Dažni svečiai Lietuvoje – Olštyno ralio bendruomenė

Pasakojimas apie kelionę į Olštyną bei ten įsikūrusių ralio komandų aplankymą.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Pirmasis rimtesnis ralio savaitės kontaktas su Lenkijos, tiksliau, Olštyno ralio bendruomene įvyko dar gūdžiais 2020-aisiais, kai po Žemaitijos ralio buvo paimtas interviu su įspūdingai važiavusiu Krzystof Bubik, o vėliau – su Adrian Sadowski, kuris netyčia buvo sutiktas vos kelis šimtus metrų nutolęs nuo paskutinio Rokiškio ralio GR starto. Pusašis. Apie tai, kaip toliau vystėsi santykiai, būtų galima parašyti labai ilgą pasakojimą, bet šį kartą ne apie tai. Esmė ta, kad lenktynininkai iš Olštyno pastaruosius penkerius ar net daugiau metų dalyvauja beveik kiekviename LARČ ralyje – tai vieni, tai kiti. Ir nieko keisto – Olštynas yra Lenkijos žvyrinio ralio sostinė, o kokia situacija su žvyriniais raliais ten, turbūt patys žinote. Tad nieko keisto, kad artima kelionė į Lietuvą papurenti mūsų žvyrkelius tapo įprastu dalyku. Ralio savaitės bendraautoriui Ignui Augustoniui vasarą keliaujant po Lenkiją kilo mintis: jei jau lenkai nuolat mus lanko, gal metas ir mums juos aplankyti bei pasidomėti, kuo ir kaip jie gyvena? Mes juos matome Lietuvoje nuolat, bet iki galo taip ir nepažįstame. Dievaži, mūsų žvyrkeliuose netgi užaugo dabartinis ERC3 ir Fiesta Rally Trophy čempionas Tymek Abramowski. Šiek tiek nurimus ralio reikalams, buvo rastos kelios dienos, per kurias pavyko nemažai nuveikti. Kol skaitysite tekstinę kelionės versiją, montažinėje jau ruošiamas filmukas apie šią kelionę su penkiais labai įdomiais interviu.


K.Bubik – greitasis lenkas vis dažniau vairą iškeičiantis į ralio verslo reikalus

Pirmoji stotelė mūsų laukė pakeliui iš WRC Rally Poland namais buvusių Mikolaikų į Olštyną. Šalia išdidžiai risnojančių žirgų, kurių kainos nė kiek nenusileidžia R5/Rally2 automobiliams, stovi neseniai iš Suomijos atvykęs serviso sunkvežimis. BSR Racing Solutions ruošiasi kitiems metams, tad papildoma serviso įranga nuomojant automobilius yra mažų mažiausiai būtina. Komandos garažas išties nemažas – BSR Racing Solutions įsikūrę Krzystofo Bubiko verslo partnerio Mariusz Sobotka valdomos įmonės patalpose.

Bazėje laukia bent keli automobiliai pasiruošę išlėkti į greičio ruožus

Gražia eilute išsirikiavę tiek pilnai paruošti, tiek dar ruošiami automobiliai. Labiausiai akį traukia beveik naujutėlis Lancia Ypsilon HF Rally4, su kuriuo Irmantas Buivydas nugalėjo Elektrėnų ir Aukštaitijos raliuose.

Pirmas Lancia Ypsilon HF Rally4 automobilis laimėjęs savo klasėje ant žvyro su I.Buivydu už vairo

Komanda gan intensyviai dirba ties ralio automobilių nuoma ir paruošimu, todėl lenktynininkas Krzystof Bubik pats retai sėda už vairo. Ilgai turėtą Škoda Fabia R5, su kuria šiemet važiavo Lazdijuose ir užėmė 10 vietą ERC Rally Poland, jis pardavė estams bei nusipirko naujesnį Škoda Fabia Rally2 Evo automobilį, su kuriuo ateinančiame Barborkos ralyje startuos tikra Lenkijos ralio legenda – Leszek Kuzaj. Be šių automobilių, komanda turi keletą Peugeot 208 R2 ir BMW E46, kurie taip pat anksčiau ar vėliau vėl išvažiuos į trasas.

Darbo bei automobilių BSR Racing Solutions netrūksta

Komanda taip pat laukia antrojo Lancia Ypsilon HF Rally4 automobilio, tad tikrai turės ką pasiūlyti rinkai. Drąsiai kreipkitės į Krzystofą – jis mielai padės automobilių nuomos klausimais ir yra atviras deryboms dėl kainos. Jei laikas ir galimybės leis, galbūt jį ir vėl pamatysime Lietuvoje.

Komanda jau laukia antrojo Lancia Ypsilon HF Rally4 automobilio

Vakarėjant bei žliaugiant lietui, važiuodami Olštyno gatvėmis, išvydome kiek pažįstamą vaizdą. Už tai reikia dėkoti Giedriui Notkui, kuris, pirkdamas savo Škoda Fabia R5 iš Hołowczyc Racing, taip pat sukūrė puikų filmuką. Kadangi nuo to įvykio praėjo nemažai metų, kai kas spėjo pasikeisti. Dabar patalpos yra po K-Rally Team vėliava, nors iš esmės procesai išliko tie patys.

