Situacija ralio Pasaulyje dabar tokia, kad vietoje to, kad rinktumeisi apie ką rašyti – tiesiog ieškai ar išvis savaitgalį kažkas vyko. Ir visų mūsų laimei šiek tiek veiksmo yra – juda arba pietiečiai, arba šiauriečiai. Kitą vertus visai įdomu ieškoti vertingesnių istorijų iš etapų, apie kuriuos normaliu metu nė nežinotum.
Situacija su pandemija Norvegijoje irgi nėra rožėmis klota, bet šiauriečiai ieško įvairiausių būdų legaliai prasilėkti. Šalies čempionato atidarymo ralis Finnskog – iš paskutinio Sausio savaitgalio nukeltas į Vasario galą, tad visi kurie buvo pasiruošę automobilius vis žvilgčiojo kur bus galima glūdinti „roketus”. Ir čia į pagalba atėjo Norvegijos automobilių klubo Hadeland skyrius, kuris suorganizavo sprinto etapą. Šis ralis pastoviai buvo kalendoriuje 1985-1999 metais ir į šiuos laikus sugrįžo tik praeitais metais.
Lygnasprinten vyko miškuose, kurie auga šiek tiek šiauriau nuo Oslo. Visai netoli vietų, kur mėnesio gale turėtų vykti Finnskog ralis. Sprintą sudarė du greičio ruožai, kuriuos lenktynininkai važiavo po du kartus. Vienas trumpas – 6,45 km, o kitas – 22,32 km. Paskutinis važiavimas vyko jau prietemoje. Papildomas lempas ekipažams teko dėtis patiems, nes šiame ralyje nebuvo jokios serviso zonos. Viskas ką galėjo daryti ekipažai – pasikeisti padangas, užsidėti papildomas lempas ir užsipilti kuro. Taip buvo mažinamas žmonių kiekis ralio metu, kartu su visomis kitomis priemonėmis, kaip žiūrovų nebuvimas, testai ir savotiškas ralio burbulas. Ir panašu, kad viskas pavyko puikiai. Drąsus paskutinės minutės sprendimas visgi vykdyti ralį, netgi tuo metu sugriežtėjus reguliavimui regione, buvo teisingas.
Pats ralis primena apie neseniai aprašytą Arctic Lapland Rally. Sniego pusnys siekiančios automobilio stogą, kelias primena vingiuota ir kalnuotą tunelį į niekur, nes nieko apart sniego sienų ir medžių viršūnių nesimato. Tame kelyje gali sutikti nebent laukinius gyvūnus, kurie sau pasilengvina keliones švariai nuvalytais keliais. Ir kur ne kur koks fotografas, teisėjas ar keli iš kažkur atsiradę žiūrovai medituojantys prie laužo, kol laukia veiksmo.
Tad vakumas Norvegijos ralio padangėje pritraukė itin gausų dalyvių skaičių prie Lygna ežero. Pirmieji 19 startinių numerių buvo išdalinti istoriniams automobiliams. O juos vairavo ne tik į kažkelintą dešimtį įkopę vyrai garažuose laikantys istorinius automobilius, bet ir jaunesni, įžymūs Norvegijos lenktynininkai. Pirmu numeriu pažymėtu Ford Escort MK1 lėkė dabar itin populiarių Solberg’ų giminės atstovas Henning, kuris savo laiku buvo aktyvus Pasaulio ralio čempionate. Po 2019 metų, kai dalyvavo WRC2 klasėje, Peter Solberg brolis vis rečiau išlenda į ralio trasas. Deja šį kartą neatlaikė senasis Escort. Vienintelis žmogus, kuris šioje istorinėje klasėje galėjo pasipriešinti H.Solbergui – Eyvind Brynildsen. Šis du kart Norvegijos čempionas, pernai metais WRC2 klasėje likęs šeštas, Lygnasprinten ralyje buvo pasikinkęs VW Golf 2 GTi. Prie sūnaus, su senu kaip Žemė Saab V4 prisijungė ir tėvas Per Erik Brynildsen. Eyvind lengvai laimėjo istorinių automobilių klasėje ir bendroje įskaitoje užėmė aukštą 13 vietą, aplenkęs netgi keletą R5 ir kitų žymiai aukštesnio kalibro automobilių. Finnskog ralio startiniuose sąrašuose šalia šio norvego pavardės išdidžiai puikuojasi Volvo 740 vardas. Panašu, kad dar vienas greitas skandinavas modernią techniką iškeičia į šypseną veide sukeliančius senus RWD automobilius.
O tarp modernių automobilių kova iki paskutinių metrų vyko kur kas atkaklesnė. Į trikovę stojo 6 kart Norvegijos čempionas Anders Grøndal, kuris praeitais metais ieškojo alternatyvos Ford Fiesta Rally2 automobiliui, bet galų gale liko prie Ford. Šalia jo – dar vienas čempionas Frank Lare Torsen, pakeitęs Ford Fiesta R5 į VW Polo GTI R5. Ir didžiausia žvaigždė – Christian Ole Veiby su Hyundai i20 R5. Už šios trijulės buriavosi taip nemažai greitų varžovų su naujausia Rally2 technika.
Smagiausiai ralį pradėjo A.Grøndal, laimėjęs pirmą greičio ruožą, bet vėliau jis pastoviai atsilikinėjo ir finiše nuo pirmos vietos buvo nutolęs per 40 sekundžių. Teigė, pats nežinantis kas lėmė pralaimėtas sekundes kilometre. O štai O.C. Veiby ir F.T. Larsen vis pasikeisdavo pirma ir antra vietomis greičio ruožuose, kol galų galiausia buvęs Hyundai gamyklinės komandos atstovas turėjo pripažinti tėvynainio F.T. Larsen pergalę. Po 57 kilometrų kovos juos skyrė vos 4 sekundės.
Taigi šalies ralio žmonės dabar laukia Vasario galo ir teigiamo sprendimo vykdyti Finnskog ralį šalies rytuose, prie Švedijos sienos. Vienas toks žiemos ralis – Numedalsrally jau oficialiai atšauktas.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Terje Tytlandsvik / TT Bilder