Interviu su Ovidijumi Vaštaku

Iš mini ralio tiesiai į LARČ – interviu su Ovidijumi Vaštaku


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


2024 Lietuvos mini ralio čempionate su ralio bendruomenei gerai žinomu Nordis Rally Team spalvomis papuoštu BMW E46 startavo Ovidijus Vaštakas. Nugalėjus „Aš Ralistas” projekte, Ovidijui buvo suteikta galimybė pravažiuoti visą mini ralio čempionatą su minėtu BMW, o šalia buvo pasodintas profesorius Ervinas Snitkas. Jaunuolis iš tikro pasitaikė greitas ir bendromis pastangomis tapo Mini ralio OC 2WD bei bendros įskaitos čempionu. Projektui pasibaigus, naujai iškeptas čempionas nusipirko tą patį automobilį su kuriuo važiavo bei šįmet debiutavo Lietuvos automobilių ralio čempionate. Kaip ir buvo galima tikėtis – sekėsi jam čia taip visai šauniai. Plačiau papasakos pats Ovidijus 🙂

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Perėjimas iš Mini ralio tiesiai į LARČ – ar tai labai stiprus pokytis?


Žingsnis iš mini ralio į LARČ išties didelis. Man asmeniškai sezono pradžia buvo tikrai sunki ir rodomas tempas nedžiugino. Pirmiausia tai, jog per nepilnai du LARČ etapus pravažiuoji visą mini ralio sezono kilometražą, tai mano atsinešta patirtis už vairo labai maža. Taip pat tai daug didesnis krūvis tiek technikai, tiek ekipažui. Apart išaugusio kilometražo gaunam ir ženkliai greitesnius greičio ruožus, kaip ne kartą sakiau mini ralyje ant abiejų rankos pirštų suskaičiuočiau kiek kartų su BMW jungėm 5-ą bėgį, o kiek LARČ greičio ruožų jo neprireikė – turbūt ant vienos. Vien šie du dalykai iš ekipažo reikalauja dar didesnės koncentracijos ir itin tikslios stenogramos, nes vietos klaidai čia labai nedaug. Pernai neturėjom nei vieno momento, šiemet ne kartą buvom ant ribos. Na ir dar daugiau aspektų kaip planavimas, komanda, biudžetas ir t.t

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Mini ralyje kovojai dėl pirmų vietų bendroje įskaitoje, o LARČ’e greitesni automobiliai, puikūs konkurentai bei kur kas prastesnė kelio pozicija. Kaip pavyko psichologiškai susitvarkyti su perėjimu į kitą lygį?


Prieš pirmą šių metų etapą buvo tikrai daug nerimo, jaučiausi lyg vėl važiuočiau į pirmą ralį savo gyvenime. Bet manau geriausias būdas susitvarkyti psichologiškai yra tinkamai pasiruošti varžyboms. Prieš pirmą ralį ir viso sezono metu su šturmanu nemažai laiko praleidom susirašymų treniruotėse, mechanikai dirbo prie automobilio. Po greičio ruožų susirašymų papildomai tikrindavomės stenogramą su video medžiaga. Taip pat svarbu prieš kiekvieną ralį persiskaityti dokumentaciją, susidėlioti lenktynių savaitgalio planą. Žinoma priešstartinis jaudulys visada yra, bet tokiu atveju žinai, kad darbas iki varžybų atliktas ir belieka tik mėgautis visu ralio procesu.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Šį rudenį turėjai galimybę nemažai pabendrauti su Europos jaunimo ralio čempionu švedu Calle Carlberg – ką pasiėmei iš šio susitikimo?


Per keletą valandų su Calle pabendravom ne tik apie ralį, tai kaip žmogus paliko gerą įspūdį, komunikabilus ir atviras. Buvo įdomu išgirsti koks buvo jo ralio kelias iki tampant ERC Junior čempionu, kaip pradėjo savo karjerą tarptautiniuose raliuose, kokios asfaltinių ralių subtilybės ir kaip išvis susikūrė galimybę dalyvauti tokio lygio čempionate. Tai žodžiu, stebuklų nebūna – viskam reikia daug darbo:)



Ar pakito tavo vairavimas bei ralio planavimas atsižvelgiant į padidėjusį ralio kilometražą, kelio poziciją?


