis, labai mažai kur ketvirta, o penkta išvis kelis sykius tik naudojama.
Tai keitėme vairo kolonėlę, vairo siurblį, dėjome naujesnius amortizatorius, dirbome su pakaba, stabilizatoriais ir t.t. Didžiausia bėda buvo dėl laiko, nes komanda turėjo paruošti 11 automobilių tam savaitgaliui, kas yra neįprastai daug. Tai rimčiau pavažiuoti spėjau tik pirmame greičio ruože, kur manau dėl visokiu stresiukų pamiršau įsijungti ACD, o antru kartu ne ten pasukau. Visiškas išsiblaškymas. Tikiuosi, kad iki pirmo Lietuvos etapo išbarstysiu visas klaidas 😊

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Praeitais metais šį ralį laimėjote su MRF padangomis. Šį kartą važiavote su Cooper. Ar jautėte skirtumą?

Didesnį skirtumą pajausčiau, jei bandytumėme abi padangas tą pačią dieną. Dabar sunku pasakyti. Tiesiog gavosi taip, kad po ralio Airijoje turėjau gal 10 naujų Cooper nepanaudotų padangų, todėl jas ir išsiuntėme į Portugaliją. Šiaip man visai patinka Cooper’is. Manau, kad jie stovi visai greta Pirelli. MRF matome irgi sugeba laimėti ERC, tai tikrai bus gera padanga.


M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Kaip ir praeitais metais, po jūsų vėliava važiavo JAV gyvenantis portugalas P.Ferreira ir mums puikiai pažįstamas J.Vorobjovs šturmanas Ivo Pūkis. Koks santykis jus sieja?

P. Ferreira yra mūsų atstovas JAV ir Kanadai. Tai ryšys didelis 😊 Ir kadangi Portugalija yra jo gimtinė, tai gera proga ir susitikti, ir ‘’pasportuoti’’.
Su Ivo šiaip esame geri pažįstami, su juo visada smagu pasijuokti, kol nepradeda skaudėti pilvo 😊


P.Ferreira / I.Pūkis - Mitsubishi Lancer Evolution IX
P.Ferreira / I.Pūkis – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Ar “Promo” čempionatas, kurio etape dalyvavote ir dalyvausite Balandžio pabaigoje kažkas panašaus į mūsų ralį sprintą? Kokia čempionato specifika?

Didžiausias skirtumas, kad čia nevažiuoja R5 😊 Daug Mitsubishi Lancer Evolution IX ir panašių automobilių. Nors aš tiksliai nežinau konkrečių specifikų ir taisyklių. Ką duoda, su tuo važiuojame 😊 Kilometražas nėra super didelis, bet 80km nėra ir mažai. Šiaip pravažiavus tokias varžybas, kyla noras ir pas mus šiek tiek atgaivinti tą seną N grupės klasę 😊 Jaučiu Giedrius apsidžiaugtų 😊

Kiek man žinoma, Rally Mortegua Balandžio pabaigoje bus taip pat WRC ruožai, tai bus įdomu. O po Mortegua kitą savaitgalį iškart lėksime į Rally Terra da Auga Ispanijoje su N5.


M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Luís Filipe Ferreira, Miguel Castro, DPMotormedia, Município de Vieira do Minho, Ervinas Snitkas

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x