Rallijs Kurzeme 2000 m.

Kurzemės ralis 2000

Gabrielius Kapočius apžvelgia 2000 metų Kurzemės ralį.

Teksto autorius Gabrielius Kapočius

2000 metais trečiasis LARČ etapas vyko kartu su Latvijos ralio čempionato varžybomis. Kurzemės ralis tuo metu buvo vienas stipriausių tarp kaimyninių šalių ir pretendavo patekti į Europos ralio čempionato kalendorių. Ralio programoje latviai lietuvius vadino skrajojančiais lietuviais, nes Aurelijus Simaška ne kartą yra laimėjęs šias varžybas. Į Latvijos pajūrį atvyko tiek pajėgiausi tuometiniai mūsų šalies ralio meistrai, tiek silpnesnę techniką turintys sportininkai. 

Rokas Lipeikis su visiškai nauju Mitsubishi Lancer Evolution VI
Rokas Lipeikis su visiškai nauju Mitsubishi Lancer Evolution VI

Su tuo metu naujais Mitsubishi Lancer Evolution V ir VI startavo 1999 metų LARČ prizininkai klaipėdietis Vladas Pleskovas ir panevėžietis Rokas Lipeikis. Taip pat po avarijos ERC Vokietijos ralyje į trasą grįžo 1999 metų Europos  kroso čempionas Aurelijus Simaška su Ford Escort RS Cosworth. Prie jų prisijungė tuometinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas su Mitsubishi Lancer Evolution IV. 

Daugkartiniui čempionui Ivar Raidam teko visą ralį vytis Saulių Girdauską
Daugkartiniui čempionui Ivar Raidam teko visą ralį vytis Saulių Girdauską

Kurzemės ralis tuo metu buvo geriausias ralis Baltijos šalyse bei turėjo puikią organizacija. Organizatoriai sumokėdavo žurnalistams už nakvynę bei skyrė net autobusą. Žiūrovams skirtuose žemėlapiuose buvo aprašyti greičio ruožai, o greičio ruožas pačioje Liepojoje buvo netgi apmokestintas. Ralio dokumentacija buvo pateikta ir anglų kalba. Varžybose kaip dalyvis važiavo net pats Liepojos meras – Uldis Sesks, kuris yra dabar perspektyviausio jaunojo latvio Martins Sesks tėvas. Stipriai stengiamasi buvo tam, kad po metų Kurzemės ralis tapo ERC etapu. Vykusių varžybų monitoringu užsiėmė FIA stebėtojas iš Lenkijos. 

Kylanti Latvijos ralio žvaigždė - Ivars Vasaraudzis
Kylanti Latvijos ralio žvaigždė – Ivars Vasaraudzis

Pirmąją ralio dieną mūsiškiai važiavo ramiai išskyrus Saulių Girdauską ir Aurelijų Simašką, kurie patvirtino skraidančių lietuvių vardą. Kitiems čia sekėsi sunkiau, nes daugelis pirmą kartą važiavo Latvijoje ir nepažinojo greičio ruožų, todėl važiavo atsargiau. Visgi atsargumas ne visada davė vaisių. Jau antrajame greičio ruože iš ralio pasitraukė Giedrius Kriptavičius su VW Golf. 

Paulius Jankavičius po nesėkmingo Vilniaus ralio nenorėjo važiuoti Kurzemės ralyje.  Visgi draugų bei mechanikų įtikintas, Paulius startavo ir ganėtinai sėkmingai važiavo bei užėmė pirmą vietą iš lietuvių R11 klasėje. 

Du kart šiame ralyje nugalėjęs Aurelijus Simaška negalėjo kovoti dėl pergalės dėl automobilio kaprizų
Du kart šiame ralyje nugalėjęs Aurelijus Simaška negalėjo kovoti dėl pergalės dėl automobilio kaprizų

Pirmą ralio diena Saulius Girdauskas prieš 1999 metų Estijos ralio čempioną Ivarą Raidamą pirmavo 10 sekundžių. Aurelijus Simaška po pirmosios dienos buvo trečias, tačiau Aurelijaus Ford Escort stipriai ožiavosi, be to teko keisti pasiskirstymo dirželį.

Antrąją ralio diena greičio ruožuose stipriai lijo lietus, o ralyje liko 49 ekipažai. Pirmąsias aukas pasiglemžė Vecpilio tramplynas. Jeigu pirmoje dienoje tik Aurelijus Simaška skrido ant jo, tai šeštadienį daugelis lenktynininkų bandė laimę ir kai kurie neišsilaikė ant kelio. Vienas ekipažas su Toyota Celica po šuolio nesuvaldė automobilio bei atsitrenkė į laukuose buvusį automobilį bei video operatorių. Kitas ekipažas su Peugeot 306 nulėkė į priešingą pusę, kurioje surado stulpą. 

Latvijos ralio legenda - Ivars Caune netikėtai pakliuvo ant podiumo
Latvijos ralio legenda – Ivars Caune netikėtai pakliuvo ant podiumo

14 greičio ruože galų gale nebeatlaikė Ford Escort RS Coswroth paskirstymo dirželis ir Aurelijus Simaška turėjo pasitraukti. Tai leido į trečią vietą pakilti Latvijos ralio legendai, buvusiam Sovietų sąjungos ralio čempionui Ivars Caune su N grupės Subaru Impreza. Pastarasis jau buvo praradęs viltį pakilti į podiumą, nes Aurelijos Simaškos vardas tuo metu Latvijoje buvo itin stiprus. Vos trečiame ralyje startavęs, penketuką užbaigė vėliau puikią karjerą turėjęs Ivars Vasaraudzis su Mitsubishi Lancer Evolution V.

Brolių Savickų ekipažas su Lada Samara
Brolių Savickų ekipažas su Lada Samara

2000 metų Kurzemes ralį laimėjo Saulius Girdauskas kuris Estijos čempioną Ivar Raidomą nugalėjo net 37 sekundėmis, kas nuolatos laimėti pratusiam estui itin nepatiko.  Kiti mūsiškiai pasirodė prasčiau. Vladas Pleskovas su Mitsubishi Lancer Evolution V liko 11, o Rokas Lipeikis kuris tik prieš ralį ir gavo to paties Ivar Raidomo komandos paruoštą Mitsubishi Lancer Evolution VI liko 13. 


2000m. Vilniaus ralio rezultatai

Poz.VairuotojasŠturmanasAutomobilisKlasėLaikas
1.Saulius GirdauskasŽilvinas SakalauskasMitsubishi Lancer Evo IVA81:13:44
2.Ivar RaidamRobert LepiksonMitsubishi Lancer Evo VIA8+0:00:37
3.Ivars CauneAndris ŠimkusSubaru ImprezaN4+0:02:32
11.Vladas PleskovasEdmundas GalvonasMitsubishi Lancer Evo VA8+0:07:53
12.Urmo AavaPeeter PoomLada SamaraA6+0:08:44
13.Rokas LipeikisBronius SamuoklisMitsubishi Lancer Evo VIA8+0:08:56
15.Dovilas ČiutelėRytis JarmalaNissan Sunny GTI-RN4+0:11:22
22.Paulius JankavičiusSergej TimofejevVW Golf II 16VR11+0:15:30
23.Genadijus SegalisArūnas SidabrasVW Golf II 16VR11+0:16:10
24.Tomas SavickasRaimondas SavickasLada SamaraA6+0:16:22
Aurelijus SimaškaVygandas SimuntisFord Escort RS CosworthA8DNF



Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


Nuotraukos Janis Asaris, Vidmantas Jankavičius

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x