Tai turėjo būti jau penktasis Austrijos ralio čempionato etapas. Tik dėl deja beveik savaime suprantamų priežasčių, šis Štirijos regione esantis miestas sutelkė austrus vos antram čempionato etapui.
Austrams išties pasisekė kalbant apie greičio ruožus. Turi jie ten ir savo Monte Carlą Sausio pradžioje, pasakiškus kalnų ir mažų miestelių keliukus, kurie vietomis padengti asfaltu, vietomis žvyru, o kai kur truputį to ir ano. Dar pridėkime oro sąlygas, kurios kalnuose keičiasi kaip nori ir kada nori. Sezoną atidarius ant žvyro, praeitą savaitgalį sportininkai jau dėjosi slikus. Rallye Weiz be kitą ko pakliuvo ir į ERC Historic čempionato kalendorių, tad be modernios technikos, padangomis asfaltą poliravo ir istoriniai eksponatai. Ir tai netgi šiek tiek simboliška, nes pagrindinėje ralio įskaitoje važiavo automobilis, kuris yra turbūt visiška ateitis. Ir šios dvi skirtingos istorijos epochos lakstė tais pačiais keliais. Bet apie tai šiek tiek vėliau.
Įprastai, Austrijos čempionate pastaraisiais metais kovoje dėl čempiono titulo nėra nieko labai ypatingo. Ten viename ringo kampe Hermann Neubauer, du kart šalies čempionas lakstantis su Ford Fiesta Rally2. Kitame – jo oponentas, Simon Wagner su Škoda Fabia R5 Evo, kuriam dar pagrindinio titulo dar neteko kelti virš savo galvos. Ir šie du lenktynininkai pastoviai kaunasi dėl pergalių čempionato etapuose. Lygiai tas pats nutiko ir šiemetiniame Rallye Weiz, iki kol Hermann šeštame greičio ruože patyrė avariją. Simon Wagner liko tik finišuoti, nes greičiu jam sunkiai kas prilygo. Arčiausiai buvo svečias iš Čekijos, jaunasis Eric Cais, kurį turėjome galimybe pamatyti Žemaitijos ralyje. Eric Austrijoje treniravosi prieš Europos ralio čempionato etapą Romoje. O trečias liko Austrijos automobilių sporto mohikanas, daugkartinis čempionas Raimund Baumschlager. Realiai visas šitas įrašas yra tik dėl jo kaltės.
Raimund Baumschlager vairavo Škoda Fabia RE-X1. Nors automobilis atrodo visiškai kaip R5 ir jo greitis labai panašus į R5 – tai nėra šios klasės automobilis. To automobilio kėbulo konstrukcija kiek kitokia, ekipažo sėdėsena ten panašesnė į F-1, nei į įprasto automobilio. Tas automobilis neturi sankabos pedalo, o važiuojant greičio ruože nereikia jungti pavarų. Negana to, vietoje Škoda Fabia R5 214 Kw ir 425 Nm, ši Fabia turi 260 Kw ir 600 Nm variklį. Ir vietoje 82 litro bako benzinui, RE-X1 turi 52,5 KW baką… Elektrai.
Taigi pirmą kartą istorijoje įprastame ralyje dalyvavo elektromobilis, kuris kartu su kitais dalyviais įprastai įveikė visą ralio distanciją, be jokių nuolaidų. Tik vietoje benzino statinių kuro užpylimo zonoje stovėjo mobili krovimo stotelė, kuri 860 voltų įtampa per 17 minučių gali pilnai pakrauti šios Škodos baterijas. Tokia pati įkrovimo stotelė stovėjo ir serviso zonoje. Automobilis gavo Austrišką homologaciją, galia buvo apribota naudojant BoP formulę siekiant suvienodinti dabartinių R5 automobilių ir RE-X1 pajėgumą. Ir jau pirmu bandymu ekipažas su šiuo automobiliu lipo ant podiumo. Automobilio elektros sprendimai buvo atlikti Kreisel kompanijos, kuri tiekia hibridines sistemas naujos kartos 2022 WRC automobiliams. Kėbulu ir kitais inžineriniais dalykais pasirūpino pati Škoda, o viską į visumą sujungė R.Baumschlagerio BRR komanda.
Pats Raimundas sakė, kad tai vienas didžiausių įvykių jo gyvenime. Per visą savo itin ilgą ir spalvotą karjerą jis turbūt nėra tiek davęs interviu, kiek per praeitą savaitę. Ir nieko keisto, nes tai vienas iš įvykių galimai keisiančių suvokimą apie ralio automobilius ateinančiais metais. Kol inertiškasis WRC laivas bando pritaikyti hibridinę sistemą, privačios komandos jau turi sprendimus Full EV atėjimui į greičio ruožus. Ir Raimundas nebuvo pirmasis. Hayden Paddon Naujoje Zelandijoje jau kurį laiką vaiko Hyundai Kona EV ralio automobilį, tik pastarasis dar neturi galimybės ištempti visą ralio distanciją. O nacionaliniuose čempionatuose jau pilna hibridinių automobilių. Ir pats pirmas Full EV debiutas iš tikro buvo Vokietijoje, pirmajame šios šalies čempionato etape, Opel e-Rally Cup pavadinimu. Ten startavo 13 Opel Corsa E automobilių, tik jie važiavo šiek tiek trumpesnę distanciją, negu įprasto ralio dalyviai. Tad tai nebuvo pilnavertis EV debiutas, koks įvyko praeitą savaitgalį Austrijoje.
R.Baumschlager minėjo, kad automobilis valdosi ganėtinai panašiai kaip įprastas R5. Didžiausias skirtumas – maksimali galia iškart paspaudus akceleratoriaus pedalą. Plius važiuojam viena pavara, tad yra ganėtinai sunku nuspėti kokiu greičiu važiuoji. Važiuojant su įprastu R5, greitį gali nuspėti pagal esamas pavaras ir variklio apsukas, o štai elektriniame variante telieka stebėti spidometrą, į kurį lekiant greičio ruožu nėra kada vėpsoti. Kitą vertus visą laiką gali laikyti vairą abiem rankomis ir nereikia makaluotis tarp vairo ir pavarų perjungimo svirties.
Bet mums žiūrovams, vienas iš aktualiausių niuansų yra garsas. O jis… Na, spręskite patys.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – IR7.at
[…] Rally1 automobiliai toli gražu nebuvo hibridinės sistemos ralyje pionieriai – pietų Europoje jau kuris laikas važinėjo Suzuki Swift Hibridai, o pavyzdžiui Austrijoje dar metais anksčiau pilnaverčiu ralio dalyvių buvo R.Baumschlager su pinai elektrine Škoda Fabia RE-X1. […]