Prieš penkis metus čia lankėsi Giedrius Notkus ir nusipirko Škoda Fabia R5. Tik iškaba buvo kitokia.

Komandos įkūrėjas Paweł Korek 20 metų dirbo kartu su Krzysztof Hołowczyc, įskaitant 15 kartų dalyvavimą Dakaro ralyje. Puikūs vadybiniai sugebėjimai bei daugelį metų kartu dirbanti komanda leido pasiekti puikių rezultatų net atsiskyrus nuo K. Hołowczyc. Nors paties Koreko sutikti nepavyko, didžiulę automobilių sporto serviso istoriją turinčiame pastate mus pasitiko Patryk Omilianowicz.

Didžiulis ačiū Patryk Omilianowicz už svetingumą bei gilius pokalbius

Ir iš tiesų jaučiasi, kad komanda turi ką veikti. Visas vidinis kiemas pilnas paruoštų ar ruošiamų ralio bei ralio reido automobilių, savo šlovės dienas prisimena keli seni Subaru automobiliai, o pašiūrėje tūno pasislėpęs Lancia 037 siluetas. Viduje gausu nuotraukų bei trofėjų, ir nors vietos nėra daug, čia telpa ir garažo patalpos, ir amortizatorių serviso patalpos, kuriose galima rasti lietuvių LABA7 amortizatorių testavimo stendą. Yra visko ir dar daugiau, kad būtų galima ne tik aptarnauti automobilius, bet ir juos kurti. Jeigu Dacia Duster ralio reido automobiliai buvo senos komandos kūrinys, tai Toyota GR Yaris automobiliai – grynai K-Rally team „vaikai“. Kaip tik vienas jų ir laukė mūsų garaže.

Šio automobilio debiutas įvyko Lietuvoje, Visagine, o dabar yra suvažiavęs 16 varžybų

Tai pirmasis jų pagamintas Toyota GR Yaris, su kuriuo Teemu Asunmaa 2023 m. debiutavo ir užėmė trečią vietą Visagino ralyje. Vėliau tas pats Yaris patyrė stiprų incidentą 2023 m. Utenos ralyje, tačiau buvo sutvarkytas ir iš viso pravažiavo 16 varžybų. Ant žvyro jo tobulinimu rūpinosi Suomijos čempionas, o ant asfalto – Kacper Wróblewski. K-Rally Team netgi sugebėjo sukurti nacionalinę homologaciją šiam automobiliui ir tikisi, kad ateityje Lenkijoje atsiras Toyota GR Yaris taurė. Tam potencialo yra – vien K-Rally Team jau pagamino 5 automobilius, o jų gamyba užsiima ir kitos komandos. Kaip sakė Patryk, pagaliau rinkoje vėl yra kažkas naujo, iš ko galima kurti 4WD ralio automobilį. Per tuos du metus jie šį automobilį jau ištobulino iki tikrai gero lygio – rezultatai kalba patys už save.

Kol šnekėjomės, komandos technikai naują Škoda Fabia Rally2 Evo kėbulą pildė komponentais

Šalia garažinių kūrinių, nors net liežuvis neapsiverčia jų taip vadinti, stovi ir FIA klasės automobiliai. Tuo metu, kai geras trejetą valandų su Patryk be perstojo šnekėjomės apie automobilius, Lenkijos ir Lietuvos ralio sceną, techninius dalykus bei istoriją, K-Rally Team žmonės krovė detales į naują Škoda Fabia Rally2 Evo kėbulą, kuris priklauso Lietuvoje kelis kartus viešėjusiam Wojciech Musiał. Garažo kamputyje nedrąsiai stovi ir BMW E46, paruoštas žiedinėms lenktynėms, kuriomis K-Rally Team taip pat šiek tiek užsikrėtė. Žinoma, negalima buvo ignoruoti ir Dacia Duster ralio reido automobilių, su kuriais komanda itin aktyviai dirbo, o šie automobiliai turi ir savo taurę Lenkijoje. Kitaip tariant, projektų, darbų ir veiklų tiek, kad vargu ar viskas tilptų į dar vienas tokias patalpas. Tačiau tai geras ženklas – užimtos rankos visuomet geriau nei be darbo.

Anksčiau komanda buvo itin užsiėmusi Dacia Duster rengimu ralio reidui

Trečioji šios kelionės stotelė laukė kiek šiauriau nuo Olštyno, kur siauru asfaltuotu keliu privažiuoji prie nemažų angarų, ties kuriais jau matyti gerai pažįstami pavadinimai ir ne kartą regėti serviso sunkvežimiai. Šalia jų – daug įvairių evoliucijų ir būklių Mitsubishi Lancer Evolution automobilių, kurių skaičius eksponentiškai didėja įžengus į patalpas.

