Rugsėjis Samsons Motorsport komandai itin intensyvus – trys raliai skirtinguose Europos galuose per keturias savaites. Paklausinėjome Martyno, kaip sekėsi Šiaurės Airijoje 🙂


Neprabėgo nė savaitė po sėkmingų varžybų Suomijoje, o visa komanda jau buvo pasiruošusi startui visai kitame Europos gale – Šiaurės Airijoje. Kaip pavyko aklimatizuotis bei suspėti viską?
Na kadangi kaip rašiau anksčiau, šis automobilis kitoks. Patikimesnis, stipresnis, greitesnis tai su juo mažiau darbo. Tas džiugina. Aišku yra darbo, bet jis daugiau kosmetinis. Nėra ką lyginti su senaisiais BMW. Tai todėl ir spėti lengviau.
Aklimatizuotis nelabai čia yra ko 🙂 2 valandų skirtumas, keltis 2 valandomis vėliau gali 🙂 Tai atrodo, kad ir diena ilgesnė. Reikėjo tik susimontuoti naujas Nova padangas, persipilti kurą ir buvome pasiruošę.

Bushwhacker ralis švenčia penkiasdešimtmetį ir ta proga pasiūlė gerokai ilgesnę maršrutinę kortelę bei dvi dienas veiksmo – kuo ypatingas šis ralis?
Ypatingas, na turbūt istorija. 50 metų organizuoti ralį čia jau tikrai ne juokai. Aišku man jis ypatingas dėl savo gamtos – skirtingos gamtos. Kai kur tiesiog džiunglės. Nėra nei vieno namo, nei vieno gyventojo. Gamta žaliai žalia, vien samanos ir miškas. Keliai taip pat – gal jie primintų Portugaliją kažkiek. Sukti, persukti per šuolius, per duobes. Momentais reikia atrodo laikytis tvirtai – vienoje vietoje manau apie 200 km/h buvo tokia stipri ilga nuokalnė su ilga duobe tokia ir staigiu kilimu į kalną, kad Ugnius sakė jautė kaip pilve viskas kyla ir leidžiasi :))))))))
Čia toks ralis kur sakyčiau tikrai vieną kartą gyvenime būtina paragauti.

Po metų pertraukos į šturmano sėdynę grįžo Ugnius Vainevičius – kaip jam sekėsi susitvarkyti su airiškais reikalais?
Na, Ugnius metus laiko nesnaudė 🙂 Ugnius rimtas atsakingas ralio darbuotojas – čempionais grybai netampa.
O rimtai šnekant, Ervinas negalėjo tiek daug išvažiavimų daryti, todėl greit pašnekėjau su Ugniumi. Ugnius apsidžiaugė – aš taip pat. Esame visai nemažai kartu ir važiavę, ir laimėję. Žinojau, kas laukia. Airiškas formatas skiriasi ir nuo lietuviško, ir suomiško, ir portugališko. Todėl padėjome vieni kitiems visi. Ervinas taip pat dalyvavo visame procese, dalinomės patirtimi, patarimais. Gera komanda.

Beveik 130 dalyvių, visos klasės prigrūstos, dešimtimis skaičiuojami R5/Rally2 bei Ford Escort automobiliai – ar jaučiasi, kad pas airius labai stipri ralio kultūra, o ir tempas nemažas?
Taip, taip. Ralio kultūra pas airius yra kažkas tokio. Suomija, Airija, daug ir kitų šalių turi panašias stiprias šaknis ir kultūrą. Na, bet Airija išsiskiria tikrai. Net ir visame pasaulyje, kur ralis populiarus – ar JAV, ar Australija, daug kur karaliauja Airiai. Todėl namuose pas juos viskas ypatingai stipru, jie ten visi tuo gyvena. Toks jausmas, kad jei tu esi ”ralistas” tai vos ne ir gatvėje labiau gerbiamas 🙂 Šiaip jie visi baisiai draugiški – eina, klausia, sveikina, padeda. Na gal čia tik dėl to, kad mes svečiai – nežinau. Bet ta ypatinga atmosfera jaučiasi visur, ne tik ralio dieną, bet ir kiekvieną dieną. Rally2 vos ne didžiausia koncentracija iš visų šalių, seniau net WRC automobilių koncentracija tikrai buvo nelyginamai didžiausia pas Airius.
O kas liečia Escort’us, tai manau ir religijos gauna į kaulus 🙂 Ten jau kiekviename garaže po Escort’ą. Beje, tie Escort’ai – yra ir paprastesnių, bet yra ir kainuojančių 150-170k eurų. Varikliai Millington nuo 320 iki 370ag, svoriai apie 1 toną. Ta pati Lada, ten tas pats Escort’as, tik su Honda varikliu 320ag ir ne daugiau 1000kg. Jie tikrai skrenda. Nereikėtų jų nuvertinti.
Sakyčiau mums kažkiek pasisekė, kad pirmą dieną buvo 4 naktiniai ruožai. Juose galėjome atakuoti stipriau, na ir danga nebuvo taip išmušta. Ir šiaip mums naktiniai patinka, turėjomee geras Lazer Lamps, tai tikrai jau spustelėjau ir susikrovėme virš 30 sekundžių persvarą. Na, nes žinojau, kad dieną 2WD bernai atsuks ‘rankenas’ – taip ir buvo. Tą ką laimėjome naktį – dieną jau teko tik laikyti tą persvarą. Nes na mano tokiais pamąstymais, manau automobiliai greičiu nenusileidžia, o tie vietiniai ”indėnai” spaust pas save namie irgi moka. Tai tikrai, teko labai stipriai padirbėti. Aišku labai norėjosi ir finišuoti, tai automobilį taip pat labai saugojau. Senstu 🙂

