Gabrielius Kapočius apžvelgia 2000 metų Kurzemės ralį.
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Teksto autorius – Gabrielius Kapočius
2000 metais trečiasis LARČ etapas vyko kartu su Latvijos ralio čempionato varžybomis. Kurzemės ralis tuo metu buvo vienas stipriausių tarp kaimyninių šalių ir pretendavo patekti į Europos ralio čempionato kalendorių. Ralio programoje latviai lietuvius vadino skrajojančiais lietuviais, nes Aurelijus Simaška ne kartą yra laimėjęs šias varžybas. Į Latvijos pajūrį atvyko tiek pajėgiausi tuometiniai mūsų šalies ralio meistrai, tiek silpnesnę techniką turintys sportininkai.
Su tuo metu naujais Mitsubishi Lancer Evolution V ir VI startavo 1999 metų LARČ prizininkai klaipėdietis Vladas Pleskovas ir panevėžietis Rokas Lipeikis. Taip pat po avarijos ERC Vokietijos ralyje į trasą grįžo 1999 metų Europos kroso čempionas Aurelijus Simaška su Ford Escort RS Cosworth. Prie jų prisijungė tuometinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas su Mitsubishi Lancer Evolution IV.
Kurzemės ralis tuo metu buvo geriausias ralis Baltijos šalyse bei turėjo puikią organizacija. Organizatoriai sumokėdavo žurnalistams už nakvynę bei skyrė net autobusą. Žiūrovams skirtuose žemėlapiuose buvo aprašyti greičio ruožai, o greičio ruožas pačioje Liepojoje buvo netgi apmokestintas. Ralio dokumentacija buvo pateikta ir anglų kalba. Varžybose kaip dalyvis važiavo net pats Liepojos meras – Uldis Sesks, kuris yra dabar perspektyviausio jaunojo latvio Martins Sesks tėvas. Stipriai stengiamasi buvo tam, kad po metų Kurzemės ralis tapo ERC etapu. Vykusių varžybų monitoringu užsiėmė FIA stebėtojas iš Lenkijos.
Pirmąją ralio dieną mūsiškiai važiavo ramiai išskyrus Saulių Girdauską ir Aurelijų Simašką, kurie patvirtino skraidančių lietuvių vardą. Kitiems čia sekėsi sunkiau, nes daugelis pirmą kartą važiavo Latvijoje ir nepažinojo greičio ruožų, todėl važiavo atsargiau. Visgi atsargumas ne visada davė vaisių. Jau antrajame greičio ruože iš ralio pasitraukė Giedrius Kriptavičius su VW Golf.
Paulius Jankavičius po nesėkmingo Vilniaus ralio nenorėjo važiuoti Kurzemės ralyje. Visgi draugų bei mechanikų įtikintas, Paulius startavo ir ganėtinai sėkmingai važiavo bei užėmė pirmą vietą iš lietuvių R11 klasėje.
Pirmą ralio diena Saulius Girdauskas prieš 1999 metų Estijos ralio čempioną Ivarą Raidamą pirmavo 10 sekundžių. Aurelijus Simaška po pirmosios dienos buvo trečias, tačiau Aurelijaus Ford Escort stipriai ožiavosi, be to teko keisti pasiskirstymo dirželį.
Antrąją ralio diena greičio ruožuose stipriai lijo lietus, o ralyje liko 49 ekipažai. Pirmąsias aukas pasiglemžė Vecpilio tramplynas. Jeigu pirmoje dienoje tik Aurelijus Simaška skrido ant jo, tai šeštadienį daugelis lenktynininkų bandė laimę ir kai kurie neišsilaikė ant kelio. Vienas ekipažas su Toyota Celica po šuolio nesuvaldė automobilio bei atsitrenkė į laukuose buvusį automobilį bei video operatorių. Kitas ekipažas su Peugeot 306 nulėkė į priešingą pusę, kurioje surado stulpą.
14 greičio ruože galų gale nebeatlaikė Ford Escort RS Coswroth paskirstymo dirželis ir Aurelijus Simaška turėjo pasitraukti. Tai leido į trečią vietą pakilti Latvijos ralio legendai, buvusiam Sovietų sąjungos ralio čempionui Ivars Caune su N grupės Subaru Impreza. Pastarasis jau buvo praradęs viltį pakilti į podiumą, nes Aurelijos Simaškos vardas tuo metu Latvijoje buvo itin stiprus. Vos trečiame ralyje startavęs, penketuką užbaigė vėliau puikią karjerą turėjęs Ivars Vasaraudzis su Mitsubishi Lancer Evolution V.
2000 metų Kurzemes ralį laimėjo Saulius Girdauskas kuris Estijos čempioną Ivar Raidomą nugalėjo net 37 sekundėmis, kas nuolatos laimėti pratusiam estui itin nepatiko. Kiti mūsiškiai pasirodė prasčiau. Vladas Pleskovas su Mitsubishi Lancer Evolution V liko 11, o Rokas Lipeikis kuris tik prieš ralį ir gavo to paties Ivar Raidomo komandos paruoštą Mitsubishi Lancer Evolution VI liko 13.
2000m. Vilniaus ralio rezultatai
Poz. | Vairuotojas | Šturmanas | Automobilis | Klasė | Laikas |
1. | Saulius Girdauskas | Žilvinas Sakalauskas | Mitsubishi Lancer Evo IV | A8 | 1:13:44 |
2. | Ivar Raidam | Robert Lepikson | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +0:00:37 |
3. | Ivars Caune | Andris Šimkus | Subaru Impreza | N4 | +0:02:32 |
11. | Vladas Pleskovas | Edmundas Galvonas | Mitsubishi Lancer Evo V | A8 | +0:07:53 |
12. | Urmo Aava | Peeter Poom | Lada Samara | A6 | +0:08:44 |
13. | Rokas Lipeikis | Bronius Samuoklis | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +0:08:56 |
15. | Dovilas Čiutelė | Rytis Jarmala | Nissan Sunny GTI-R | N4 | +0:11:22 |
22. | Paulius Jankavičius | Sergej Timofejev | VW Golf II 16V | R11 | +0:15:30 |
23. | Genadijus Segalis | Arūnas Sidabras | VW Golf II 16V | R11 | +0:16:10 |
24. | Tomas Savickas | Raimondas Savickas | Lada Samara | A6 | +0:16:22 |
Aurelijus Simaška | Vygandas Simuntis | Ford Escort RS Cosworth | A8 | DNF |
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Janis Asaris, Vidmantas Jankavičius