Jau senokai vienoje vietoje neteko matyti tiek Mitsubishi Laner Evolution automobilių

Visgi tie automobiliai turbūt laukia ramesnių pasivažinėjimų ateityje, nes jie jau tampa klasika, kuri be to dar ir labai brangiai išlaikoma. Pawel Wazny bandė lenktyniauti savo vaikystės svajonių automobiliais, tačiau Mitsubishi Lancer, deja, turėjo ir turi nemažai patikimumo problemų, todėl pastaraisiais metais šį lenką Lietuvoje matome su nepalyginamai patikimesniais Ford Fiesta Rally3 automobiliais.

Du mūsų ruožuose lenktyniavę Ford Fiesta Rally3 automobiliai ieško naujų namų

Pawel šį sezoną sujungė jėgas su jau minėtu Adrianu Sadowskiu, kurio dėka mums pavyko visus aplankyti. Abu Pawelo Ford Fiesta Rally3 automobiliai dabar jau parduodami, nes komandos ir ekipažo laukia kur kas smagesnė naujiena. Tą naujieną kitą sezoną išvysime ir mes, nes Pawel, kaip ir daugelis kitų Olštyno lenkų, yra įsimylėjęs lietuviškus greičio ruožus ir pačius ralius. Jie Lietuvoje jaučiasi puikiai, ir tai yra didelis jūsų visų indėlis. Tiesą sakant, daugiau nei pusė visų Pawelo suvažiuotų ralių yra būtent Lietuvoje, o Adrianas nuo 2020 metų dalyvavo 25 varžybose. Pats Adrianas sako, kad šis skaičius, nors ir gražus, dar mažas, nes reikėtų sulaukti bent 100.

LARČ3 vicečempionai 🙂

Komanda, be ralio reikalų, turi ir dar vieną labai smagų užsiėmimą. Ecoplantsales Rally Team yra oficiali Lifelive Motorsport atstovė Lenkijoje, prekiaujanti XC Cross Car bagiais. Kaip žinia, Lifelive Motorsport įkūrėjas yra Thierry Neuville. Ši veikla komandai labai patogi, nes vos už kelių šimtų metrų nuo patalpų plyti itin smagi autokroso trasa, kurioje beveik kiekvieną savaitgalį laksto bagiai arba savo ralio automobilius testuoja lenktynininkai. Deja, dvi dienas trukusi liūtis sugadino planus pamatyti tuos XC Cross Car bagius veiksme, nes visa trasa buvo pažliugusi. Apsilankymas pas Pawel ir Adrian turėjo ir papildomą misiją – įteikti jiems LARC3 antros vietos trofėjus. Taigi, laukite naujienų iš šio ekipažo 🙂

Komanda įnikusi į nepaprastai smagų bagių reikalus

Kelionė baigėsi netolimu vizitų į… Betono gamyklą. Kadangi buvo šeštadienis, buvo pakankamai ramu, ir tik vienas jaunuolis entuziastingai pasakojo apie naujai įkuriamas komandos patalpas: „Žiūrėk, čia bus pagrindinis garažas, čia – variklių skyrius, čia – amortizatorių, čia tas, čia anas – bus didelė ir moderni ralio bazė.“ Paskutinį kartą Tymeką matėme kažkada 2024 m. vasarą ar rudenį, tad buvo praėję jau metai, ir buvo nuostabu matyti, kaip jaunuolis paaugo ir subrendo. Anksčiau buvo sunku iš jo išgirsti anglišką žodį, o dabar jis kalba lyg niekur nieko.

Be galo įdomu stebėti visą šio jaunuolio kelionę į viršūnes

Tymekas Abramowskis realiai užaugo lietuviškuose žvyrkeliuose. Kas galėjo pagalvoti, kad nulinuku važiavęs bei stogą su Mitsubishi Lancer Evolution IX automobilių pagavęs jaunuolis po kelių metų taps Europos ERC3 čempionu bei Fiesta Rally Trophy nugalėtoju. Kalbantis su Tymeku, garaže mums kompaniją palaikė du automobiliai. Vienas jų – BMW E46, kurį konstruoja Tymeko brolis Wiktoras.

Nors brolio Wiktoro ambicijos mažesnės, tačiau ralis vistiek išlieka prioritetu

Jie abu nuo vaikystės lenktyniavo, tačiau Wiktoras suprato, kad profesionalaus lenktynininko karjera ne jam. Tuo tarpu jaunesnysis brolis Tymekas žengia tvirtus žingsnius link kažko didelio. Antrasis automobilis, kuris mums palaikė kompaniją, buvo Ford Fiesta Rally3. Tai tas pats automobilis, kuris 2024 m. laimėjo LARČ3 titulą, tik su Evo patobulinimų paketu. Komanda iš viso turėjo tris Fiesta Rally3 automobilius, bet pasiliko tik šį – čempionišką, kuriame prieš trejus metus pro Bagdoniškį pasivėžinti galėjo ir šio teksto autorius. Tymekas puikiai prisimena praleistą laiką Lietuvoje ir vertina čia sukauptą patirtį, kuri padėjo būti itin greitam Europos ralio čempionate.

Automobilis su istorija – LARČ3, ERC3 bei Ford Fiesta Rally3 Trophy čempionas

Veikiausiai ne paskutiniai Tymeko FIA trofėjai
















Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x