Greičio ruožai buvo važiuojami į abi puses, plius automobilių kiekis išties įspūdingas – kaip išsilaikė greičio ruožai ir kokią įtaką ruožui turi tai, kad jį drožia šimtai automobilių iš abiejų pusių?
Na, visų pirma turbūt reikia papasakoti, kad ten nėra tiek daug žvyrinių kelių, plius miškai privatūs. Manau todėl taip buvo daroma. Limituotas kiekis kelių, todėl antrą dieną apsuko ruožus. Iš esmės tai vis tiek gavosi naujas ruožas, naujas kelias – tai viskas ir gerai. Plius tokios provėžos kaip pas mus nepasidaro net po 600 automobilių. Grubiai šnekant, be daugelio pliusų yra ir truputį minusų. Kelias nusivalo ir lieka lyg uoliena, kaip betonas. Bet jis labai grubus, aštrus, todėl baisiai dėvisi padangos. Antrą dieną kai kur būdavo, kad po ruožo lieka slikai. Ir kitas niuansas, kaip sakiau – provėžų nėra, bet yra labai grubios mažos aštrios duobelės. Na pas mus vadinama ”tarka”, tik mūsų tarka dar būna švelni ir minkštesnė, o ten kaip betoniniais laiptais važiuotum. Todėl faktiškai visą antrą dieną, visuose pagreitėjimuose, per ta tarką teko arba laikyti puse akceleratoriaus arba lipti iš svarios dalies į šoną ir važiuoti per tą košę, per palaidą žemę. Aišku tai nepridėjo greičio, bet labai norėjau išsaugoti visus pusašius ir kardanus bei pasiekti finišą. Tai va taip ir važiavome, kažkiek spaudėme, kažkiek saugojomės ir bandėme išlaikyti pirmą dieną įgytą persvarą.

Esi neretas svečias Bushwhacker ir Fivemiletown raliuose – kodėl?
Na tai natūraliai, nes labai daug dirbame kartu su mūsų atstovais Euro M-Sport. Ralis yra didelė dalis jų darbo, o ir mes iš paskos. Labai dažnai mus kviečia, nes Omagh Motor Club yra geri bendri pažįstami. Jie organizuoja abu ralius. Esame net ne vienus metus darę ralį bendru pavadinimu – Samsonas Fivemiletown Rally.

Laukia paskutinė itin intesyvaus mėnesio stotelė – San Marinas ir vienos įspūdingiausių renginių – Rally Legend. Kaip šis ralis atsirado kalendoriuje ir ko iš jo tikiesi?
Ai nežinau 🙂 Ne esu fanatikas tokių šou… Plius asfaltas. Visi labai giria, sako bus faina – tai aš tikiuosi, kad ir bus faina. Man tai labiau darbas.
Italija nėra mūsų stiprioji rinka, nors nemažai dirbame su historic automobiliais, bet ne tiek, kad jau būtų tvarkinga ir gerai.
Tai šiemet susitikome su Paolo Diana, apsitarėme kuo galime būti naudingi vieni kitiems. Jis naujam savo FIAT prototipui naudos mūsų sekvencinę greičių dėžę. Mes savo ruožtu kažkaip išsišnekėjome, jis pakvietė, sako gerai būtų jums irgi Legendose sudalyvauti. Aišku nebuvo lengva sudėlioti grafiką, nes norėjome ir Zarasuose sudalyvauti, palaikyti organizatorius 🙂 Bet teko rinktis ir pasirinkome. Dalyvaus ir Kalle Rovanpera su kuriuo jau apie 10 metų pažįstami, kartu lakstėm, toliau kartu dirbam. Dalyvaus dar begalė žvaigždžių, taip pat ir mūsų klientų kaip Frank Kelly ir daugelis kitų. Tai tikiuosi, kad visa tai įšeis į naudą, kad gerai praleisime laiką, susipažinsime gal su kuo ir tikiuosi sarmatos nepridaryti. Nežinau kas bus ir kaip bus… Vežamės 20 naudotų Pirelli padangų, nes 10 ruožų ir panašu, kad po kiekvieno teks keisti kažkaip. O ant priekinės ašies žiūrėsim – turbūt naudosim R17 slikus. Kažkokia įdomi nesąmonė bus, bet gal bus gerai 🙂


































































Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂







