Grafiteam Ralli Joutsa ’25 – interviu su Martynu Samsonu

Apie trečią šįmet ir pagaliau laimingą apsilankymą Suomijoje pasakoja Martynas Samsonas, kuris dalyvavo Grafiteam Ralli Joutsa varžybose su BMW M3 E36 bei Ervinu Snitku 🙂


Papasakok, kaip praėjo savaitgalis vidurio Suomijoje?

Ralio formatas labai įdomus. Kaip jie sako „Gentlemen rules“ 🙂 Penki skirtingi greičio ruožai – viso 60 kilometrų bei vienas servisas po 3 ruožų. Bet laiko kortos nėra, visi mandagiai seka savo pozicija ir juda. Jei nori pasiremontuoti gali ir už valandos lysti į eilę bei finišuoti varžybas. Kitokios varžybos, bet sakyčiau ir tokių reikia. 

Jokio skubėjimo, jokio didelio streso 🙂


Su rezultatu tai visada norisi geriau, bet galima sakyti, kad viską padarėme 100%. Tikslas buvo „atidirbti“ atstovui, parodyti gerą tempą ir gražų automobilį.
Šios Grafiteam Ralli varžybos, kurios neįtrauktos į jokį čempionatą sakyčiau atitinka mūsų sprinto seriją, bet buvo ir keletas R5 ir Mitsubishi Lancer Evolution ir Subaru Impreza automobilių. Tai mums buvo sunku spėti ir nuspėti kurioje vietoje būsime. Žiemą pravažiavome tik vieną ruožą, buvome 4 absoliučiai, bet žiemą daug slidžiau vienos ašies automobiliams, tai vėl sunku lyginti kas bus vasarą. Pirmą ruožą pravažiavome sakyčiau 90% greičio ir minimaliu skirtumu laimėjome prieš Subaru. Toliau sekėsi įvairiai – vieną pora sekundžių pralošėme, kitą laimėjome, dar kitą lyg identiškai. O prieš 4 ruožą buvo įdomiau. Kadangi antrame ir trečiame ruožuose buvo užlaikymas, tai ketvirtame jie pradėjo startuojančius leisti kas 3 minutes. Mes realiai nuo pasiruošimo stovėjome 40min + dar šiek tiek. Na pirmieji startuoja, „konkurentai“ matau startuoja, o mes dar laukiam. Žiūriu jau debesys renkasi, žaibuoja, na sakau Ervinui – tuoj bus kažkas 🙂 Pradėjo stipriai lyti, startavome ir jau pirmame stabdyme jaučiu, kad automobilis kaip ant muilo. Tokia danga kaip Saaremaa saloje matyt. Kol sausa – sukibimas puikus, o kai šlapia, tada jau molis – muilas kažkoks. Nu supratau, kad labiau pakovoti nepavyks, reikia bent finišuoti, nes vietomis toliau nei 50 metrų nebemačiau nieko. Finišuojam, sako Ervinas – 45sekundės… Na, ką darysi 🙂 Tai tarp 2WD vis tiek laimėti pavyko, o absoliute likome septinti, o po 5 ruožo pakilome į 5 vietą. Taip ir baigėme. Patiko, kad finišavus, jie sužiūri visus kažkaip, palaukėme eilėje apie 20-30 minučių, apdovanojo klasę ir viskas. Susirinkome daiktus ir namo 🙂


GrafiTeam Ralli Joutsa ralis yra pirmasis iš trijų suplanuotų etapų Suomijoje, Šiaurės Airijoje bei San Marine. Kaip pavyko susidėlioti planą bei logistiką?

Na šiaip nei čia sunku, bet ir nėra visiškai lengva. Nes vieni vairuoja, kiti skrenda, kiti plaukia 🙂 Daug bilietų, daug rezervacijų ir automobilių nuomos plius apgyvendinimas kažkur. Mūsų autobusiukui bus 9000 kilometrų maršrutas, bet mes prie to pratę. Iš Suomijos grįžome sekmadienį vakare, o pirmadienį ryte jau du bernai išvairavo iki Prancūzijos Cherbourg uosto. Ketvirtadienį jau buvome visi su Ugniumi Euro M-Sport bazėje. Kas automobiliais, kas lėktuvais. 


Po Airijos Dalius su Arnoldu lieka porai dienų ir ketvirtadienį turi būti bazėje pas Paolo Diana. Tenais jau toliau tvarkysis BMW, ruošis, o mes visi jau įskaitant Erviną atskrendame 30d. Po viso šou, visi skrenda namo, o aš su Daliumi važiuosim romantiškai per Alpes 🙂

Nuotrauka – Kiia Kajala

Šią žiemą dalyvavai tame pačiame regione vykusiame Toivakka ralyje – ar keliai buvo panašus ir kada smagiau jais važiuoti – žiemą ar rudenį?

Nereiktų gal net skirti kada fainiau. Ir žiemą, ir vasarą neįtikėtinai faina. Toivakka nuo Joutsa skiriasi apie 50-60km. Abu regionai turi legendinių Suomijos WRC ruožų. Tai galima įsivaizduoti kaip faina ten. Buvo ir siaurų atkarpų, ir „flat-out“ per tramplynus… Žiemą vieno tramplyno neužsirašėme –
tiesiog „crest“, bet kai šveitė, tai ne žinau kiek skridome.
Gerai, kad ant kelio nusileidome:) Tai Joutsa dabar prisirašėme „bad jump“, „jump meta“, „jump prispaust“.
Jau šiek tiek saugiau bandėme 🙂

Nuotrauka – Sportkuvat / Eero Auvinen

Vidutinis greitis retai nusileisdavo mažiau 130 km/h, o kartą siekė 142 km/h – automobiliui tokie greičio ruožai turbūt buvo pats tas?

Na, panašu, kad šitam BMW E36 didelio greičio ruožai tinka, nors ir lėtesniuose ir blogo kelio ruožuose pastebiu, kad dar daugiau laimime prieš kitus 2WD, o greituose ruožuose jo – prieš 4WD techniką galima drąsiai boksuotis :))))))))) Šiaip šis automobilis jau manau pavykęs. Dabar su juo nuvažiuota apie 900 sportinių kilometrų ir pakaboje nieko nei keitėme, nei reikėjo suvedimus taisyti. Tiesiog važiuojame. 

Nuotrauka – Sportkuvat / Eero Auvinen

Tiek Toivakka, tiek Grafiteam Ralli Joutsa varžybų komunikacijoje buvo galima matyti Samsonas Motorsport logotipus. Kokį ryšį turi Samsonas Motorsport su šiomis varžybomis?

Mūsų ilgametis atstovas Suomijoje, Jukka Hara ir Dogbox Oy yra šių renginių rėmėjai. O mes natūraliai važiuojame bei savo dalyvavimu ir būvimu palaikome savo atstovus. 



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x