Po dviejų metų pertraukos, Airijos asfalto ralio čempionatas vėl sugrįžo į šalies kelius
Prieš trejetą metų, labai panašiu laiku dienos šviesą išvydo pirmasis „Ralio savaitės” įrašas. Jis buvo apie 2019 metų Airijoje vykusį Galway ralį, kuriame vietinis vaikėzas, Craig Breen vardu, pradėjo savo kelionę atgal į Pasaulio ralio čempionatą, po to kai jį ant ledo paliko Hyundai. Tie trys metai praėjo ir štai C.Breen jau turi pilno sezono kontraktą su M-Sport Ford. Vietoje vakarinės Airijos jis lankosi tokiose vietose kaip Monte Carlo. Tai nėra tiesioginė sąsaja su šiuo įrašu, tiesiog truputis simbolikos. Praeitą savaitgalį buvo tikrai daug įdomaus veiksmo visoje Skandinavijoje. Mūsų žinomiausias bei mylimiausias suomis T.Asunmaa po nemenkos pertraukos vėl pasiėmė pergalę Suomijos čempionate. Veiksmas vyko ir piečiau, kur sniego trūkumas buvo išsprendžiamas rengiant varžybas kalnuose. Bet turbūt kaip jau supratote, šis įrašas nebus nei apie Skandinaviją, nei apie kalnus, nei apie sniegą.
Grįžtu prie Galway ralio dėl keletos priežasčių. Pirmoji – simbolinė, kaip trečio gimtadienio šventė. Antra – Airiai pagaliau šįmet turės pilnavertį čempionatą, kurio neturėjo du metus. Palyginimui mes čia Lietuvoje ralio prasme labai gerai išgyvenome tą šaršalą. Kitos šalys dar tik atsigauna. Trečia – ten tokia ypatinga vieta, kad sekti ralį, grožėtis nuotraukomis bei video reportažais yra vienas malonumas. Nors stebėti jį praeitą savaitgalį kaži ar buvo patogu…
Galway yra labai senas etapas. Buvęs ir Europos ralio čempionato kalendoriuje, šis ralis turi legendinio statusą Airijoje. Oras savaitgalį pasitaikė tipinis. Šalta, šlapia, lyja, vėjuota ir t.t. Panašiai kaip pas mus žiemą pora metų atgal. Keliai – siaurut siaurutėliai tarp akmeninių tvorelių bei žemės pylimų. Duobėti, o neretoje vietoje balos bei ant kelio užneštas žvyras ir purvas. Nors kalnų ir nėra, bet kelio horizontalė nors ir nestipriai – pastoviai keičiasi. Asfaltinė pekla kaip reikiant. Vietos klaidai praktiškai nėra. Bet vietiniai pripratę prie to.
Iš Galway abi dienas lenktynių karavanas keliavo į šalies rytus. Ten laukė penki greičio ruožai. Šeštadienį dalyviai įveikė tris greičio ruožus po tris kartus. Kadangi veiksmas vyksta ant asfalto, tai neretai tas pats ruožas važiuojamas tris kartus. Sekmadienį – kiti du ruožai buvo pakartoti taip pat po tris kartus. Gal ir nėra labai įdomu drožti tuos pačius kelius, bet tai atsiremia į organizavimo kaštus, kurie yra itin aktualūs tiek pas mus, tiek Airijoje. Patys ruožai nuo 11 iki 20 kilometrų ilgio.
Airijos asfalto čempionatą pagal dalyvius realiai galima skelti į dvi dalis. Į pirmąjį ešeloną kuris važiuoja su R5/Rally2 technika, bei antrąjį – su galu varoma technika. Jeigu pas mus be konkurencijos RWD tipą užima BMW automobiliai, tai Airijoje konkurentų neturi Ford Escort modeliai. Apskritai daugiau nei pusė ten važiuojančių automobilių – Ford. Tarp šių dviejų banginių įsiterpia Mitsubishi Lancer Evolution, Honda Civic, Toyota Corolla ir krūvos kitų mums daugiau ar mažiau pažįstamų automobilių. Tarp įdomesnių eksponatų, galima rasti tokių vienetų kaip Darrian T90 GTR, Mini Cooper, Ford Fiesta WRC, Proton Satria Neo S2000 ar Talbot Sunbeam.
Grįžti namo su Galway ralio taure rengėsi nemenkas būrys salyno greičiausiųjų. Bet itin sudėtingos sąlygos kišo koją ne vienam. Tiek pirmą, tiek antrąją ralio dieną greičiausias ir mažiausiai problemų turėjo Josh Moffett su Hyundai i20 R5. Jis lyderiavo beveik visą ralį ir galų gale lipo ant aukščiausiojo podiumo laiptelio. Bet pergalė toli gražu nebuvo lengva, nes Meirion Evans bei praeitais metais Žemaitijos ralyje dalyvavęs Calum Devine visą ralį lipo ant kulnų ralio nugalėtojui. Nei vienas iš šio trijulės neišvengė problemų. Ralio nugalėtojui dėl drėgmės buvo pradėjęs rasoti priekinis langas. M.Evans bandydamas išvengti akmens kurį jau ryte buvo kabinęs, posūkį įveikė kiek per plačiai ir galu trenkėsi į vieną iš tūkstančių akmeninių tvorelių, juosiančių kelius. Nors smūgio būta stipraus, automobilio mechanizmai atlaikė smūgį ir ekipažas finišą pasiekė atsilikęs 14 sekundžių nuo laimėtojo. C.Devine visą ralį nerado savo ritmo dėl automobilio nustatymų ir kentėjo dėl nepakankamo pasukamumo. Jam pritrūko puse minutės iki pirmos vietos. Šį trijulė buvo atsiplėšusi nuo kitų keliomis minutėmis.
Beveik tilpęs į dešimtuką, vienuoliktas finišavo Gary Kiernan su Ford Escort MK2. Jis buvo greičiausias tarp dviem ratais varomų ekipažų. Beveik dviem minutėmis nuo pastarojo atsilikę antrą ir trečią vietas užėmė Jason Black su Toyotra Starlet RWD bei Damian Toner su dar vienu Ford Escort MK2.
Už mėnesio Airijos asfalto čempionato karavas pajudės link Cork miesto, kur vyks antrasis šalies ralio čempionato etapas.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Graham Service, Clifford Media, D Harrigan Images