Nors MCA Capriccio labiau primena italų lenktynių komandos pavadinimą, bet iš tikro tai paskutinis vykęs ralis prieš totalų visų varžybų perkėlimą ir atšaukimą. Bent jau ewrc-results duomenis. Vairuotojai ir vairuotojos ganė automobilius Kovo 22 dieną, savaitę po WRC Meksikos etapo, kuris jau tada susilaukė nevienareikšmiškų komentarų dėl jo vykdymo pasauliniame karantino kontekste. Tad šio teksto autoriui ne kaži kas ir liko, tik čiupti japonų kalbos žodyną ir gilintis kas čia drįso užvesti motorus prie starto linijos.
MCA Capriccio – trumpas, 35 kilometrų, 7 ruožų asfaltinis raliukas piečiausioje Japonijos saloje. Lietuviškais standartais šį renginį turbūt galima būtų sulyginti su B ar C lyga. Varžybos yra vienos dienos formato, vyksta sekmadienį. Užtenka B kategorijos teisių, leidžiami hibridiniai ir automatinę pavarų dėžę turintys automobiliai. Viskas supaprastinta tiek, kad būtų kuo paprasčiau dalyvauti. Capriccio varžybėlės priklauso keturiems skirtingiems čempionatams. JMRC Kyushu ir JAF Kyushu – vietinės salos čempionatai, kuriuose dalyvauja įvairių markių automobiliai. O TGR ir TRD taurėse – varžosi tik Toyota automobiliai. Ir nieko keisto. Pirmasis yra Toyota Gazoo Racing, o antras – Toyota Racing Development projektas. Džiugu, kad Toyota Gazoo Racing rūpinasi ne tik profesionaliu automobilių sportu, bet ir mėgėjais. O Toyota Racing Development šioje terpėje sėkmingai realizuoja savo produkciją, kuri skirta gatvinių automobilių tobulinimui, kurių šiose lenktynėse apstu. Tiesa TRD čempionatas yra tik vienas visai Japonijai, o Gazoo Racing čempionatai yra paskirstyti pagal šalies salas, bet turi ir pagrindinį – Toyota Gazoo Racing Challenge čempionatą. Kitaip tariant, Toyota rūpinasi, kad jų gaminami automobiliai ne tik į kaimą ir sodą važinėtų.
Populiariausi automobiliai tokiose varžybose – įvairūs Mitsubishi Lancer, Toyota GT86, Toyota Vitz (Europoje žinomi kaip Yaris), Subaru Impreza, Honda Civic automobiliai. GT86 ir Vitz dominuoja Toyota Gazoo Racing Challenge pirmenybėse. Priklausomai nuo čempionato – vieni su rimtesne saugumo įranga, kaip saugos lankai, kiti – tik sportinės sėdynės. Savaime suprantama – šalmai privalomi. Daugelis automobilių arba standartiniai, arba su nedideliais patobulinimais. Varžybos šiuose čempionatuose vyksta tiek ant asfalto, tiek ant kitų birių dangų kaip žvyras ar sniegas. Dalyvių nuo etapo svarbos ir geografinės padėties susirenka skirtingai. Nuo 20-30 iki 80.
Pergalę namo išsivežė Daisuke Fujimoto su Mitsubishi Lancer Evolution IX. Per menkus trisdešimt kilometrų japonas susikrovė beveik 40 sekundžių persvarą prieš Kenji Tsuruta su Toyota GT86.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotrauka – www.trdparts.jp