Būtent dėl didesnio kilometražo ir startinės pozicijos tai nemanau, kad kažkas pakito iš planavimo pusės. Iš vairavimo pusės, tai visada stengiuosi važiuoti su protu, nesiversti per galvą kur nereikia ir ieškoti kur galiu pagreitėti. Padidėjęs kilometražas leido sukaupt daugiau patirties kiekvienų varžybų metu ir labiau patobulėti per vieną sezoną. Manau, kad per šiuos metus tikrai pagreitėjau ir tempas antroje sezono dalyje buvo vis labiau džiuginantis.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Kokias pamokas pasiėmei iš praeitų metų “Aš Ralistas” projekto ir pritaikei šiam sezonui?


Pernai šalia savęs turėjau Erviną, tai neabejotinai išmokau labai daug. Viso sezono metu daug dirbom susirašymų treniruotėse, nemažai kilometrų prasukom tarp ralių, tai kiek galėjau pasiimti iš jo šiuo klausimu – yra pati svarbiausia ir neįkainojama patirtis. Taip pat iš Ervino išmokau apie pasiruošimą raliui ir jo planavimą, tai yra kokia esminė informacija reikalinga ekipažui ir komandai prieš ralį, bei ralio metu ir kaip visa tai susikonspektuoti. Ir žinoma už tai, jog galėjau šalia savęs turėti tokį šturmaną kaip Ervinas ir aplamai už mano pradžią ralyje esu labai dėkingas visai Nordis Racing Team komandai.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Kokius tikslus sau išsikeli testų metu?


Kadangi BMW Cupo automobiliui nieko ten daug neprireguliuosi, o tarp varžybų dažniausiai turime apie vieno mėnesio tarpą, tai man svarbiausia mėnesį nesėdėjus sportiniam automobilyje prisiminti vairavimą, važiavimo greičio ruožu jausmą ir pasitikrinti techniką. Per testus stengiuosi daryti viską kaip per ralį – susirašius ir pasitikrinus greičio ruožą dar kartą jį pasitikrinti per video ir pačiu pirmu bandymu pravažiuoti normaliu tempu, kaip varžybose.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Turėjai smagią kovą LARČ9 su Donatu Stašaičiu – kiek tavo paties greitį įtakoja konkurentų greitis bei situacija ralio metu?


Kovą metinėje įskaitoje su Donatu turėjom išties smagią – iki paskutinio sezono greičio ruožo. Kaip ir minėjau anksčiau visada stengiuosi važiuoti savo tempu, su protu ir stabiliai greitėti. Bet aišku, jei situacija tokia, kad parodom prastesnį rezultatą, tai paieškom kur galėtume pridėt greičio, kad neatsilikt nuo konkurentų. Nedarom to kiaurai, bet bandom rodyt vis geresnį tempą su kiekvienu greičio ruožu. O jei atvirkščiai – situacija saugi, tai tiesiog toliau taip pat važiuojam savo tempu, tam, jog neišsimušti iš ritmo, nes kartais bandymas važiuoti atsargiai gali atnešt daugiau žalos.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Kokie planai ateinančiam sezonui?


Sunkus klausimas – kol kas atsakymo neturiu. Šiuo metu dirbu ties partnerių paieškomis. Žinoma, jog norėčiau atsisėsti į Rally4 automobilį ir kovoti Lithuanian Rally4 Trophy dėl galimybės startuoti Europos čempionate ir manau, jog tai būtų teisingiausias kelias. Bet šiai dienai, toks projektas finansiškai neįkandamas. BMW likimas taip pat neaiškus. Žodžiu klausimų daugiau nei atsakymų. Galbūt pavyks kažkur startuoti kitais metais, o galbūt susitiksim šalia trasos.

Ovidijus Vaštakas
Mantas Žalandauskas
BMW E46

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x