Du iš dviejų. Suomiams pradėti šį ralio sezoną pavyko puikiai. Abu žiemos etapai įvyko, o negana to, neplanuotai apsilankė ir WRC karavanas. Štai antrajame etape dar ir istorinis naujos WRC klasės debiutas. Žodžiu, šiame žemės lopinėlyje raliui gera gyventi.
Antrasis Suomijos čempionato etapas įvyko nepaisant šiaurinę Europos dalį užklupusios šilumos bangos. Skirtingai nuo Norvegijos, kur šį kartą trečiasis čempionato etapas buvo atšauktas ne dėl Covid, o dėl ištirpusio sniego ir ledo, Suomijos gamta šiek tiek žiemos paveldo dar išsaugojo. Veiksmas vyko Kouvola miesto apylinkėse, kuris plyti šalies pietuose, tarp Helsinkio ir Vyborgo. Dažnai manoma, kad visi suomiški keliai yra tokie, kuriuos mes matom vasarą per tūkstančio ežerų ralį arba matėm užpraeitą savaitgalį Laplandijoje. Ir tai nėra visiškai tiesa. Suomijoje pilna kelių, kurie labai primena baltiškus – greiti, platoki ir vingiuojantys. Tik miškų, ežerų ir kalvų daugiau. Tai panašiais keliais praeitą savaitgalį lenktyniavo suomiai ir keli svečiai. O tarp tų svečių buvo vienas itin įdomus dalyvis.
Europos ralio čempionato Junior klasės čempionas estas Ken Torn jau kurį laiką turi „papildomą darbą” su naujausiu FIA ir M-Sport kūriniu – nauja klase ir pirmuoju jos egzemplioriumi Ford Fiesta Rally3. Ši klasė yra skirta užpildyti tą nemažą tarpą tarp R2/Rally4 ir R5/Rally2. Ir nors vairuotojui techniškai perėjimas nuo šių klasių yra itin lengvas, bet pinigine prasme tai yra nemažas laiptelis, nepaisant pingančių senesnių R5 automobilių. Tad FIA nusprendė įdėti papildomą pakopą. Taip pat ši klasė turėtų pakeisti po truputį nykstančius senuosius kunigaikščius – Mitsubishi Lancer Evolution ir Subaru Impreza automobilius.
Rally3 automobilis yra labai panašus į R2/Rally4, bet nuo pastarojo skiriasi vienu labai svarbiu dalyku – jis varomas visais keturiais ratais. Trijų cilindrų 1,5 litro variklis generuoja apie 215 ag, o šis M-Sport kūrinys kainuoja 99,999 Eu. Atrodytų, kad parametrai 4WD automobiliui yra tikrai kuklūs. Bet čia visa esmė tame, kad šis automobilis buvo kurtas sportui, todėl jo svoris ir valdymo savybės kompensuoja sąlyginai mažą galią. Ir nuo jo pereiti į R5/Rally2 turbūt bus dar paprasčiau, tiek sportine, tiek finansine prasme.
Šis savaitgalis automobiliui buvo debiutinis. M-Sport Poland, kuri ir gamino šį automobilį, buvo išsikėlusi keletą tikslų. Tarp jų buvo ir noras aplenkti visus N ir kitų klasių Mitsubishi Lancer Evolution automobilius. Ir tai beveik pavyko, nes vienas senasis Mitsubishi visgi praslydo. Kitą vertus K.Torn penktame greičio ruože padarė suktuką, kuris galimai kainavo tą prarasta vietą. Po 6 ruožų 111 kilometrų Ken Torn su Ford Fiesta Rally 3 liko vienuoliktoje vietoje absoliučioje įskaitoje. Nepavytasis Mitsubishi – 9-as.
Po šio ralio M-Sport surengė treniruočių sesiją, kurią aplankė 15 buvusių ralio konkurentų, kurie vairavo Mitsubishi automobilius. Jiems buvo suteikta galimybė išbandyti naują Ford kūrinį. Kiek naujų užsakymų gavo M-Sport nežinia, bet pirmieji automobiliai užsakovus pasieks jau kitą savaitę. Kol kas šioje klasėje yra vienintelis pasirinkimas, bet automobilių įvairovę papildys PSA ir kitų koncernų Rally3 automobiliai. Ši klasė bus pilnai integruota į WRC ir ERC čempionatus.
Bet grįžkime prie suomiškų reikalų. Dėl ralio nugalėtojo ir Suomijos čempiono titulo kova vyksta tarp 4 ekipažų – T.Asunmaa, E.Lindholm, J.Salo ir M.Heikkila. Pirmus keturis greičio ruožus viskas vyko įprastu rėžimu, vyrai spaudė, matavosi laikus, ieškojo sprendimų būti dar greitesniems. Po ketvirto greičio ruožo pirmą ketvertuką skyrė vos 19 sekundžių. Bet po to viskas pasikeitė. Oras šeštadienį ir taip nebuvo labai geras. Stipriai apsiniaukę, tamsoka ir dar stipriai vėjuota. Negana to, prieš du paskutinius greičio ruožus prasidėjo tikra suomiška pūga. Vietomis ji pridrėbė 5-10 centimetrų sniego. Tad T.Asunmaa, kuris startavo pirmasis, susidūrė su visiškai užpustytu keliu. Sniego valymo operacija daugkartiniui čempionui kainavo apie pusantros minutės ir kritimu iš trečios į septintą vietą. MRF padangų gamintojo atstovui E.Lindholm virš minutės reikalų pridarė pavarų dėžės daviklio sukeltos problemos. Veteranui Juha Salo tonos sniego taip pat kainavo gerokai daugiau negu jis norėtų. O štai penktas startavęs M.Heikkila turėjo jau šiek tiek nuvalytą vėžę ir išlaikęs buvusi tempą šis suomis pelnė savo pirmą pergalę Suomijos čempionato etape. Po dviejų etapų, čempionate dabar pirmauja Juha Salo. Suomiai į ralio trasas grįš Gegužės pabaigoje.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Tapio Lehtonen / Rallirinki, Taneli Niinimäki, Merita Mäkinen, Hannu Rainamo, Tarja Lipsanen