Šįmet Lietuvos ralio padangėje atsirado naujas reiškinys – Ralio stovykla.

Lietuvos ralio lygiui nenumaldomai augant aukštyn, sportininkai vis ieško būdų kaip sumažinti užtrunkamą laiką greičio ruože. Dar nemaža dalis lenktynininkų tų sekundžių ieško brangiuose automobilio galios kėlimo žaidimuose, tačiau neretai tos sekundės slypi žymiai paprastesniuose dalykuose. Tobulink automobilį kiek nori, bet jeigu nepasitikėsi stenograma ir posūkio nepravažiuosi taip kaip užsirašei – laikai kaži ar labai gerės. Praeitais metais buvo galima išvysti inžinierių fenomeną, kai reti testai prieš LARČ etapą neturėjo vieno ar kito šalia ekipažo dirbančio inžinieriaus, o šįmet į Lietuvos ralio sceną atėjo dar kitą naujovė – ralio stovykla, organizuojama lenktynininko Justo Simaškos bei šturmano Ugniaus Vainevičiaus. Kas tai?

Pati ralio stovykla trunka dvi dienas, tačiau pasiruošimas jai iš organizatorių pusės vyksta gerokai ilgiau. Visų pirma Justas su Ugniumi peržiūri būsimų stovyklos dalyvių onboard medžiagą bei susipažįsta su vairavimo, stenogramos stiliais bei atsižvelgia būtent į konkretaus ekipažo darbo subtilybes.

Pačios stovyklos metu yra dvi dalys – teorinė bei praktinė. Pirmą dieną vyksta daugiau teorinė dalis su prezentacijomis. Justas Simaška pasidalina iš savo pusės apie greičio ruožų susirašymą bei stenogramą, o Ugnius Vainevičius aptaria pasiruošimą raliui, stenogramos rašymo bei skaitymo subtilybes. Vėliau aptariama dar prieš stovyklos peržiūrėtų onboard medžiaga. Diskutuojama, duodami patarimai iš vairuotojo bei šturmano pusių, žiūrima ką galima patobulinti ekipažo darbe. Antra dienos dalis pereina prie praktikos, tad laikas praleidžiama greičio ruožuose. Stovykloje dalyvaujantis ekipažas pravažiuoja bei susirašo du greičio ruožus kartu tiek su Justu Simaška, tiek su Ugniumi Vainevičiumi. Atėjus vakarui grįžtama į nakvynės vietą, pavalgoma bei atsipalaiduojama pirtyje.

Antroji diena prasideda pusryčiais bei važiavimu į testų lokaciją. Testinis greičio ruožas – vienas iš „Rally Ukmergė” GR’ų, kuriame bandoma įgyvendinti anksčiau išmoktas pamokas bei patarimus. Testuose Justas Simaška asistavo bei patarimais dalinosi iš vairavimo pusės, o Ugnius Vainevičius dirbo su šturmanu bei stenograma. Visą procesą itin palengvina tai, kad prieš stovyklą buvo įsigilinta į pačius ekipažus bei ruošiant tiek teorinę, tiek praktinę medžiagą atsižvelgta į tai ko reikia jiems. Tad testų metu galima iškarto tiesiogiai dirbti su taisytinomis vietomis. Kadangi ralio stovykla vyko prieš Elektrėnų ralį, tai po šio ralio stovykloje dalyvavę ekipažai dar turėjo skambutį su stovyklos organizatoriais bei aptarė ką ir kaip pavyko įgyvendinti pačio ralio metu.
Ralio stovykloje dalyvavo BMW automobilius vairuojantys ekipažai – Jonas Miknius su Emiliu Kucka bei Julius Aukštuolis su Mantu Klikausku. Ekipažai pasidalino įspūdžiais apie stovyklą:

