Pokalbis su vienu greičiausiu Lietuvos 2WD ekipažu apie eilinę išvyką į nepamirštamą Baltijos ralio sezono uždarymą Saaremos saloje
Papasakok, kaip sekėsi šį savaitgalį?
Istorija ilgoka, bet jeigu trumpai, tai labai patiko – sudėtinga, pasakiškas oras, gera danga, labai stiprūs konkurentai, viskas ko reikia įžymiajam Saaremaa rally. Pirmą dieną laukė asfaltas. Viename iš posūkiu praradome laiko, nes laiką prarandi, kaip važiuoji šalia kelio😊 Po pirmos dienos keičiau ratų špilkas, nes lūžo dėl atsileidusių veržlių.Tai įvyko dėl susidėvėjusio įrankio. Tai dar konkurentas Estas Toomas Vask davė kelias, nes neturėjau tiek. Ačiū jam! Antrą dieną vijomės konkurentus ir bandėme eliminuoti atsilikimą, kas beveik pavyko! Skirtumą sumažinome nuo 22 iki 4 sekundžių, bet tada sprogo ratas ir 5 kilometrus važiuojant tuščiu, vėl labai atsilikome. O dar vėliau bandant įšokti į „išvažiuojantį traukinį“ bei bandant pasivyti konkurentą, kuris buvo 3 vietoje, visai susigadinom nuotaiką ir finišavome beveik ant kelio, tik medžiuose😊
Tai jau šeštas startas šiame ralyje. Kas verčia sugrįžti į šią salą?
Yra planas išlošti 2WD ir klasę. Sakiau, kad tai padarius, jau nebereiktu ten grįžti, tačiau šįmet nepavyko. Ar grįšiu ten, turbūt dar per anksti sakyti. Vėl pasirodyti verčia didelė konkurencija, minios žiūrovų, sudėtingi, gero grunto keliai. Milžiniška patirtis.
Konkurencija EMV6 klasėje milžiniška. Ar per ralį pabendrauji su klasės varžovais? Kaip jie reaguoja į tokį greitą svečią?
Bendrauju, turiu draugų ir su naujais konkurentais susipažįstu. Aš tik vienas lenktynes važiuoju pas juos, tad jie supranta, kad čempionate jiems nepadarysiu nieko ir gal žiuri dėl to labiau kaip į draugą, nei į konkurentą. Tačiau kalbantis ir diskusijai pereinant apie rezultatus, jie įvardina, kad mūsų rezultatas juos stebina ir jie seka mus, domisi mūsų technika, strategija ir potencialu. Jiems įdomu kiek dar galime būti greitesni. Tiesiai šviesiai – labai įdomu, konkurencija didelė, vieną greičio ruožą finišavome 3 ekipažai tokiu pačiu laiku. Jei laimi ruožą, tai vos keliomis sekundėmis, daugiau nesigauna, nors atrodo viskas buvo be klaidų.
Kuo ypatingi Saaremos salos keliai?
Ypatingi gruntu, konfigūracija ir vaizdu. Kai važiuoji greičio ruožu ir už 5 metrų nuo tavęs banguoja Baltijos jūra – na tai yra daugiau, nei žodžiais apibūdinamas vaizdas. Kelio danga per vieną greičio ruožą skiriasi daug kartų, reikia adaptuotis, reikalinga didelė koncentracija ir žinoma – be patirties, ten nebus rezultato.
Kaip sekėsi penktadienį ant asfalto? Ar tai didelis iššūkis su galu varomu automobiliu ir žvyrinėmis padangomis?
Šiais metais teko įveikti ne vieną greičio ruožo kilometrą asfaltu, tad nebuvo tai nauja. Estijoje nėra limituotas padangų kiekis ir gamintojas, tad naudojome padangas kurios skirtos asfaltui arba kietam švariam žvyrui, tad sukibimą turėjome geresnį, nei su žvyrine padanga. Ypač stabdyme tos padangos buvo tinkamos. Asfaltas man ne naujiena, esu ne vienas žiedines lenktynes važiavęs, tad panaudojus visą patirtį, galima rodyti gerus rezultatus.
Dėl mums nepaaiškintų priežasčių, buvome nustumti gerokai toliau starto rikiuotėje nei mūsų konkurentai, tad vieną greičio ruožą važiavome visiškoje tamsoje ir kai važiuoji dideliu greičiu bei dar ieškai 7 bėgio (nors 6 bėgiu automobilis įsibėgėja iki 220 km/h) tai jau daug pasako, kaip buvo sudėtinga.
Kas lėmė klaidą dėl kurios pasibaigė ralis?
Reiktų paanalizuoti visą situaciją, tad kol kas nenorėčiau įvardinti. Šiaip, nebuvo ta vieta sudėtinga ar kažkuo išskirtinė.
Gal jau aiškūs ateinančio sezono planai?
Klausimas geras. Daug minčių, pasiūlymų, norų ir galimybių, bet reikia kol kas nurimti ir pagalvoti. Ko norime mes, partneriai, kokį lygį esame pajėgus „išlaikyti“ ir kas teiktų daugiausiai džiaugsmo visiems – ekipažui, žiūrovui ir partneriams. Tik teigiama visuma privers jaustis gerai ir spausti gazą iki galo!
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Urmo Sibul, Marleen Maask, Michał PsoR Jaros, Saaremaa Ralli