Nepamirštamos pamokos, kurios virto sekundėmis. Ralio stovykla – tai patirtis, kurios, atvirai pasakius, negalėjau net įsivaizduoti. Lietuvoje tai dar naujovė, tad spėlionės, ką gausiu ir ar tai bus naudinga, sukosi galvoje iki pat pradžios. Tačiau jau pirmos minutės parodė – čia viskas rimta.
Ugnius ir Justas – tikri savo srities profesionalai, ir tai jautėsi kiekviename žingsnyje. Dvi dienos prabėgo žaibiškai, bet per jas gavome tiek informacijos, kad sunku patikėti. Kas svarbiausia, didžioji dalis patarimų buvo skirta būtent mūsų ekipažui, atsižvelgiant į mūsų individualius poreikius. Esu nustebęs, koks kruopštus ir kokybiškas buvo šis pasiruošimas: nuo detalių analizės iki patarimų, skirtų tiek man, kaip vairuotojui, tiek mano šturmanui.
Bene geriausiai stovyklos esmę apibūdina frazė: „Yra čia tų lengvų sekundžių dar.“ Būtent ties jomis ir dirbome. Pažiūrėjęs į Elektrėnų rezultatus galiu drąsiai teigti, kad dalį tų sekundžių mums tikrai pavyko rasti!

Julius Aukštuolis
Visa programa buvo parengta pagal mūsų lygį, kadangi visi esame jau kažkiek važiavę, tad ir informacija buvo detalesnė – daugiau visokių smulkmenų. Nuo padangų lentelės iki stenogramos rašymo struktūros. Daugiausiai pasiėmiau informacijos iš Ugniaus kaip šturmanas, kadangi skaitovo karjerą pradėjau tik šį sezoną, bet po stovyklos atėjo dar didesnis supratimas kaip kas veikia ir jaučiuosi tikrai geriau. Sekmadienį turėjome teorinę dalį su onboardų analizėmis, Recce treniruotę, po kurios lėkėme į pirtelę, o pirmadienį jau į testus. Viskas praėjo sklandžiai, kaip ir buvo tikėtasi. Jei nori pakelti savo meistriškumą ir smagiai praleisti laiką, tai rašyk Ugniui arba Justui.
Emilis Kucka

„Ralio stovykla” – tik pamačius, kad organizuojamas toks dalykas sudomino, o aplinkybės taip sukrito, kad teko sudalyvauti. Ralyje jau esu šeštą sezoną, o išėjus į lauką jau per pirmą pertraukėlę po teorinės dalies, pirmas komentaras buvo, kodėl tik dabar tai sužinojau? Ugniaus ir Justo parinkta teorinė medžiaga pritaikyta pagal mūsų turimas žinias jas stipriai praplečiant. Buvo peržiūrėta prieš tai raliuose važiuotų GR onboard video medžiaga su komentarais vairuotojui ir šturmanui. Praktinėje dalyje vyko GR susirašymai. Jų metu man kaip šturmanui komentarai, tą rašyk taip, tą rašyk ten, kažką sujunk, kažką jau perkelk – vyko stenogramos rašymo struktūros sudarymas. Vakare visko aptarimas, analizė, tam tikrų aspektų paryškinimas. Draugiškų, fainų žmonių kolektyve net nepastebėjau kaip pralėkė visa diena. Nuo gautos informacijos galva buvo sprogstanti. Nors nepavyko sudalyvauti testų dienoje, tačiau dalį įgytos informacijos jau pritaikiau Elektrėnų ralyje. Pakeitimai leido jaustis užtikrinčiau stenogramos skaityme, tai daryti tapo lengviau. Įgytos žinios iš ralio profesionalų manau stipriai padidino žinių bagažą. Tiek teorinių, tiek praktinių. Džiugu, kad ralio lyderiai dalinasi tokia informacija iš vidaus ir taip manau yra keliamas ralio lygis Lietuvoje. Ačiū Ugniui, Justui už stovyklą ir Juliui kuris mane pasikvietė.

Mantas Klikauskas
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